Jól látom hogy Magyarországon egy vállalkozás sikere elsősorban a kapcsolati tőkén múlik?
Azt látom hogy itthon elsősorban azok tudnak érvenyesülni akik komoly kapcsolati tőkével rendelkeznek, függetlenül attól hogy mondjuk vannak náluk szakmailag jobbak, hozzáértőbbek, korrektebbek.
Ez a jelenség nyilván külföldön is megvan, de itthon különösen.
Ez alapvető mindenhol.
Lehetsz te akármilyen jó szakmailag ha kutya nem tud a vállalkozásod létezéséről
Szerintem nem látod jól. Az ismerőseim vállalkozásai (oktatás, építőipar, kereskedelem) kívülállóként nézve jól mennek. Nem azért sikeresek, mert uram-bátyám kapcsolatuk van.
Persze politikai szinten esélyed sincs egy olyan több milliárdos közbeszerzést megnyerned ahol mondjuk a Viktor veje, vagy valaki más is indul.
Hármas írja jól. Ami meg egy cég ismertségét illeti az a hirdetéseken múlik és nem a kapcsolatokon. Nyilván szükség van a hirdetésekre is, mert kell tudjanak a cégről, de ha jó a cég még hirdetés nélkül is menni fog, csak lassabban terjed el az emberek között.
Csináld tényleg jól és hirdess is. Kapcsolatok pár üzletágban fontosak tudnak lenni, mint ahol beszállítóként van jelen a cég és cégeknek szállít, gyárt valamit. De ha jó a cég és ismerteti is magát, akkor idő kérdése és lesznek vevők is.
Vagy válassz olyan üzletágat, ahol kevésbé fog számítani a kapcsolatok kialakítása. Ilyenek a fogyasztóknak való értékesítések. Meg persze nem azonnali sikert kell várni egy cégtől, van felfutási ideje és foglalkozni is kell a felfuttatásával és megismertetésével is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!