Influencer szeertnék lenni, hogyan kezdjem el?
Tanulj marketinget, kozossegi media marketinget. Rengeteg jo udemys kurzus van, de akar youtubeon is talalsz vegtelen mennyisegben. Keszits egyedi minosegi tartalmat amivel kitunsz a tobbi kozul.
A startupnal ahol dolgoztam megkaptam a marketinget is ezert tapasztalatszerzes celjabol vittem mellette a sajat profilomat is, azon kiserleteztem. Eljutottam vele egy olyan pontra, hogy mar nem en kellett a cegeket megkeressem, hanem nekem jott a bejovo uzenetek koze heti 1-3 fizetos munka. Itt olyan 20-30k kovetom volt instan, tobbi platformon 10-10k korul. A fizetes altalaban termek + 100-300€ volt. Cserebe rengeteg minosegi kepet, esetleg videot adtam nekik a basic termekmegjeleniteses poszt melle.
Elegge specifikus temat vitten ami az atlagnal jobban fizet. Viszont besokalltam tole, nem jutott ra eleg idom es ez a csalad rovasara ment volna igy szepen lassan leepitettem az elerembol.
Szanalmas vagy. Élettelen, tehetsegtelen buta bohóc.
Ha normalis allast akarsz, ahhoz tanulni kellett volna.
Most hogy rajottel hogy semmire se vitted, azt hiszed majd influencer leszel es kesz, milliomos leszel, dol a le meg jonnek a pun.cik..haha
Nojj fel, kezdj valamit az eleteddel, mert en elobb leszek X faktor gyoztes mint te influencer.
ahhoz, hogy influencer legyél, követő bázist kell építeni, akiket tudsz mozgósítani. az, hogy pár ezren követnek Instán már valami, de azért nem sok. ahhoz, hogy fizessen is ezért valaki, meg is kell tudnod győzni a cégeket, hogy akajanak neked pénzt adni érte. a megbízóid számára fontos kérdés az, hogy ha te azt mondod a követőidnek, hogy válasszák az általad ajánlott terméket, akkor vajon hányan fogják megtenni és ez nekik mennyire térül meg.
volt nemrég egy nagyon vicces sztori valami influencerről, aki szomorúan konstatálta, hogy hiába van több tízezer követője, de még valami 5-30 db pólót se tud nekik eladni, hogy egy szponzorációja sikeres legyen. persze, ha valaki divat, luxus dolgokat tol a közönségének, akkor lehet, hogy a hétköznapibb pólókat nehéz elsütni nekik. minden esetre a szponzornak az érdekes, hogy miért éri meg neki beléd pénzt fektetnie. a közönséget meg az érdekli, hogy miért érdemes nekik téged követni. sőt a közönség általában pont nem is a legjobban reagál a reklámokra. nagyon sokan el is fordulnak olyanoktól, akik elkezdenek szponzorált dolgokat tolni - főleg, ha nem hitelesen csinálja. merthogy influencerként a hitelességed az, amiért követnek és a hitelességed nagyon könnyű eljátszani, ha nem jól élsz a szponzorációkkal.
egyébként egy csomóan beszélnek erről is, meg sok minden másról is ebben a műfajban.
érdemes pl. magyarok közül megnézni Magyarósi Csabát, akinek szinte(?) minden videóját szponzorálják, akár több cég is, de mégis képes megőrizni a hitelességét. ahogy arról is nem egy videó csinált már, hogy időnként kénytelen elzavarni a szponzort, mert vaggy nem ért egyet azzal, amit hirdetnének nála, vagy a szponzor annyira bele akar szólni, hogy mit hogyan csináljon, hogy egyszerűen nem éri meg belemennie.
na meg azt is elmondta, hogy évek komoly munkája van benne, hogy mostanra elég jól megél belőle. ezt neked se nagyon megy majd megspórolni. addig meg valamiből meg kell élned. szóval azért azokat az egyéb munkákat ne hanyagold el. csak az influencerségből nem annyira könnyű megélni - és nem is biztos ez a megélhetés sem, mert változnak a nézői szokások, a különböző oldalak népszerűsége, meg hogy melyiket mennyire és miért szeretik a nézők és a hirdetők és ha nem alkalmazkodsz, akkor hoppon maradsz.
ez a videó pl. jó kezdés:
elég komoly szakirodalma van már az influencerségnek is. annak is, hogyan kell/érdemes csinálni, ahogy annak is, hogy mennyire, miért és hogyan működik egyre kevésbé jól. leginkább azért, mert egyre több és több ember próbálkozik vele és minél több az influencer, annál kevesebbet ér egy-egy influencer azoknak, akik fizetnek nekik. amíg kevesen voltak, addig annak a párnak sokkal többet kifizettek. most, hogy már szinte mindenki influencer, sokkal kisebb pénzekért is találnak influencereket. persze akinek 5-10 millió követője van az több embert elér, mint akinek 2000 van. viszont akiknek kevesebb követője van, azoknak elég lehet gombokkal kiszúrni a szemét, nem kell nekik annyit fizetni - és emiatt ők nem is fognak belőle megélni sem.
érdemes nem csak a közösségi médiáról, influencerségről, hanem a gazdaság és a társadalom működéséről is olvasgatni. sokat segíthet benne, hogy megértsd a folyamatok működését - nem utolssó sorban abban is, hogy érdekesebb, értékesebb ember legyél, akit érdemes is követni, mert nem csak az életéről, menő dolgokról tud képeket mutatni, hanem vannak érdekes, értékes gondolatai is.
a nagy csapda, hogy az influencerekből mindnenki csak a sikert és a csillogást látja (még akkor is, ha viszonylag sokat megmutat az életéből és a küzdelmeiből is) és ezért sokan azt hiszik, hogy ez olyan könnyű meló. amikor meg nem jön a könnyű siker, akkor abba is hagyják a legtöbben. akik el is érik a sikert, azok mind évek kemény munkájával érték el a sikereiket.
emlegetted a kérdésedben, hogy szereted a luxust. szerintem ez inkább hátrány, mint előny. ugyanis emiatt az ember hajlamos az üres menőzésre, a másokkal versengésre, a másoknak megfelelni vágyásra a saját és valós értékek helyett. a luxus természeténél fogva arról szól, hogy kérkedünk vele, hogy nekünk milyen jól megy - ami gyakran csak látszatlektés. jobb esetben mások drága dolgaival menőzöl, mert neked nincsen. mások vagyonát és menő dolgait ajnározod, mert neked nem telik rá. rosszabb esetben azért gürizel, hogy neked is legyenek menő dolgaid, hogy azokkal menőzhess és mindent megteszel érte, hogy ezt a folyamatosan versengő, menőző életmódot fenntarthasd. ami igen gyakran azzal is jár, hogy az ember folyamatosan költekezik, mindig újabb menő dolgokat vesz, ami maitt akár el is adósodik, csak hogy a látszatot fenntartsa, megőrizze.
ha luxus cikkek helyett a valóban szükséges, fontos dolgokra költesz, azzal sokkal könnyebben elérheted a sikert. azok a sikeres emberek, akik maguk érték el a sikereiket általában sokkal szerényebben élnek, mint amit az anyagi helyzetük engedne nekik - pont azért lettek sikeresek, mert nem elherdálták a pénzöket látszat sikerre, hanem befektették a sikerükbe.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!