Mérnöki pozicióknál miért van sok helyen elvárásként a B-kat jogositvány?
Nyilván, a céges utazást céges autóval értettem végig, úgy gondoltam ez evidens, azért nem tértem ki rá...
Nem arról van szó, hogy valaki 500 nettóból nem tud kifizetni egy autóra havi 30-50 eft-ot. Hanem hogy nem akar, vagy/és nincs rá szüksége. Az túlzás hogy nem tudom autó nélkül elképzelni az életemet, de én sem szívesen tenném le. De nagyon sokan erről fordítva vélekednek. Azért írtam, hogy az hogy valaki 500 nettó fölött keres, nem hozza magával automatikusan azt, hogy autója is "kell" hogy legyen.
Kérdező 5+ év tapasztalattal egy villamosmérnöknek az 500-600 nettó alap bér elérhető, szinte bármelyik vonalon a szakmán belül. Persze ez sem vonja magával azt, hogy minden 5+ év tapasztalatú mérnök 500 nettó fölött kap. Volt kollégám 6 éve volt mentorom vidéken. Ő ott maradt, én azóta négyszer váltottam munkahelyet, neki az az első főállása, 11 éve ott dogozik. Több mint kétszer annyi a nettóm mint az övé, fele akkora tapasztalttal. Ő nincs teljesen bejelentve, én igen. Ez csak egy példa, ezernyi más hasonló eset is akad.
Mert abból már látszik, hogy nem szívnak pl. így nem keveri össze a vezetékeket. Vagy bármi egyéb is...
Mert ugye villamosmérnokin lehet még tud tanulni bármit, de valahol meg ez is kell.
Ettől még lehet jó mérnök csak máshol.
Az EON pl. tök jó példa. Elég nagy szolgáltatási területtel rendelkezik. Attól függően, hogy milyen pozícióba vesznek fel mérnökként, problémás hibaelhárításhoz, felújítási, beruházási munkákhoz ki kell tudnod menni és ez 99%-ban nem működik úgy, hogy mindig kell melléd valaki, aki fuvaroz.
Közmű szolgáltatóknál ez alap, de több telephellyel rendelkező multiknál is és akkor mondjuk egy kivitelező cég mérnökeiről már ne is beszéljünk. Ott vannak az értékesítők is, szervizmérnökök, gépbeállító mérnökök és nagyon sokáig lehetne sorolni a repertoárt. Általánosságban elmondható, hogy mérnökként mobilisnak kell lenni, ezért mindenképpen érdemes megcsinálni a B-s jogsit időben. Illetve némi vezetési tapasztalat sem árt mire céges autóba ültetnek.
Néhány cégnél ez egy juttatási forma is. Nem csak napközben használhatod a "kulcsos autót", ha neked dolgod van, vagy nem csak úgy kapod meg az autót, hogy hazamehetsz vele, hanem magánhasználhatod is.
Mi mérnök házaspár vagyunk, mindketten céges autóval járunk. Mindkét autót megadott éves km keretig használhatjuk magáncélra is. A munkánkhoz is szükség van rá, de egyben egy juttatás is. Ebből adódóan ugyan jó bevétellel rendelkezünk, de nincs saját autónk.
Én egy közműszolgáltatónál dolgozom területi vezetőként több telephellyel, a férjem pedig egy versenyszférás szolgáltató cégnél dolgozik és mindig oda kell mennie, ahova éppen beosztották. Ez lehet, hogy hetekig egy 15 km-re lévő építkezés, de olykor 200 km-re megy, amit egy nap alatt le kell vezetnie oda-vissza. Direkt nem szeretném leírni a konkrét munkaköreinket. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!