Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Karrier, fizetés » Van értelme még kamionosnak...

Van értelme még kamionosnak menni?

Figyelt kérdés
Van még munkahely? Megfizetik?

2020. aug. 9. 19:03
1 2
 11/15 anonim ***** válasza:

Az onvezetes erdemi elorelepesehez nem a gepjarmu szenzortechnologiai es mikrokontrolleres lehetosegei adjak a korlatot, hanem az infrastruktura minosege es szeles spektruma. Olyan rendszerbe integralni teljesen autonom rendszert ahol a gepjarmuvek tobbsegeben ott van az emberi tenyezo, nem lehet. Hogy ha kiepitenek olyan fuvarozashoz hasznalt utvonalakat amin az onvezetes minimalis kockazattal megvalosithato, mar vissza is kanyarodtunk a vasuti szallitashoz. Az onvezetest nem kotott palyan, forgalomban nem autonom, hanem felautomata uzemben fogjak bevezetni, amihez ugyan ugy kell sofor. Nem fog megszunni a kamionos szakma csak atalakul. Pont ugy mint minden mas. Nem egy olyan primitiv tevekenysegrol beszelunk mint a lampaoltok az elozo evszazad elejen hogy teljesen kihal, megszunik letezni.

Egyebkent belfoldon 350k nem kizart, de a 400+ abszolut nem jellemzo. Esetleg elo allat szallitassal, de az eleg cigany munka.

2020. aug. 28. 10:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/15 anonim ***** válasza:

"minden munkát kiváltunk a nagy robotizációval ki fog nyugdíjat fizetni"

Nem a kerdes kapcsan reagalok, de ennek az lesz a kovetkezmenye hogy noveli a tarsadalmi retegek kozotti vagyonosodas kulonbseget. Az atlag melos le, a vallalkozo fel. Akik a kozeposztalyt alkotjak azok a mernokok, szoftveresek es technikusok lesznek, akik letrehozzak es uzemeltetik az automatizalt rendszereket.

Ennek a hatasa mar ~12 eve erezheto, es evrol evre fokozodik.

2020. aug. 28. 10:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/15 anonim válasza:
11-esnek válasz, azért lehet itthon találni 400+-os melót, csak oda kell a tapasztalat és az évek. De már azért a 350 is elég jó belföldön, persze attól függ hogy mit csinál az ember. :)
2020. aug. 28. 11:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/15 anonim ***** válasza:
Nyilvan nem kizart, csak nem jellemzo, nagyon ritka.
2020. aug. 28. 12:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/15 anonim ***** válasza:

El kell, hogy keserítselek 9#.

"Arról nem is beszélve hogy mi lesz a sofőrökkel? Nem pár 100 ezer munkavállalóról van szó, hanem több millióról európa szinten, ha minden munkát kiváltunk a nagy robotizációval ki fog nyugdíjat fizetni?"

Túlságosan az emberek jóindulatára alapozol. Egy logisztikai igazgatót tudod mennyire érdekli, hogy mi lesz a sofőrökkel? Semennyire. Sajnos ez minden egyes munkavállalóra igaz. Ő azt látja, hogy mennyivel kevesebb lesz a bérköltség ha nem kell sofőrt alkalmazni.

Vagy is kell, mert sokan azthiszik, hogy kötött pályára kell tenni a sofőrt, vagy kérdezgetik, hogy hogyan fog a rámpára rá állni, megmondom neked: sehogy.

A teherautók csak autópályára lesznek optimalizálva, és addig kell sofőr amíg felviszi a pályára, és lehozza, illetve lerakodik.

100ból 70 sofőrre nem lesz szükség.


"a legnagyobb problem hogy ha egy ilyen önvezetős kamion/autó halálos baleset okoz, ki fogja vállalni a felelősséget? Ki fog a böribe menni? Ez egy olyan jogi kérdés amiben egyenlőre még egy országban sem tudtak választ adni, és nem is fognak egy jó ideig, nemhogy uniós szintű megegyezés lenne bármiben is, szóval ez a 10-15 évet tegyük félre nyugodtan és jó későre."


Annyira kishitűek vagytok. Teljesen egyetértek azzal, hogy azokban a döntésekben, jogokban amik az átlagembernek hasznosak, lassan születik döntés, hiszen nincs senkinek érdekeltsége benne.

De gondoljatok bele, hány törvényhozónak van érdekeltsége hatalmas logisztikai cégekben? Szerinted mennyi pénzek csúsznak rövidesen zsebekbe, hogy meg legyen az egyezmény? Az EU megszavazza, és kiadja az EU-s országoknak, hogy 2-4 éven belül le kell ütni a parlamentekben is. Hipp hopp megoldják a baleseti vétkességi kérdést is. A hogyan-ra azok tudják a választ akik ott fent ülnek.

Itthon a nagy cégek az első adandó alkalommal megveszik a kamionokat mert az eddig tervezett árak alapján 3-4 év alatt visszahozza a bérköltséget. Innentől kezdve 7-8 év, és megjelenik a használt gépek piacán is az önvezetős, alkalmazni kezdik a KKV-k, mert nekik is baromira meg fogja érni pénzügyileg, és hipp hopp 15 év múlva a pályán automata kamionok furikáznak kivétel nélkül. Annyi pénz van ebbe a nagyembereknek, hogy tuti megoldják minél hamarabb. Naivak vagytok.

2020. aug. 28. 12:46
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!