Miért adjam le az előzőmunkahelyemről kapott papírt az újhoz?
Adtak egy két példányos papírt, hogy egyet őrizzek meg a másikat pedig adjam le az új helyen, de olyan megfogalmazás is, hogy mintha ez nekem kötelező...
Miért kell? és ha én nem akarom?
A munkáltatói igazolást a munkaviszony megszűnésekor két példányban kell, hogy kiadja a munkáltató (ezt sok munkáltató nem is tudja). Ez a "MIL-lap".
Egyik példányt megőrzöd (nyugdíjazáshoz szokás, még jól jöhet), a másikat pedig a következő munkáltatódnál kell leadnod. Azért adnak 2 eredeti példányt belőle.
Ha nem adod le, akkor azért, hogy a munkáltató védje magát, jó esetben írásban büntetőjogi felelősséged tudatában nyilatkoztat, hogy nincs jövedelmedre vezetendő letiltásod. Nálunk ez volt a szokás. Innentől kezdve, ha valótlant állítottál és mégis van, a munkáltatót felelősség nem terheli.
Ez a történet lényege.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!