Metró vagy villamosvezetőnek könnyebb tanulni?
Honnan tudod? Lehet, hogy 5 év múlva ad az EU tizenhuszonszázcsillió eurót, amit csak ilyen járművek vásárlására lehet fordítani, mert az milyen környezetkímélő meg minden :P Ami modern vonatunk meg villamosunk van az mind így jött, különben még mindig a 60 éves Ganzok meg Tátrák lennének mindenhol.
De egyébként lehet, hogy lesz az 20 év is. Az jobb neki? Akkor meg azért fog nyavalyogni, hogy vén fsz ő már 40 évesen, a szr is mankóval jön ki belőle, nincs neki már se ideje se ereje más szakmát kitanulni, most mit csináljon... :P
EZ minden munkára igaz. Most gyártósori összeszerelő vagyok. Valszeg az önvezető villamos később lesz mint automata gyártósor..
Szóval bármelyikkel jobban járok.
AMúgy amíg pl 20 évvel ezelőtt azt se tudták mi az az okostelefon mára már mindenki azzal jár.
Ez simán bekövetkezhet a kötöttpályán is az önvezetés.
De pl a vonat is kötött pályán közlekedik, mindenhol neki van elsőbbsége, nem úgy mint a villamosnak, automata biztosítóberendezések vannak már most is, meddig tartana automatizálni a szerelvényeket?
Lásd 4-es metró...
"De pl a vonat is kötött pályán közlekedik, mindenhol neki van elsőbbsége, nem úgy mint a villamosnak, automata biztosítóberendezések vannak már most is, meddig tartana automatizálni a szerelvényeket?
Lásd 4-es metró..."
Hát ez az, ezt mondom. Lásd 4-es metró...
De ha nem érdekel, hogy kevesebb mint 20 év múlva úgyis munkanélküli leszel, akkor se villamosvezetőnek, se metróvezetőnek ne tanuljál, hanem csak és KIZÁRÓLAG mozdonyvezetőnek. Ez azt jelenti, hogy motorvonat vezetőnek SE.
Miért?
Mert amivel JELENLEG jól lehet keresni, az a mozdonyvezetés, de még csak nem is a MÁV-nál, hanem a teherszállítást végző magánvasutaknál. Pl. Rail Cargo, Train Hungary, MMV stb.
A MÁV csak személyszállítást végez, teherszállítást NEM! Azóta, hogy ezt az egyedül jövedelmező vasúti üzletágat a Gyurcsány kormány eladta az osztrákoknak. Szóval a MÁV-nak inkább motorvonat vezetők kellenek, amik ezeket az új piros meg kék személyszállító motorvonatokat vezetik.
Igen, csak éppen azzal nem lehet kiemelkedően keresni, a MÁV-nál semmiképp. A magánvasutaknak viszont olyan emberek kellenek, akik mondjuk egy Siemens Vectron mozdonyt el tudnak vezetni, olyan meg nincs is a MÁV-nak.
Ha tehermozdonyvezető lennél egy magánvasútnál, na azzal megszedhetnéd magad addig amíg kifut a szakma, és aztán már lenne pénzed, hogy akár másba fogjál.
Csak jó kérdés, hogy hogyan indulj el. Mert egyszerű lenne a MÁV-nál, csak éppen nekik pont nem mozdonyvezetők, hanem motorvonat vezetők kellenek. Magán úton meg kitanulni a mozdonyvezetést több millió forint.
Én a helyedben felhívnám ezeket a magánvasutakat egyenként és megkérdezném tőlük, hogy mit javasolnak.
Szerintem a villamosvezetői tanfolyam egy hangyányival egyszerűbb.
A neten egyébként megtalálod a képzési programokat, érdemes beleolvasgatni.
Metró: [link]
Villamos: [link]
Még annyit, hiába automata a négyes metró, oda is kell jogosítvánnyal rendelkező ember az állomásokra, mivel bármikor leállhat a rendszer, és akkor csak ember tudja tovább vezetni, robot nem.
Szóval nem hinném, hogy a mostani metróvezetők, villamosvezetők elvesztenék a munkájukat, maximum akit tudnak átképeznek más területre.
#6,
"Szóval nem hinném, hogy a mostani metróvezetők, villamosvezetők elvesztenék a munkájukat, maximum akit tudnak átképeznek más területre."
Na igen, de mi a "mostani"?
Azt én sem hiszem, hogy egy ma legalább 40 (de inkább 50) éves járművezetőnek ettől félnie kellene a nyugdíjig. De itt egy valószínűsíthetően 18-20 év körüli, pályaválasztás előtt álló kérdezővel állunk szemben, akinek még sok tíz évet kell "kihúznia" addig amíg "békén hagyják".
Én szoktam hangsúlyozni az ilyen témájú válaszaimban, hogy hiába tanulod azt az iskolában, hogy az "ipari forradalom" az valamikor az 1700-as években volt, vájtfülűbbek még esetleg azt is tudni vélik, hogy azóta volt még egy pár hasonló ipari forradalom, de azzal úgy általában nem nagyon vannak tisztában a népek, hogy jelenleg is éppen egy ipari forradalom kellős közepén vagyunk.
Márpedig igen, ott vagyunk. Ez azt jelenti, hogy nagyon rövid idő alatt alakulhat át az egész termelési rendszer, amit eddig megváltoztathatatlannak hittünk, emberek tömegei veszthetik el a munkájukat és újak jöhetnek létre pillanatok alatt. És ez a globalizációnak (meg az EU-s támogatásoknak) köszönhetően hozzánk is hamarabb begyűrűzhet, mint azt sokan hajlandóak elhinni.
Az önvezető járművekről már volt szó, de az is ott van ezekkel kapcsolatban, hogy még ezek fejlesztői szerint is jelenleg még elég alacsony fokán állunk a mesterséges intelligencia és az ezt támogató infrastruktúra alkalmazásának ahhoz, hogy "igazi" önvezető autókról beszélhessünk - viszont ez gyorsabban eljöhet, mint gondolnánk.
Lásd pl. ezt:
Könnyen lehet, hogy nemsokára egyáltalán nem kell a metrók mellé támogató személyzet. Ha kell is, az is "robot" lesz ami majd azonnal beavatkozik. De ez ugye csak egy kis szelete az összes ilyen munkának.
Én ezeket a tendenciákat mindenképpen igyekeznék tekintetbe venni, ha ma lennék tizen-huszonéves.
A mozdonyvezetést azért javasoltam ha ennek ellenére valaki ezt szeretné, mert a kötöttpályás személyszállítás mindenkor, mindenhol veszteséges, azt az államnak kell kipótolnia az adókból, egyéb juttatásokból, ugyanis hiába érzed drágának a jegyet, az abból származó bevételből bizony önmagában 2 nap alatt lehúzhatná a rolót bármely cég, nem tudna járműveket venni, karbantartani őket és a többi. Szóval később is annyit fognak fizetni ezen járművek vezetőinek, amennyit nagyon muszáj, mint bármely állami kegyelemkenyéren élő, önmagában veszteséges tevékenység végzéséért. Lásd mentő, tűzoltó, BKV sofőr..
Az egyetlen jövedelmező üzletág ebben a témában a teherszállítás, mert ezek a társaságok a költségeiket jóval meghaladó bevételre tudnak szert tenni különböző nagy értékű áruk gyors, viszonylag olcsó és hatékony szállításában. Na ott a megrendelők nem annyit fizetnek, mint amennyit te egy BKV bérletért. Viszont kötöttpályás áruszállítást nem végeznek se a villamosíneken, sem a metró vonalán.
Szóval ha normálisan keresni is akar, amíg lehet, nem pedig a túlórákban megrokkanni, akkor csak a mozdonyvezetés marad egy olyan vasúttársaságnál, ami jelentős profitot termel és ezért van pénze megfizetni a mozdonyvezetőit, hogy még több profitot érhessen el.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!