Mennyire nehéz elvégezni egy vasúti forgalmi szolgálattevő képzést?
Hát a felelősség biztosan nagy az biztos. Viszont elvileg csak érettségi az előírt iskolai követelmény a felvételinél. Bár az elhangzottak alapján lehet jó pár egyetmi alapszakot vagy egy felsőoktatási szakképzést még könnyebb elvégezni mint a forgalmi szolgálattevő képzést, csak azok persze tovább tartanak.
Mondjuk a vasút az egy biztos pont, aki elégzi annak biztos hogy lesz munkája és akár nyugdíjig is kihúzhatja vele és viszonylag nem túl stresszes munkakör.
"Mondjuk a vasút az egy biztos pont, aki elégzi annak biztos hogy lesz munkája és akár nyugdíjig is kihúzhatja vele és viszonylag nem túl stresszes munkakör."
Féligazság. Nem túl stresszes, de nézz utána, mi az a KÖFE meg KÖFI és hány forgalmista kell az olyan vonalakra.
"Bár az elhangzottak alapján lehet jó pár egyetmi alapszakot vagy egy felsőoktatási szakképzést még könnyebb elvégezni mint a forgalmi szolgálattevő képzést"
Azért ne misztifikáljuk túl. Kb annyira húzós, mint egyetemen egy átlag 30 kredites félév. És az egyetemi alapképzések 7 félévesek.
#16-os
"Azért ne misztifikáljuk túl. Kb annyira húzós, mint egyetemen egy átlag 30 kredites félév. És az egyetemi alapképzések 7 félévesek."
Kevés az a szak ahol ilyen terjedelmű szakszöveget kellene szó szerint bemagolni mondjuk 1 félév vagy 1 év során, attól függően hogy meddig tart egy forgalmi szolgálattevő képzés. Ezért írtam hogy sok alapszak elvégzése könnyebb lehet, már csak amiatt is mert egy alapszakot magam is elvégeztem, de ott egyik félév során sem kellett ennyit magolni, bár tény, hogy én a szociológia szakot végeztem el, ez pedig a könnyebbek közé tartozik. A legtöbb alapképzés valóban 6-7 félév, ezért írtam hogy időben hosszabbak de talán a forgalmi szolgálattevő képzés az nehezebb a megadott időszakra levetítve.
KÖFI meg KÖFE forgalmista már gondolom magasabb szintű és nagyobb és több éves szakmai tapasztalattal rendelkező forgalmi szolgálattevők lehetnek, így ez a veszély engem nem fenyeget. :) Bár gondolom ennek is megvan az előnye, de jóval komplexebb, nehezebb lehet több vonalat felügyelni, ellenőrizni és irányítani.
Műszaki képzésen általában nem kell annyit magolni, cserébe magas szintű logikai készség kell hozzá, átlátni a dolog matematikai oldalát és megfeleltetni a valóságnak.
A vasutas forgalmi képzés inkább az egyetemi humán irányú képzésekhez, azon belül is leginkább a jogász és kisebb mértékben a gazdaságtudományi képzésekhez hasonlít, mert az utasítások leginkább jogi szövegek, mintsem tényleges munkautasítások.
Vasutas ismerősöm mondta hogy most definiáltak újra egy csomó fogalmat, mert valami jogász bele kötött, annak ellenére, hogy tartalmilag benne volt az utasításban, amit kifogásolt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!