Szerintetek melyik a legbüfébb büfészak?
18: 10 év multis tapasztalattal a hátam mögött erre bocs, de nem tudok mást mondani, mint hogy hülyeség és tipikusan egy nyelvszakos önigazolása...
Dolgoztam már együtt hollanddal, némettel, svéddel, lengyellel, szlovákkal, csehekkel, tényleg nagyon sokféle emberrel, sokféle anyanyelvvel. A legtöbben középfokon beszélnek angolul, számos nyelvtani hibával és egyszerű szókészlettel, és érdekes módon meg tudják magukat értetni egymással, sőt, ha van egy szó ami nem jut eszébe a másiknak, segítik egymást. A britek meg lehet, hogy röhögnek a meetingek után, de őszintén, kit érdekel, amikor a britnek szüksége van az én szaktudasomra, ami többet ér, mint az ő anyanyelve? Angolul bárki meg tud tanulni konyhanyelven és a pozíciók többségénél ez bőven elegendő. Ahol kicsit többet kell virítani, azok a vezetői pozíciók vagy ahol ügyféllel/vevővel kell kapcsolatban lenni, tehát a reprezentatív munkakörökben. Az ilyen customer service pozíciókra veszik fel egyébként az angolosokat és tanítják ki a szakmára 4-5 év alatt szektortól függetlenül (lehet ez SSC, kereskedelem, gyártás, barmi)
Attól büfészak a büfészak, hogy alacsony a követelményszint.
Ahová én jártam, ott vegyes volt a kép. Voltak olyan tantárgyak, amelyeknél vér folyt, ha nem értél el 60%-ot, meghúztak simán.
És voltak olyanok, amelyeknél minimális erőfeszítéssel is elérhetted a hármast (kb. bent voltál a gyakorlaton).
A büfészakszágát 70%-osra mondanám. Nem is abban helyezkedtem el, hanem IT-vonalon, ma pedig már vállalkozom. Tény, hogy az akkor megszerzett tudás részét most tudom hasznosítani.
SSC multihoz nem kell nyelvszakos diploma, el vagytok tévedve. Nyelvtudás kell, de ha ez megvan középszintű végzettség is elég. Ergo hiába tanul valaki az egyetemen 19. századi brit irodalmat, az SSC IT helpdesk rabszolgásaként vagy Customer Delivery Professionalként nyilván sosem fogja hasznosítani, amit tanult, tehát a kereset meg a kínálat úgymond nem találkozik, a diplomát is felesleges volt megcsinálni, ha eleve egy irodai szobanövénymunka volt a cél. Nincs olyan szerintem, hogy büfészak, mert egyik szak sem egyszerű, más kérdés, hogy aki a versenyszférába készül ne menjen bölcsésznek, mert konkrétan a saját elveit adja fel ezzel. Lásd, megtanítják műelemzésre, keitikus gondolkodásra, de mindezt félre kell dobnia majd, ha az idióta ügyfelekkel alkudozik egy betanított poziban betanított szöveggel.
Én egyszerűen nem értem, minek megy olyan bölcsésznek, aki nem kutatni, tanítani akarja a dolgot, hanem multiban készül elhelyezkedni.
Nekem rengeteg anglisztikás ismerősöm van, frissen érettségizett kollégákkal dolgoznak együtt a BT-ben (valaki mesterszakkal is oda ment dolgozni 🤦🏼♀️), de nagyon büszkék magukra, hogy egész nap telefonálnak, immáron negyedik éve. Biztos van előrelépés, de 1) a bölcsészek nagy része nem csinál plusz képzéseket, pl. IT gyorstalpaló, mert szerintük ha jól tudnak angolul, az elég, illetve 2) nyalni kell hozzá, 101%-ban szociálisnak lenni, az a jó, ha az illető irányítható személyiség.
Én becsülöm azokat a bölcsészeket, akik tanárok, kutatók, professzorok és tényleg a szakukkal kapcsolatban dolgoznak (ez úgy 10%). A multis robotolók szerintem nem teremtenek azzal értéket, hogy vevőket eligazítanak, vagy Excelben fejtenek bérszámot, nem is tudnak fejlődni általában, ellentétben egy programozóval, nemzetközi jogásszal, akik lepasszolják az adminisztrációt a bölcsészeknek.
Ennél még az is többet ér, ha valaki vállalkozik és fodrászatot, kozmetikát, fotólabort nyit, az legalább kreatív, tudnak fejlődni és értéket is teremtenek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!