Ennyire mumus a bejárási támogatás? Vagy miért fontos ennyire, hogy a munkavállaló budapesti legyen?
Egyik munkahelyemen azért mondtam fel, mert konkrétan 4:50 kaptam még egy feladatot (melyen 3 napja ültek!), melyet 5:20ig befejeztem. És mondtam miközben mentem ki, hogy sietek, hogy időben hazaérjek. Másnap már a főnök előtt voltam. Mivel jó munkaerő vagyok, szeretnék, ha beköltöznék Budapestre. ( nem lakom messze a fővárostól) Igen, konkrétan senki nem volt úgy, hogy 5kor felállt volna és ment volna haza. Olyan munkakörről van szó, hogy lemegy a nagy turnus és utána állsz neki papírozni. Na már most én ezt igyekeztem 8 órába megcsinálni és még többet akartak tőlem. De mondom a párom tök más irányban dolgozik. Erre a főnök, ó Pesten is talál munkát. De mondom jól fizet és jó a csapat, nem fogom kirángatni (maguk miatt). De persze hozzájárulás semmit nem adtak volna.. De ott amúgy is átjáró ház volt.
Voltam interjún, ahol konkrétan a főnök 3x kérdezett rá, hogy nem költözök-e be Budapestre. Saját lakásunk van már. Mondom, alsó hangon 150-200 egy albérlet (valakinek ennyi a havi fizetése, mert hát a munkáltatók nem akarnak fizetni), rezsi, páromnak 2x annyi km kellene mennie... Mondom nem éri meg. Havi bérlettel bejárok, mindig is tömegközlekedtem. Megértem, mert abból 86% kötelesek téríteni (már aki..), de most jön a vármegyei bérlet. Azzal még olcsóbban jövünk ki. Ebbe se köthetnek bele. Menetidő egy óra vonattal, de úgy hogy a vasút mellett élek, és közel van a pályaudvarhoz a munkahely. Ennyit BPn belül is elutazik az ember. Most már olyan szájízzel jöttem el, hogy megint nem vesznek fel, mert nem élek Bpn. Pedig mindig is ilyen munkakörben dolgoztam.
Mi a tapasztalataitok?
Multinál ebből nem szokott gond lenni.
De kisebb cégeknél gyakran valóban kerülik, főleg akkor, ha találnak 3 másikat, aki pestiként vállalja.
Amúgy sokszor nem csak a bejárási támogatás a gond, hanem az ingázók egy része nagyon el tudja játszani a bizalmat a folyamatos késésekkel (amikor 3x mondja egy átlag héten a vidéki kolléga, hogy 15 percet késett, mert nem csúsztt a MÁV, és mikor rákérdezek, hogy ugyanmár nem jönne e a fél órával korábbi vonattal akkor megsértődik, akkor nem szívesen vesz fel az ember), másrészt a vidéki kollégák örömmel húzzák ki magukat minden túlóra alól, mert ugye megy a vonat.
Megértelek, az enyém multi, ráadásul irodai, rengeteg HO lehetőséggel. Ha probléma nincs is belőle, némi értetlenséget, nyomásgyakorlást azért érzek a részükről.
Havonta néhány alkalommal járok be, ahogy bárki más, és néhány óra alatt én is benn vagyok, szintén a vasút közelsége miatt. Ami a poén, hogy kifejezetten messze lakok, egy másik nagyvárosban. Szóval hülye lennék emiatt Budapesten üzemeltetni plusz egy infrastruktúrát havi többszázezerért.
Néha egyébként olyan érzésem van, hogy sokaknál a nem-budapesti lakóhely az csak valami tanya lehet ahol áram meg net is alig van, 3 órás sétára földúton a legközelebbi buszmegállótól.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!