Facebookos eladó jelentése?
Sziasztok!
Az lenne a helyzet, hogy rendeltem egy replika cipőket hirdető/áruló Facebookos oldalról (ahonnan előzőleg barátnőm is rendelt és tökéletes lett), megérkezett a cipő, Dpd futárszolgálattal, utánvéttel: 6490.-, 1 hét helyett 3-ra csúszva, így április 30-án kaptam meg.
Kibontottam a csomagot... és voálá, sérülés volt az orrán.
Jeleztem az eladó felé egyből, képpel illusztrálva, meg is nézte de azóta nem reagál.
Írtam neki tegnap este, hogy élnék a 14 napos meggondolási lehetőséggel, vagy a vételár felének a visszatérítésével, a fogyasztóvédelmi törvényekre hivatkozva.
Erre sem érkezett válasz... Viszont számla nem volt a dobozban, de a feladó lakcíme, neve fel van tüntetve a csomagoláson.
Az lenne a kérdésem, hogy tudok valamit tenni az ügy érdekében?
Előre is nagyon köszönöm !!!
te sem vagy a legélesebb kés a fiókban. :)
kajli termékek, hamis személyazonosság, más néven futó telefonszám....
túl sok akciófilmet engednek nézni a szüleid, üzenem nekik, hogy már most korlátozta az értelmi képességeid, hosszú távon ez csak rosszabb lesz.
Jó éjszakát ! :)
Azért várnék értelmes választ !
De nem ilyen felsőbbrendű intelligenciával rendelkezőktől mint te, akiknek nincs jobb szórakozása estenként, mert a szülei gyerekzárt raktak a TV-re. :)
"kajli termékek, hamis személyazonosság, más néven futó telefonszám...." - Ebben mégis mi az akciófilmes? Elég sok fekete üzlet megy így, pont azért hogy az elégedetlen vásárló ne rúgja rájuk az ajtót meg nem mellékes a NAV, mivel nem adnak számlát és esélyes hogy nem bejelentett kereskedők. Én is ismerek olyat aki évekig kamu néven feketén volt szobafestő, burkoló, még ilyen facebook oldala is volt meg külön erre "céges" száma. Nem egy nagy kunszt azért másik nevet bemondani meg egy random címet írni.
Amúgy meg ahelyett hogy azzal veszekszel aki normálisan válaszolt simán legooglezhattad volna ez melyik szervezethez tartozik, ha ezek szerint a NAV-ról nem hallottál még. Mivel tudtad hogy hamisítványt vásárolsz nem tudom van-e rád nézve következménye a dolognak, de feljelentést a NAV-nak tedd meg és akkor ők járnak utána a dolognak.
Aki normálisan válaszolt annak megköszöntem.
Szerintem normálisan kérdeztem, elvárnám a normális, ikszdé mentes, nem lekezelő válaszokat, de gondolom itt mindenki agysebész.
Hallottam a NAV-ról, köszi ! de mivel hétvége következik, és valaki dolgozni is jár, most volt időm ezzel jobban foglalkozni, és arra voltam kíváncsi, hogy ellehetne intézni kevésbé macerás módon, illetve érdemes egyáltalán belemenni, vagy mennyi esélyem van az ügyben.
Hétfőn mindenképpen felhívom a NAV-ot, de úgy gondoltam addig érdeklődök, hátha kapok értelmes, segítőkész válaszokat. (minő naivság)
De igazatok van, én vagyok a hibás, mert mertem kérdezni.
Nyugodtan verheted magad a földhöz kérdező, semeddig nem tart hamis adatokat ráírni egy csomagra feladóként (a kutya nem ellenőrzi, el ne hidd már, hogy a valós címét meg nevét ráírja), facebook-hoz álnevet is lehet használni, mert újfent sem ellenőrzi a valódi személyazonosságot, új simkártyát meg 0 ft-ért kapsz már bármelyik szolgáltatótól.
Leírom röviden, mert ezen szerint nem tiszta: alapvetően nem vagy átcseszve, csak az eladó nem akar ilyen cserével szarakodni. Mivel 99%, hogy feketén csinálja az egészet, semmi nem kötelezi, hogy cserélgessen neked, pláne nincs ez a 14 nap, amit te hangoztatsz. Nem tudod mellesleg azt sem bizonyítani, hogy nem nálad sérült meg a cipő. Sőt valószínű még már csak azért is ignorál, mert rögtön a jogaiddal meg törvényekkel kezdtél dobálózni neki.
Remélhetőleg az emberek megtanulják lassan, miért ne vegyenek előreutalással mindenféle szirszart magánszemélytől.
Kedves válaszoló !
miért beszél itt mindenki ennyire fennhangon? :D
Látom az írott szöveg értelmezésével gondok vannak.
De, nagyon is tiszta.
Létezik ez az elállás.
Utánvéttel vettem.
Először normálisan írtam neki, de nem válaszolt.
Itt is normálisan kérdeztem. atyavilág:D
"rendeltem egy replika cipőket hirdető/áruló Facebookos oldalról "
1.- ezzel bevállaltad, hogy hamisított terméket veszel, mivel nem is tagadta az eladó (csak zárójelben jegyzem meg, hogy ha tudtad, hogy replikát veszel, Te is "bűnös" vagy
2.- a cipő a postaköltséggel együtt került 6.490 ft-ba? Vagy csak maga a postaköltség volt ennyi?
3.- és most jön a legfontosabb:
"Viszont számla nem volt a dobozban,"
Nos, ha számla nem volt a dobozban, akkor jó eséllyel magánszemélyként árulta - így viszont NINCS ELÁLLÁSI JOGod, ugyanis az csak kereskedő és magánszemély között létezik. Sőt! kereskedő és kereskedő közötti adásvételnél sincs elállási jog.
Bocs, hogy ezt mondom, de sajnos így jártál - nem tudom, mikor tanulják meg az emberek, hogy bármily csábító árak vanna, interneten k NEM VESZÜNK ÉRTÉKELÉS NÉLKÜLI OLDALRÓL ÁRUT. Csak hiteles, megbízható helyen!!
Már a webáruházak is értékeltetik magukat, hogy mindenki lássa, mennyire megbízhatóak.
Amit tudsz tenni: megírod neki, hogy ha nem próbál meg közös nevezőre jutni Veled, akkor felnyomod a NAV-nál - hátha ez hatni fog.
Mást nem nagyon tudsz tenni, ugyanis magánszemélyként egyáltalán nem kötelessége kicserélni a cipőt.
Ja, még valami: ha ugyanezt a Vaterán vetted volna meg, ott van egy Biztonságos Vásárlás Program (BVP), amiről sajnos nagyon sokan nem tudnak, és ha ilyenkor azonnal megreklamálod a vaterának, akkor felszólítják az eladót a konfliktus rendezésére - és még az is lehet, hogy ha Neked van igazad, akkor évi x esetben kárpótolnak.
Szóval kicsit tudatosabban kéne vásárolnod.
Ja, és az elállási jog sem él minden esetben, még ha kereskedőtől veszel, akkor sem, ugyanis rúzs, fehérnemű, romlandó élelmiszer, saját részre készített bútor, ékszer, felbontott VD, DVD, stb esetében sem él az elállási jog.
Köszönöm szépen a választ !
Értékelve volt az oldal, képeket is küldtek be, meg barátnőm is innen rendelt, és neki sem volt problémája a termékkel.
Egy kamu oldalról, amiről semmi hír, nyilván nem rendelek. :)
Előtte vateráról rendeltem, most is onnan kellett volna.
Na de, hát késő bánat.
Postaköltség 1490.- volt, a Cipő 5000.-
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!