"Egyébként egy multinél egy projekt manager pár év tapasztalattal is megkereshet már bruttó 1,5 millió körül. Így beosztottként se mindegy, hol és milyen manager. Plusz vezetőként se mindegy, hogy most kezdett -e, vagy már van 4-5 év tapasztalata, ott is még elég nagy tér van emelkedésre."
Ebből szeritne mindenki úgy értette, hogy azt gondolod, hogy elkezd most dolgozni "manager"-ként, majd pár év tapasztalattal eléri a 1.5M-et. Nem. Elkezd projekt "manager"-ként dologzni (mondjuk ahhoz is kell azért már tapasztalta, hacsak nem valami kicsi céghez akarsz menni bruttó 350-ért), majd onnan eljuthat a vezetői szintre. Azért azt elérni mondjuk egyetem végétől 10-12 év.
Amit korábban írtak, körülbelül havi 1 millió bruttó az átlag menedzseri fizetés+juttatások könyvvizsgálaton, adónál is szerintem hasonlóan alakul. Illetve céges autót nem szoktak adni. Menedzseri szinten nem szoktak növekedni a fizetések vagy sokkal kisebb mértékben mint a staff vagy a szeniorok bérei, így a másfél millió bruttó csak szenior menedzsereknél reális.
Illetve azt nehezen tudom elképzelni, hogy egy multinál pár éves tapasztalattal gazdasági területen másfél milliót keress. Szerinted Magyarországon hány olyan gazdasági területen dolgozó 25-26 éves járkál, aki havonta 1mHUF jóváírást lát a számláján? Gyanítom nagyon kevés. :D
A sárga-szürkénél már évek óta van céges kocsi a managereknek, kétlem, hogy a delo-nál ne lenne. Max márkában lehetnek eltérések.
De hogy visszatérjek a kérdésre. Egy Big4 cégnél (könyvvizsgálat, adó, tökmindegy) úgy működik, hogy kipattansz az egyetemről, kezdesz egy junior tax advisor, vagy audit staff poziban. Jobb esetben 2 év múlva senior leszel, ugrik egy viszonylag magasabbat a fizud, és őszülsz rendesen. Utána még lenyomsz 3 évet, és ha a csillagok is úgy állnak előléptetnek managerré. Na itt már tényleg a Br. 900 - 1000 tHUF közötti fizu sávban járunk, és akkor most kiemelem, hogy ha olyan BIG4-t választottál - akkor e mellé adnak még lízingelt céges autót is, vagy ha nem kéred, akkor a lízingdíjat cafeteriába felveheted. Nagyon jól hangzik, de rengeteget dolgoznak ők is, és nagy rajtuk a nyomás. Innen kb. még 3-4 év szokott lenni a senior manager-i előléptetés, ami gyakorlatban csak annyit jelent, hogy lényegesen nagyobb portfóliót viszel, ok magasabb pénzést, mégjobb kocsiért, komolyabb ügyfelekkel, és partner track-re lépsz, mert ha SM-be előléptetnek, akkor már lehet vannak reális karrier kilátásaid a partnerré válás rögös útjára való lépéshez.
Az SM pozi után jön még általában egy director / associate partner köztes szint, ami persze megint több pénz, jobb kocsi stb, viszont ők már pl. auditon jellemzően partneri feladatokat látnak el, ügyfeleket szereznek, szerződést kötnek, jelentést írnak alá, benne vannak a legfelsőbb vezetőségi döntésekben is. Aki itt is jól fekszik, annak kb. a céghez való csatlakozást követő 15. évtől partneri kinevezést adnak, onnantól osztalékban részesül, minden földi jót megkap a juttatási csomagjában, visznt továbbra sem dolgoznak kevesebbet mint korábban, csak fontosabbat :) Ördögi kör, kiégős meló, de van akinek megéri!
"a lízingdíjat cafeteriába felveheted"
Tehát autótól függően ilyen nettó 100-200 ezer Ft-ot kérhetek pluszban havonta, ha nem kell a céges autó?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!