Mennyit keres egy Hastánctanár Budapesten?
Ez totál nem általános dolog. Teljes mértékben attól függ, mennyire tudja magát bereklámozni, mennyi hastáncot tanulni akaró megy el pont hozzá órákra, mennyi órát tud leszervezni és megtölteni tanulókkal.
Pl. a megtartható óráidnak van egy alapvető felső korlátja, hogy csak heti 7 nap és napi 24 óra áll rendelkezésedre és ezt az időt sem tudod teljesen kitölteni órákkal. Azon túl, hogy aludnod, pihenned, adminisztrálnod is kell, további korlát, hogy valószínűleg a legtöbb potenciális tanulód nem fog ráérni munkaidőben, csak azon kívül. Szóval esélyes, hogy délelőtt/nap közben vagy egyáltalán nem, vagy legalábbis jóval kevesebb órát tudsz tartani (kivéve, ha rendkívül nagy számban sikerül otthon unatkozó háziasszonyokat elérned). Ez pedig a napjaid nagy részét kilövi, te hiába érnél rá.
De még amikor délután/hétvégén jobban ráérnek az emberek, akkor is korlátozni fog, hogy nem tudod minden idődet tanítással tölteni, mert még ha egyáltalán nem pihensz az órák között, akkor is az egyik órán résztvevőknek ki kell menniük, a következő óra tanulóinak be kell jönniük és ez is mindenképp igénybe vesz valamennyi időt. A létszám ellenőrzésük, fizetésük, egyéb dolgok szintén, bár ezt zökkenőmentesebbé teheted alkalmazottal, vagy technikai megoldásokkal, viszont azoknak meg költsége lesz.
Az se mindegy, hogy milyen áron és mennyi időre tudsz termet találni. Hiába volna hatalmas érdeklődés, ha nincs terem minden órához és hiába volna terem, ha nincs rá tanuló. Sőt azzal se mész sokra, ha Kőbányán volna terem, de Gazdagréten volnának tanulók, akik nem fognak egy órát utazni Kőbányára. Szóval fontos, hogy a termet és a tanulókat lehetőleg egy vonzáskörzetben tudd elérni.
Ha magadnak szervezed az órákat és tanulókat (pláne, ha a terem is saját), akkor kevésbé kell osztozni másokkal a bevételen, viszont több mindent kell saját magadnak szervezni. Ha csatlakozol egy (vagy akár több) tánciskolához, ahol már eleve egy nagyobb, a táncok iránt érdeklődő közönséget elérnek, akkor részben, vagy akár teljesen levehetik a válladról a szervezés, reklámozás, adminisztráció és egyebek feladatát. Neked csak órákat kell tartani. Cserébe viszont kevesebbet kapsz a munkád után, hiszen az te munkád csak az órák megtartását jelenti, a hirdetés, befizetések adminisztrációja, részvétel nyilvántartás, terem fenntartása, annak takarítása, hangtechnika biztosítása, zenei jogdíjak rendezése mind a tánciskola feladatai, amikért ők le is veszik a bevétel egy részét a saját költségeik fedezésére az általad megtartott óra bevételeiből.
Hogy melyik modell működőképesebb számodra, az leginkább azon múlik, hogy te miből mit tudsz kihozni.
A fellépésekkel is hasonló a helyzet, hogy minden attól függ, mit tudsz leszervezni. Itt az idő megint csak bekorlátoz, mert esélyes, hogy hétköznap délelőttönként kevesebb fellépési lehetőség van, mert a közönség is dolgozik olyankor. Tehát fellépéseket is csak nagyjából ugyanabban az időszakban tudsz vállalni, amikor tanítani tudnál. Viszont azokban az időpontokban, amikor fellépésekre jársz (és ebben nem csak maga a fellépésed van benne, hanem a helyszíni próba, fénybeállítás, hangtechnika próbája, öltözködés, sminkelés, melegítés, utazás, minden más is) akkor nem tudsz más helyszínen órát tartani. Szóval a fellépések a tanítástól veszik el az idődet, vagy a tanítás veszi el a fellépésektől.
Ha amúgy se tudnál minden napra tanítást szervezni, akkor megpróbálhatod a tanításban üresen maradó lyukakat kitölteni fellépésekkel. De az nagy kérdés, hogy vajon a fellépések mennyire illeszkednek a tanítási rendedhez. Megpróbálhatod fordítva is, hogy amikorra nem sikerül fellépést szervezni, akkora próbálsz tanítást szervezni, de az sem biztos, hogy a tanítványok hajlandók/tudnak alkalmazkodni a fellépési rendedhez. Ha még csak nem is rendszeres a fellépéseid időpontja (pl. minden héten más időpontban van fellépésed), akkor még nehezebb ehhez bármilyen tanfolyam szervezést hozzá illeszteni.
Végül pedig a marketing is nagyon fontos. Ha már van 1000 másik hastánc tanár, aki pont ugyanazt, pont ugyanúgy (vagy jobban, esetleg nálad ismertebben, népszerűbben) csinálja, akkor mi az, amivel te ki tudsz tűnni és el tudod érni, hogy inkább téged válasszanak, mint őket.
A tapasztalatlan kezdő vállalkozók egyetlen elhibázott ötlete ilyenkor az alacsonyabb ár vonzereje szokott lenni, úgyhogy erről gyorsan lebeszélnélek. Abból még soha semmi jó nem származott, ha árakcióval próbált meg valaki érvényesülni a piacon. Főleg, ha csak egyetlen egy terméke van, amiből meg akar élni. A Tesco és társai azért tud megélni abból, hogy az alacsony árakat hirdeti, mert 15 ezer másik terméke van az akciósan árult mellett, amiket mellett szintén megvesznek, amikor az akciós termékért bemennek. Így még ha esetleg buknak is az akción valamennyit, azt a többi termék nyereségén jó eséllyel (meg nagyon komoly munkával) vissza tudják hozni. Viszont erre te nem leszel képes, hogyha csak a hastánc tanításból akarsz megélni és ezt az egyetlen termékedet árazod le. Szóval inkább valami más módszert keress rá. Pl. olyan célközönséget, akit másnak még nem sikerült megszólítani, pedig ők is szeretnének hastáncot tanulni, csak eddig nem is gondoltak rá...
Ezt (meg nagyon sok hasonlót) feltétlenül ajánlott elolvasni minden vállalkozónak:
Hu, ez nagyon hasznos és részletes válasz, köszönöm szépen!
A marketing részével nem lenne gond mert az a jelenlegi szakmám, de nagyon jó pontokat írtál, pl terembérlés megoldása és ktg-e is. De a többi pont is átgondolandó. Tényleg hasznos, köszönöm meg egyszer, nem számítottam itt ilyen részletes és hasznos válaszra! :)
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!