Autószerelő vagy gépészmérnök szakmát éri meg jobban kitanulni anyagi szempontból?
Megint a szakmunkás vállalkozást hasonlítjuk a diplomás alkalmazotthoz. Gépészmérnökként is lehet vállalkozni, csak nyilván nem olyan egyszerű mint egy autószerelőnek. De jóval többet is hoz. Egy mérnöknek a megfelelő kapcsolatokkal úgy van lehetősége olyan órabérben (vagy nagyobb) dolgozni mint egy autószerelőnek, hogy nem kell egy műhelyt fenntartani.
Ha már műhely, mire összeszedsz egy normális műhelyre való szerszámot (kézi szerszámok, csápos emelő, diag műszerek, diag műszer szoftver licenszek (!), komplett légkulcs park, stb.), nem biztos hogy előbb vagy (időben) mint ha gépészmérnökként vállalkoznál. Gépészmérnökként is kell szoftverlicenszt fizetned, de nem kerül annyiba mint egy felszerelt műszer, csak töredéke.
Ha esetleg veszel egy CNC marót vagy/és élhajlítót vagy/és esztergát vagy/és vízzel vagy lézerrel vágót akkor meg tiéd a világ. Amit megtervezel, le is gyártod hozzá az alkatrészt, bőven 7 számjegyű projektmunkákról beszélhetünk, nem 10-15 eft-os órabérért kened össze magad nyakig olajjal minden nap, amiből jobb esetben 5 eft üti a markodat.
Gépészmérnökként gépgyártó céghez kell elmenni dolgozni, nem multihoz. Ott szedsz össze releváns tervezői tapasztalatot és kapcsolatokat olyan emberekkel, akik később potenciális vevőid lehetnek. Nem mellesleg a fizetés is jobb, már csak abból kiindulva is hogy túlórázási lehetőség mindig van. Multinál nincs, ha mégis előfordul le kell csúsztatnod.
# 4
Már csak azt felejtetted el hozzá tenni hogy minimum 5 de inkább 10 év szakmai tapasztalat sem árt ha van hozzá.
A többi egyébként reális.
# 3
Egy korszerű szervizben már nem látsz nyakig olajos embereket.
Laptoppal és táblagéppel szaladgálnak és "tisztán" javítanak.
#5 Igen, legalább 5 év releváns tapasztalat kell. Egy olyan ember aki ért a tervezéshez, 30 éves korára lehet manager.
#6 Ez nem tudom hogy jön ide, de valószínűleg soha nem szereltél még autót. Egy féltengely, főtengely szimering, váltó, , kuplung, kipufogó bármely eleme, féktárcsa, kerékagy javítása minden esetben kosszal jár. Sok kosszal. A motor megbontása pedig annál is több kosszal. Nyilván a korszerű járműveknél (20 éves autót is lehet diaggal koslatni egyébként) egy laptoppal sok minden kideríthető, de általában azok az elemek hibásodnak meg, melyek nagy mechanikai vagy/és hőterhelésnek vannak kitéve, ez pedig a futómű, fék, erőátvitel és a kipufogó, típustól függetlenül. Nem lehet autót szerelni úgy, hogy ne légy koszos. Maximum úgy, hogy ne légy kevésbé koszos. Ez a tiszta műhely is egy fiktív legenda, ami abból fakad, hogy az alkalmazottak kapnak 5 szett munkásruhát és feltakarítanak nap közben 2-3x is maguk után. Ettől még maga a munka koszos, büdös, olajos.
Nem beszélve a diagnosztizáló műszerekről, és szoftverekről. Egy márkaspecifikus diag licensz is bőven 7 számjegyű összeg, ezt is ki kell fizetni valamiből. Nem úgy megy az, hogy veszek 500-ért egy laptopot meg 500-ért egy csápos emelőt apu garázsába és autószerelő leszek.
4:
Álmaiban esteleg. Apám 30+ év szakmai múlttal +biomérnök diplomával+ 2db felsőfokú szakmai nyelvvizsgával keres gépészmérnökként 550e nettót.
Úgyhogy jó reggelt.
Direkt beleírtam a válaszomba, hogy ha karrierista, akkor ... A karrierista nem merül ki abban, hogy 30 éve alkalmazottként ugyan annyit keres mint egy pár évet tapasztalt fiatal.
Nekem az ex. gépészmérnök kollégám 40 éves, most home officeban EV-ként 4 eft-os órabérben tervez egy gépgyártó vállalkozónak. Menni kell előre, nem éhbérért eltartani az ügyvezetőt és társait.
Inkább ti ébredjetek fel, nekem nincs rá szükségem. ;)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!