A kérdése. M az, hogy jogilag kötelezettek e az ügyintézők minden futó akcioról tájékoztatni az ügyfelet? Tudtok e ilyenről?
Sziasztok,
Azért írom a kérdést, mert át lettem verve a Telekomban. November 5-től-nov 30.-ig volt Black Friday akció, ami csak Online volt elérhető, na most én erről nem tudtam, és amúgy is mindig üzletben vásárolok személyesen, most is így tettem bementem és vettem egy Nokiát, teljesen elégedett voltam, aztán később tudta meg, hogy ugyan az a készülék, ha neten rendelem 0 azaz 0ft, míg ha üzletben veszed.. 22x3950ft=86900ft.
Lehet mindig mást okolni amiatt, mert úgy jártál, ahogy (pl most engem, hogy én sem "normális" választ adok), de attól neked nem lesz jobb az életed. Mármint szerintem nem jó dolog bisszajkodni azon ami történt és másokat okolni érte. (Hétköznapi analógia: "azért késtem el, mert a buszvezető pont előttem csukta be a busz ajtaját", holott a valóság az, hogy te értek oda későn a megállóba).
De hogy konkrétan a kérdésre valszoljak:
Jogilag nem kötelezett az alkalmazott, hogy az összes létező akcióról tájékoztatáson. Mármint ha konkrétan rakerdezel, hogy "esetleg ha online venném meg ezt a telefont, akkor lehetne e olcsóbb", akkor nyilván illene neki tudni, hogy igen, de hát egy üzleti eladónak sem az a dolga, hogy az összes létező online kampányról tudjon, főleg nem, hogy a te preferenciaidat feltérképezze (pl azért szeretnél e üzletben vasaroni, mert azonnal kell a készülék és nem érsz rá várni több napot, egyáltalán otthon vagy-e nap közben hogy atvedd a futartol, stb) és elkezdjen a te által közölt szandekodtol (pl "legyen szíves adjon egy Nokia telefont") eltérő megoldási javaslatokat ajánlani.
"Azért írom a kérdést, mert át lettem verve a Telekomban."
Nem lettél átverve. Arról, hogy Te nem tájékozódtál kellőképpen és becsapottnak érzed magad, nem tehet a Telekom.
Ha a Lidl-ben 350 ft a mandarin, de később kiderül, hogy a Sparban csak 280, akkor átvert a Lidl?
érdekes szemlélet... Amúgy eléggé köztudott, hogy nagyon sok bolt a netes, online megrendelésnél akár 2 ezer ft kedvezményt is ad, persze csak 10 ezres tételeknél. és igen, mivel bementél a boltba, mégis az eladónak honnan kellett volna tudnia, hogy akár Te esetleg neten is megrendelnéd?
" ugyan az a készülék, ha neten rendelem 0 azaz 0ft, míg ha üzletben veszed.. 22x3950ft=86900ft."
Nos, úgy hiszem, még mindig nem vagy kellőképpen tájékozott: kizárt dolognak tartom, hogy 87 ezer ft különbséggel adnának el egy készüléket és "ingyen" utánad dobnák Black Friday-n.
Sokkal inkább azt tudom elképzelni, hogy most egy alacsonyabb tarifacsomaggal vetted igénybe és azért drágább a készülék.
bár nem látom a konkrét tényeket, de ismervén a szolgáltatók "trükkjeit", valószínűleg a '0" ft-os telefonnál havi 10-15 ezres tarifacsomaggal kellett volna választani, amikor is a tarifacsomaggal fizeted meg a készülék árát - most meg megkaptad mondjuk 5 ezres havi csomaggal.
Tanulmányozd alaposan a neten a tarifa csomagokat és készülék árakat - meg fogod látni, hogy igazam van :-)
Sziasztok,
Kosz a valaszokat, nem hit kerdese, ki lehet kerni az arlistat.. igen 0ft.. mert volt extra 58ezer ft online kedvezmemy a csomagom melle jaro 44ezerhez, de mivel nem tudtam rola uzletben vasaroltam igy csak a 44ezer kedvezmenyben reszesultem.
A lidl vs spar konkurencia, en sem azt irtam, hogy a vodafonennal olcsobb.. egy ceget kepvisel az ugyintezo, lehet neki nem mindegy, de a cegnek igen, mert a penzem ugyan oda megy, igy is es ugy is.. ergo nekik mindegy kellene legyen, hogy online vagy uzletben veszem, az eladonak tajekoztatnia kellett volna, ha korrekt velem,es ugyfelkozpontu, nem igy tett, nyilvan van jutaleka, persze hogy nem zavar ki az uzletbol es mondja rendeld meg online, nem ellensege maganak, igy lenyugodva mar atlatom. Viszont attol meg szemetlada egy ceg, amiert igy megversenyeztetik az ugyintezoket, az ugyfeleket, nem hiszem hogy etikailag ez helyes, nem korrekt dolog, es embersegbol is hasonlo jokat kivanok a sracnak, remelem majd visszakapja az elettol. Itt le is zarom a kerdest, tanultam belole.. sokba kerult. Amen, vege!
"nem korrekt dolog, es embersegbol is hasonlo jokat kivanok a sracnak, remelem majd visszakapja az elettol. Itt le is zarom a kerdest, tanultam belole.. sokba kerult. Amen, vege!"
Hát tudod, azért nem vagy semmi... most azért kívánsz rosszat valakinek, mert nem tudja fejből a 80 készülék aktuális akcióját, ami ráadásul és online, tehát nem is az Ő asztala?
És a megfelelő tanulságot még mindig nem vontad le, hogy legközelebb körültekintőbb leszel.
Ha már a Lidl kontra Spar példámat nem tartod megfelelőnek, akkor leírok egy másikat: egyszer, még amikor volt Kaisers (most Spar), vettem egy kerekes bevásárlókocsit 3.500 ft-ért, majfd kiléptem az üzletből, mentem 2 házat, megláttam az új akciós újságot és elvettem egyet: ebből kiderült, hogy másnaptól az akció keretében 2.900-ért megvehettem volna. Hát, nyeltem egy nagyot és így jártam. DE NEM KEZDTEM EL HIBÁZTATNI A PÉNZTÁROST, hogy mekkora egy szemét, mert nem szólt, hogy holnaptól olcsóbb lesz.
Azt próbáld meg megérteni, hogy ha egy boltba bemész, akkor honnan tudhatná az eladó, hogy Te akár interneten is megvennéd, miért hívná fel a figyelmedet? - hiszen magad is azt írtad, hogy " és amúgy is mindig üzletben vásárolok személyesen,"
Amúgy mi pont fordítva jártunk a telefonnal (kártyafüggetlen) : úgy tűnt, hogy neten olcsóbb, de alaposan tájékozódtunk és aztán (szintén a netről lenézve) kiderült, hogy az egyik boltban személyesen megvásárolva még olcsóbban hozzájuthatunk az áhított telefonhoz, mint amennyiért Black Friday keretében megvehettük volna a neten.
Szóval oda-vissza működik ez a dolog - alaposan tájékozódni kell vásárlás előtt.
Ha meg hebehurgyán vásárolsz, akkor ez a következménye.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!