Kezdésnek folyami hajón munka jó lenne?
Hajópincér ICTC iskolában decemberben végeztem el a hajópincér képzést, már csak az angol van hátra.
Elvileg utána ajánlanak munkát, nem tudom, de aki dolgozott már hajón az először kicsivel kezdte (folyami hajó) vagy egyből belevágott a nagyba? (óceánjáró hajó)
Angol nyelvtudásomnak haladónak mondanám, persze van mit gyakorolnom.
Félnék egyből óceánjáróra menni teljesen egyedül bár ha jól tudom ott több a pénz, de nem tudom mennyire bírnám plusz a kiutazástól is félek főleg, hogy soha nem utaztam még repülővel, nem voltam még reptéren sem, nem tudom mi hogy van becsekkolás stb.
Esetleg hasonló emberek tapasztalatát szívesen várnám.





Anyagilag is meg sok szempontból jobban jössz ki, ha előbb folyamon kezdesz.
A suli nem sokat fog nyomni a latba gyakorlat nélkül.( tapasztalat sajnos, bár már idén a tandíj 75%-at nálunk azt is a cég fizeti a jelentkezőknek ).Nyelv és rátermettség, stressztűrés, új ismeretek és tolerancia kérdése inkább , a kezdeti nehézségek leküzdése utána a már a megspórolt pénzből és a meglevő hajós tapasztalattal könyebb váltani óceánra szerintem. Igaz sokan jöttek is vissza onnan is folyamra.





Folyamin nagyon szigorúan veszik a nyelvtudást, a folyékony angol mellé sokszor kérik a németet is. Kevesebb ember kell oda, szóval sok (megkockáztatom, hogy több) ember kezdi óceánjárón a pályafutást valamilyen alacsonyabb pozícióban (pl. segédpincér a crew kantinban), aztán vagy ott tornássza fel magát, vagy folyamira vált, de akkor ugye van már tapasztalata.
Szóval dióhéjban nem kuriózum az óceánjáróval kezdeni majd annak idején egyáltalán :) A repülést meg túl lehet élni, Ferihegyen minden ki van táblázva, a célreptéren meg ha tudsz angolul, rendben vannak a papírjaid, 99%, hogy nem fogsz elakadni a határellenőrzésen, kint pedig várni szokott valaki a hajótársaságtól általában.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!