Egy gimnáziumi tanár vagy egy óvodapedagógus érdemel magasabb fizetést szerinted?
Óvódapedagógus 3 év alatt lesz az ember, alapszakos diplomával.
Gimnáziumi tanárnak 6 éves kétszakos osztatlan mesterképzés kell.
Jelenleg mindegyiknek ugyanannyi a kezdőfizetése, 145 nettó, pótlékostól 160.
Mind a kettő egyaránt nagyon fontos!
Ha lenne
- minőségbiztosítási rendszer
- hatástanulmány
- folyamatos szakmai, pszichológiai értékelés
- folyamatos továbbképzés a munkahely megtartása érdekében
akkor induló bruttó 600, utána életpályamodell.
Természetesen megfelelő tankönyvekkel, új, életszerű tantárgyakkal, régi tárgyak folyamatos felülvizsgálatával kiegészítve a fentieket.
"Egyik se érdemel még annyit se, amennyit most kap."
145 ezer ft egy albérletre sem elég. Hogy irigyelheted valakitől meg a létminimumot is?
Gyalázatos mindkettő, de valamilyen módon differenciálni kellene a végzettségbeli különbséget. Mindenesetre én most ezt a szavazást kihagyom.
Tiszta szívemből mondom, hogy én (középiskolai tanár) nem tudnám azt a munkát végezni, mint amit az óvodapedagógusok, tágabb értelemben vett kollégáim.
Minden tiszteletem az övék. Egész nap zajban, csivitelésben, kreatív munkát végezve... adminisztrálnak, bibiket puszilnak, vigasztalnak, és még ki tudja, mennyi minden!
Nettó 250k kezdőfizetés kellene legalább! Minden pedagógusnak! És normális életpálya. Kezdjék mondjuk azzal, hogy újra a mindenkori minimálbérhez kötik a fizetésünket.
Nekem a nővérem tanár, itthon lakik, mert albérletre nem futja.
Ezen nagyon ki vagyok bukva, hogy én egy butikban eladóként egy százassal többet viszek haza, pedig én most is pihenhetek szombaton, ő meg épp próbaérettségiket javít (természetesen ingyen).
Olyan furcsa ez nekem, hogy még számít, hogy az embernek nyolc általánosa, vagy pedig diplomája van, sőt diplomával előbb hal éhen ...
Amúgy a jelenlegi tanárok 90%-a alkalmatlan, egy betanított munkás.
Ha szigorítanának az elvárásokon, akkor megérdemelnék a jóval magasabb kezdőbért.
"Ha szigorítanának az elvárásokon, akkor megérdemelnék a jóval magasabb kezdőbért."
Nem tudnak szigorítani, mert így sincs elég tanár. Heti 8-10 órát helyettesít a nővérem, van, hogy egyszerre összevont osztályokat, mert nincs annyi tanár épp, amennyi a helyettesítéshez kellene.
Ráadásul magyar-töri szakosként simán beküldik matekra meg fizikára is.
A mostani fizetés valóban megalázóan kevés, de bármilyen emelést csak úgy tartanék jónak, ha a mérleg másik serpenyőjében is lenne valami. És nem arra gondolok, hogy heti 10 órával többet dolgozzanak a tanárok. Ha én többet fizetek (mert ezt én fizetem, és ti, az adóinkból) egy szolgáltatásért, akkor azt várom, hogy emelkedjen a minőség.
És tudom hogy nem leszek népszerű vele, de szerintem az az optimális, ha a tanárok egy átlag diplomásnál (ugyanolyan fokú végzettséggel és ugyanannyi év tapasztalattal) 20-30%-kal kevesebbet keresnek. Ezzel lehet biztosítani, hogy csak azok válasszák a pályát, akik valóban tanítani szeretnének, és nem csak közönséges megélhetést lássanak benne.
2-es a minőségbiztosítás és a hatástanulmányok csak a bürökratizálást segítik. A szakmai munka minőségét csak rontják, egyrészt, mert rengeteg plusz feladatot adnak, másrészt mert arra ösztönzik a tanárokat, hogy a célszámokra koncentráljanak, és hanyagolják azokat a célokat, amik fontosak, de kevébé mérhetőek (pl. tanulók mentális egészsége, szociális készségei, kíváncsiság, stb.).
Ez a menedzsment-szemlélet nagyon sokat ártott a közoktatásban, majdnem annyit, mint az erőforrás hiány. És ez végsősoron a hatalomról szól, nem a minőségről. A cél a tanári autonomia korlátozása.
9-es, látszik, hogy mennyire nem érted ezek jelentőségét.
Kevered a politikával. Nagy hiba.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!