Az hogy lehet, hogy nyugaton a tanári az egyik legjobban fizető pálya, Magyarországon meg egy gyári munkás is többet keres egy tanárnál?
#39 A magyarérettségi írásbeli része 240 perces, 90 perc csak az első rész, a második felére is kell legalább annyi. Ki kell javítani a helyesírást is, sajnos nem mindenkinek jó. Egy esszét nem annyi kijavítani, hogy ránézek aztán jó'van, adok rá valami jegyet. A szövegértés feladatlapon is van 10 feladatból mondjuk 3-4, ahol csak és kizárólag a megoldókulcsban lévő megoldást fogadhatod el, a többinél végig kell gondolni, adhatsz-e pontot, ha másképp fogalmaz a gyerek, mint ami a megoldókulcsban van. Érvelésnél, gyak. szövegalkotásnál, nagyesszénél MEGSZÁMOLNI, hogy hány szót írt a gyerek, mert 399 szónál csak 1 pontot kaphat a szerkezetre (nyilván egy háromoldalas fogalmazást nem fogok megszámolni, de egy másfél oldalasat, vagy ami ránézésre necces, azt muszáj). És ha a végeredmény azt mutatja, hogy 1 pont kéne neki a jobb jegyhez, akkor elkezded vadászni azt is.
Hidd el, megvan az másfél óra.
Mikor élesben megy, akkor az óráid mellett látod el a javítást, darabonként bruttó 1050 ft-ért. Számold ki matekszakos, mennyit jelent ez órabérben.
Persze megtehetném azt is, hogy sz@rok rá, mit kínlódjak igényes munkával annyi pénzért. Na, őket szidjátok itt ebben a kérdésben (is). De 6 év után kezdek rájönni, hogy rohadtul nekik van igazuk.
#41 Csak 2 van, de jó esetben már 10-11. osztályban írnak ilyet a diákok, sőt, az érettségi évében is.
Ha jól akarsz számonkérni, akkor nem elég az igaz/hamis típusfeladat, bármilyen hihetetlen itt az egyik válaszolónak :D AZ NEM MÉR JÓL.
Istenem, ez a folyamatos nyári szünetezés...
1. A nyári szünet a szabadságunk, amit nem vehetünk ki máskor. Nem tudok elmenni februárban síelni, vagy májusban Egyiptomba. Mondjuk pénzem sem lenne rá.
2. Mintha mi akarnánk ilyen hosszú, egybefüggű szünetet. De ha a gyerekeknek nyáron is lenne iskola, akkor azon bőgne mindenki.
3. Sok pedagógus ilyenkor megy el valahová feketézni, hogy kijöjjön valahogy az év többi részében. Akár egy gyárba, benzinkútba, stb.
Szabad a pálya, lassan végzettség nélkül is lehet jönni. Ki lehet próbálni, hogy mennyire könnyű és pihentető munka évente 150 diákkal foglalkozni.
Annyira kevesen vagyunk, hogy nekem heti 30 órám van. Idős kolléga mondta, hogy amikor még minden rendben volt, 18 óra volt a maximum, amit kaphattak. Na akkor volt minőségi az oktatás. Gondoljuk el, hogy 30 órában ez milyen, mennyit tud készülni az ember a tanításra.
Minden onnan indul, hogy nem vagyunk rendesen megfizetve. Ha normális bérünk lenne, akkor többen választanák a pályát és mondjuk 15-20 év múlva lenne látható eredménye.
Na ennek esélyét veszi el a gyerekeinktől az Orbán-kormány. (Az én kisfiam jövőre kezdi a közoktatást, kíváncsi vagyok, fog-e szakos tanártól matekot, kémiát, fizikát, számtechet, angolt tanulni. De akár a magyart is mondhatom vagy a törit, ott is kezd már döcögni a szakos ellátottság.)
A tanult ember nem nézi le a gyári melót, takarítást, szakmunkát. Nem az ő fizetésüket sokallja, hanem a sajátját kevesli.
Ha olyan magasak lennének a követelmények a tanárokkal szemben, hogy magasak legyenek a fizetések, akkor még nagyobb hiány lenne a tanárokból.
Pont, hogy az a koncepció a 60as évek óta, hogy mehessen tanárnak, aki csak tanár akar lenni, és akkor mindenki járhat iskolába, ahol olyan hihetetlen tudományos eredményeket ismerhetnek meg, mint a pitagorasz tétel, amit nyilván csak egy akadémikustól érdemes hallgatni.
A tömegek közismereti oktatására miért kellenek nagyon okos emberek? Tették fel a kérdést az 50es 60as években világszerte, és arra jutottak, hogy nagyon jó lenne, ha a tanári állomány mindenhol a kiválóságot jelentené, csak így örökké fog tartani akár csak iparképzőbe juttatni a tömegeket.
Egyáltalán, miért pont a tanári állás érdekel? Hiszen rengeteg más állás is van a közoktatáson belül is, köztisztviselői pozíciók.
Körülbelül olyan ez a feltevés, hogy én nagyon szerelek a gyártósoron szerelni, de mégis inkább főmérnöki fizetésért szeretném csinálni.
Hogy legyek akkor főmérnök? Hát de én annyira szeretek itt szerelgetni, és nagyon fontos, hogy OKOS emberek szereljenek, nemigaz?! Hát de!
Mert ahol színvonalas az oktatás, ott hosszú távon az egész társadalom győz.
A felszínen csak annyit látunk, hogy az oktatás kizárólag viszi a pénzt. Hosszú távon pedig ez a legfontosabb, már a bölcsődétől kezdve.
Nézzük meg a finneket, észteket, a kistigriseket. Az oktatásba döntötték a pénzt, és hosszú távon a gazdaságuk hálálta meg.
De hiába magyarázza ezt az ember egy ilyen országban, ahol a pedagógus ellenség.
Úgy állítják be az összeset, mintha semmitérő lenne, mert mindenkinek volt a közoktatásban eltöltve rossz tapasztalata. Mintha nem lennének dilettánsok minden szakmában. Egyszer ablakcserénél rosszul raktak be egy ablakot nálunk. Mégsem mondom azt, hogy az összes ablakos egy kontár idióta.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!