Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Karrier, fizetés » Mennyire tudja az ember...

Mennyire tudja az ember bebiztosítani magát a munkaerőpiacon? Különösen a diplomás piacra gondolok.

Figyelt kérdés

Én, viszonylag fiatal korom óta dolgozok.

Az egyetem utolsó két félévét levelezőn fejeztem be, mivel egy cég megelőlegezett nekem egy junior pozíciót.


Azóta egy MSC-t is elvégeztem.

A következőkkel rendelkezem:

-gazdálkodás és menedzsment BSC

-műszaki menedzser MSC

-angol középfok, német középfok


Autóipari területen dolgozok,alapvetően műszaki terület, de költségekkel, kalkulációkkal is foglalkoznom kell.Német vállalat.

Autóipari szektor révén, a fizetésem, messze az átlag felett van.


Akik követik a világgazdaságot, tudják, hogy az autóipar mostanában nem megy annyira.

A mi osztályunk eredetileg Németországból lett Magyarországra átrakva.Most viszont, a németek azon spekulálnak,hogy visszaveszik, mert üti a szakszervezet a fejüket, hogy nem szűnhet meg német munkahely.

Viszont, ha ezt meglépik, akkor engemet leépítenek.



Igazából, ez az első munkahelyem, máshol nem nagyon tudom magam elképzelni, csak gyártásban, azzal, amivel most foglalkozom.Viszont, ez felelősségteljes munka, kevés multi adja oda a leányvállalatoknak, így sajnos ritka.Máshoz meg nem is nagyon értek.


Egy másik probléma, hogy vidéken élek, itt kevés a diplomás munka.



Arra gondoltam, elvégzek egy minőségbiztosítási szakirányú képzést.Abból olyan, mintha hiány lenne.



A jelenlegi béremnél nem szeretnék kevesebbet keresni.


2019. dec. 26. 20:43
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
100%

Ha nem a munkaerőpiacon, hanem úgy az életben akarnád magad bebiztosítani, akkor csinálj vállakozást azzal a sok-sok pénzzel, amit megspóroltál, emellett érdemes befektetni is valamibe, mert ha az bejön, akkor sok-sok évig csak jönni fog belőle a haszon a ,,semmire".

Egyébként meg próbálkozz akkor másik autóipari cégnél. Nem tudom, melyiknél vagy most, de épül a BMW gyár, ott van a kecskeméti Mercedes vagy a győri Audi-gyár is.

Én a mérnöki képzéssel érzem úgy, hogy be leszek biztosítva, legalábbis erősen remélem.

Esetleg nem gondolkodtál azon, hogy kimész Németországba dolgozni? A cég nem tudna oda átvenni? Elvégre van tapasztalatod, alapból ők találták ki magát a műszaki menedzser képzést is.

2019. dec. 26. 20:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
100%
Igen, nekem is az jutott az eszembe, hogy cégen belül kérd át magad Németországba. Nyilván ez attól is függ, milyen a családi állapotod itthon. Vagy pedig vannak autógyárak Magyarországon, van Miskolcon is jó pár, jó, nem autókat gyártanak, hanem azok részeit. Szóval, lehet, költöznöd kell.
2019. dec. 26. 21:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
31%

Valójában mi a munkaköröd és mit csinálsz? Mihez értesz? Azon a két nyelven meg is bírsz szólalni?

Én is autóiparban dolgozom. De szerintem megnyugodhatsz, ha minimális mobilitás van benned, akkor lesz állásod. A lassulás miatt eltűnnek a rosszabb cégek és a jó mérnöki területen dolgozókat felveszi a maradék, mert nekik meg szükségük van a minőségi munkaerőre. A minőségbiztosítás nem rossz ötlet. Bár szerintem nagyon sz/r terület. Soha nem lehet elég energiát beletenni és elég jól csinálni.

2019. dec. 26. 21:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
77%

A munkaerőpiacon csak csereszavatos tudással és kapcsolatokkal tudod magad valamilyen szinten bebiztosítani.

Én mérnökként dolgoztam az autóiparban, és csodálkozom hogy tetszik, mert szerintem az az egyik legrosszabb ipari üzletág, de nem akarom elvenni a kedved.

2019. dec. 26. 22:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
100%
Igazat adok a 4-esnek. Az autóipar egy igazi rabszolga munka. Én már 3 éve kiszálltam belőle, azóta vállalkozóként 4X annyit keresek. Igaz sokat dolgozok, de van is értelme. Én lebeszéllek hogy hosszútávon az autóiparban gondolkodj, ráadásul a recesszió itt van már a spájzba. A végzettségeiddel top összegeket kereshetsz ha elég bátor leszel.
2019. dec. 26. 22:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
67%
Kezdésnek legalább egy nyelvet meg kéne tanulni rendesen, a középfok vécépapír.
2019. dec. 27. 09:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
A mercitol is 1600 embert fognak elkuldeni 2 even belul.
2019. dec. 27. 11:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
0%

Eletrevalonak kell lenni. Tobb labon kell allni. Nem csak a diplomakat gyujteni.


Ha a helyzet megkivanja, el kell menni takaritani is.

Ha minden helyrerazodik, akkor mehet a szellemi munka is.

Sajat vallalkozas is mehet.


A lenyeg, hogy ne mastol, munkahelytol fuggj teljes egeszeben, mint valami jo rabszolga.


Eletrevalonak kell lenni.

2019. dec. 27. 13:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
100%
#4: Mi volt olyan szörnyű az autóiparban?
2019. dec. 27. 13:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:

#9 nem mondom hogy katasztrófa az autóipar, de vannak sokkal nyugalmasabb állások.

Az autóipar eléggé beszámíthatatlan, soha nem tudni pár hónap múlva mérnökként mennyi munkád lesz, egy új modell kifejlesztésénél ki, mivel mennyit csúszik, csakhogy aztán tőled várják el hogy túlórával behozd a lemaradást. Szintén nem tudni mikor lesz leépítés, és ami még rosszabb, nem Magyarországra való az autóipar, mert az ország túl kicsi. Például én olyan területen dolgoztam, amiből legközelebb Németországban lett volna hasonló állás. Németországon belül viszont legalább 5 helyre lehetett volna menni. Magyarán csak súlyos áldozatok árán tudtam országon belül váltabi egy teljesen más területre.

Biztos vannak nyugalmasabb részei, de nem ez a jellemző.

Ezeken kívül pedig a fizetés is inkább rossz, kivéve a gyártásban, ami érthető okoknál fogva a legstresszesebb.

2019. dec. 27. 14:43
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!