Budapesten szeretnék taxizni, saját autó vagy bérelt a jobb? Megéri?
Régen (pár hónapja) se nagyon érte meg.. mostanában meg a forgalom a hetedére esett és a taxisok jelentős része visszaadta az ipart az elmúlt 2 hónapban.
""heti 200-250 megvan ha rendesen csinálod"
Maximum bevételben, a kismillió fizetnivaló után általában tisztán nem marad annyi egy hónapban. Mármint maradt, most konkrétan veszteséges.
Itt az utcában is áll az egyik ház előtt 3db pár éves taxi, rajtuk kint a cetli, hogy eladó/bérelhető/lízingelhető. Hetek óta 1 métert sem mentek velük.
Tuti megéri most beszállni :D
1 évvel ezelőtt igaz lehetett amit írtál, én is hallottam ilyesmi összegeket, de az úgy volt meg, hogy dolgoztál is ezerrel, éjjel is. Amikor mindenki szabin volt, esetleg koncerteken, akkor a taxis ezerrel hajtotta a fuvarokat. Hogy ehhez a pénzhez kellett-e buherálni az órát, azt nem tudom, de nem kizárt.
Visszatérve a fentire, ha behitelezel (lízingelsz) egy új kocsit és nem úgy jönnek a fuvarok, ahogy tervezted, akkor ott vagy a törlesztővel, bevétel nélkül. Nyilván vissza is adhatod az autót, de tuti bukni fogsz rajta.
Tavaly még meg lehetett keresni (tisztán) a heti 100-150e-t attól függően, hogy mennyire keményen nyomtad. A 8-16 között elüldögélek a droszton emberek persze ennek a töredékét sem keresték. Ismerni kell a várost, mikor, hol vannak fuvarok, nyomni kell éjjel is, hajnalban is a reptereket, stb. Meg aki normális volt, beszélt angolul azoknak meglepően sok jatt csúszott a turistáktól.
Most viszont felejtsd el. gyk. nincs fuvar, mindenki akit ismerek vissza is adta az ipart, teljesen felesleges kimenni, a költségeket sem lehet kitermelni. Turizmus nulla, mindenki otthon.
Heti 50e-ért pedig te biztos nem bérelsz autót vagy maximum valami nagyon ócska romot. Egy normális kocsi (mondjuk egy ilyen tipikus 200e+-t futott prius felszerelve) heti bérlése 80-100e körül volt még tavaly. Mindig jobban megérte saját autót lízingelve menni. De most szvsz úgy sem éri meg.
Mivel 2 pontos választ már kaptál, engedd meg, hogy elcsodálkozzak: nem értem, néhány kérdező olyan kérdéseket tesz fel, mintha nem is tűnne fel neki a valóság!! :-( #maradjotthon van, biztos, hogy most aktuális ez a kérdés, egy gazdasági válság kellős közepén/elején?
Nem, nem kötözködésképpen írom, csak azért, mert ha valaki vállalkozni akar, nem árt, ha nem "álmodozik", hanem TISZTÁBAN VAN A REALITÁSOKKAL!
Ennek több aspektusa is van:
Egyrészről vannak minimum elvárások a taxitársaságoktól (a freelancer hiénákat hagyjuk most...). Kocsi mérete, csomagtartó mérete, néhol egy minimum teljesítmény, légkondi megléte, stb.. Ha ennek megfelel a Dacia akkor elvileg semmi nem akadályoz meg benne.
Viszont a másik dolog, amire sokan nem gondolnak, hogy te abba az autóba ha meg akarsz élni heti 50-60 órát fogsz ülni, akár többet, néha 12-őt egy seggel mikor pörög az éjszaka. Nagyon nem mindegy mennyire kényelmes az a kocsi, nagyon xar mikor a műszak végén gyakorlatilag fel sem bírsz állni, mert a nagyanyám lócája kényelmesebb, mint a kocsi ülése.
Végül pedig a megbízhatóság egy nagyon fontos szempont. Azért szokás pár éves autóval taxizni, mert ha megáll alattad a vas akkor nem csak a javítási költség az, ami probléma, hanem a kiesett munka is. Cseszheted, hogy olcsóbb volt az autó ha pár havonta 1-2 hetet szerelőnél áll te meg nem tudsz dolgozni és 0 a bevétel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!