Légiutas kísérő mennyit van távol a családjától? Szerintetek család mellett mennyire kivitelezhető szakma ez.
Szinte semennyire, a munka központi eleme az amúgy nem túl nagy szaktudás igénylése és a stressztűrés mellett a totális flexibilitás, hogy tudj munkába indulni akár hajnal, akár délután háromkor is.
Szóval vagy a férjed és a nagyszülők intéznek havi 15-20 napban minden a gyerekkel és családi élettel kapcsolatosat vagy felejtős. Meg persze elfogadod, hogy nem tudsz érdemben jelen lenni a gyereked életében, csak néha lát. Nem igazán gyerekes anyukák szoktak jelentkezni, jó okkal.
Hát ne haragudj, de gyerekeseket kb fel sem vesznek, ez nem az a meló, hogy elmész táppénzre, mert megint beteg és semmi gond, megoldjuk 5 helyett 4 emberrel a napot. Be kell hívni akkor mást (ha ez rendszeres, a kollégák se fognak szeretni, nem véletlen, hogy a steward/essek nagy része fiatal, gyermektelen, sokszor szingli ember), mert a gép csak az előírt létszámú személyzettel szállhat fel.
35-40 feletti kezdőket se nagyon alkalmaznak, ha esetleg az lenne a terv, hogy majd nagyobb korában mennél. Ez sajnos olyan fiataloknak való, akiknek nincs családjuk. Anno a Malévnál persze sokan voltak, akik elkezdték és menet közben lett gyerek, de az egy teljesen más világ volt. Ma már a fapados trend hódít a nem fapadosoknál is, a prémium pl arab légitársaságok meg azt is előírhatják, hogy egyáltalán nem lehetsz házas és ki kell költöznöd az országukba.
Illetve azt is mindenképp fontosnak tartom megemlíteni, hogy Wizzairnél, Ryanairnél is az első kérdések között van, hogy ugye nem okoz-e gondot akár 1-2 év külföldi munkavégzés is?
Mert kihelyezhetnek külföldi bázisra, ha oda kell ember és ezek azért minimum több hónapra, de akár 1-2-3 évre is szólhatnak. Gyerekesként lehet, megpróbálnának jobban odafigyelni, de ez nem biztos, elvégre nagyon sokan akarnak itthonról repülni, mindenkivel szemben nem kaphatsz elsőbbséget.
Pláne most a járvány miatt kialakult helyzetben totál kiszámíthatatlan minden a repülésben. Egyik napról a másikra mondanak le járatokat, vagy akár komplett útvonalakat törölnek, máshova csoportosítanak erőforrásokat. Ez az erőforrás vagy te, akinek ugrásra készen kell reagálni a hirtelen változásokra, átszervezésekre.
Normál körülmények közt is simán előfordul, hogy a tervek szerint csak megy meg jön egy járat, de aztán valami közbejön és mégis kint marad, mégsem jön vissza - vagy nem ide jön vissza, hanem máshova kell elküldeni akár a gépet is, akár csak a személyzetét, ahonnan aztán később fene tudja, hogy mikor tudsz visszajönni. Határozottan nem család barát munkakör.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!