Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Karrier, fizetés » MÁV-nál dolgozni hosszú távon?

MÁV-nál dolgozni hosszú távon?

Figyelt kérdés

Érdekelne, hogy mérnökként a MÁV milyen munkáltató. A kezdeti pénz elég szerény a multikhoz képest, (br:340.000) de ez mennyire szokott emelkedni 3-5 éves távlatban? Ti, akik valamelyik részlegén/kirendeltségén dolgoztok a MÁV-nak, hogy látjátok mennyire jó munkahely?


Elgondolkodtam, hogy ha lehúzok pár évet egy állami cégnél a külföldi multiknál már kevesebb lesz az esély a bekerülésre.


Egy kevés tapasztalattal rendelkező gépészmérnök.



2020. dec. 17. 18:04
1 2
 11/12 anonim ***** válasza:
73%
azért csábítóbb a vasút világa a gondolatodban, mert vasútból egy van az országban, míg autósmultiból, áramos multiból, stb. több van az országban.
2020. dec. 18. 14:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/12 anonim ***** válasza:
34%

#11, már ez se igaz, ugyanis már a szockóban is ott volt a GYSEV az ország nyugati részén, szóval nem csak egy vasút volt az országban régen se..


De azért ne feledkezzünk el Gyurcsány apánk múlhatatlan érdeméről sem, aki az egész világon mindenhol egyedül nyereséges üzletágát, a vasúti személyszállítást, úgy ahogy volt eladta az osztrákoknak 2006-bsn.


Bizony ám. Azóta a MÁV nem vesz részt a vasúti teherszállításban, és egy fillér bevétele nincs ebből a magyar államnak.

Fogadjunk, hogy ezt se tudtad, mi?

Nem hát, mert annyit tudsz, hogy dögöljön meg a MÁV..


Na, viszont ugye a teherszállítás egy zsíros üzlet, ezt jórészt az osztrák Rail Cargo Hungaria bonyolítja le. De rajta kívül vannak magánvasutak is, amik szintén csak a zsíros teherszállítást intézik.

Pl. Kárpát vasút, MMV, Train Hungary, Floyd.. van még pár, utánanŕzhetsz.

Mégegyszer mondom, ez zsíros üzlet (nem véletlenül csinálják ezek a társaságok), csak éppen ebből Magyarországnak egy fillér haszna nincs, mióta az MSZP kormány eladta ezt az üzletágat.


Viszont ez is csak ékesen cáfolja az állításodat, hogy vasút csak egy van. Van az sok, csak az országnak speciel semmi haszna nincs belőlük. Persze, nekik jól megy, így tömegével csábítják is el a MÁV-tól a mozdonyvezetőket magasabb bérrel.


Mi marad a MÁV-nak ezekután?

A személyszállítási üzletág komám, ami az egész világon veszteséges. De normális országokban ezt a veszteséget fedezi a teherszállítási üzletág profitja. Már, ha nem adják el, mint mi Gyurcsány idején, ugye...


Szóval, a mi MÁV-unknK marad a személyszállítás. A MÁV-START, amit "MÁV"-ként szidni szoktál.

Ahol az jelenti a fő bevételt, mikir a Kalányos Nintendó mondja a kallernek, hogy "hé tesó, aggyá má' egy kilencven százalékost 5 kilométerre.."

Igen. Ebből kéne áramot meg gázolajat venni a mozfonyokba, javítani, ha valami elromlik, meg neadjisten fejleszteni.

Bonyolult?

Nem, mert az állam kifizeti a Gyurcsány miatt keletkező veszteséget.

Szóval nem Kalányos Nintendó tartja fenn a MÁV-ot, hanem én meg te meg mindenki az adójából. Pedig önfinanszírozó is lehetne..ha ugye nem adják el..

De cserébe itt van neked a sok szép változatos magánvasút, szóval ne mondd, hogy csak egy van!:P


Ezen túl egyébként vidámabb dolgok is léteznek, pl. a vasút automatizációján dolgozó magáncégek.

Ilyen pl. a Prolan Kft. ahol szintén jó ajánlólevél a MÁV-os múlt.


Úgyhogy amiket felsoroltál, az a vasútnál is létezik.

Csak sajnos többnyire nem az ország hasznára.

2020. dec. 18. 21:06
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!