Áramszolgáltatói számla 8 napos határidővel?
Melyik törvény, hol ír elő minimum 30 napos határidőt telekommunikációs szolgáltatásnál a számla kelte, vagy akár kézhezvétele, és a fizetési határidő között? (Ha lenne ilyen törvény, akkor eleinte csak telefon, egy ideje internet, majd TV szolgáltatóm – ha a jogelődeit is figyelembe veszem, akkor – legalább 40 éve törvénytelenül rövid határidőt állapítana meg.)
Jogszabályban folyamatos teljesítésű, időszakos elszámolású ügyletnek nevezik ezt a fajta számlázást (mindegy, hogy havidíjas mobiltelefon, áram-, víz-, földgáz szolgáltatás, vagy hulladékszállítás stb.), és közvetett jogszabályi rendelkezés van a fizetési határidőre: a számla kézhezvételétől, annak kifogásolására, legalább 8 napnak kell rendelkezésére állnia, a fizetési határidőig.
Ezért, e-számla esetén, lehet csak 8 nap a számla megjelenése és a fizetési határidő között, hiszen annál nem kell postai kézbesítésre becsült napokkal hosszabbítani az időt, „kézhezvételig”.
Én postai úton kapom az NKM áramszámlát, és 11-13 nap szokott lenni a különbség a számla kelte és a fizetési határidő = teljesítés kelte (mindkét féleképp szerepel a számlán) között.
A mi telekommunikációs szolgáltatónk és más szolgáltatók is messze 30 naptól kevesebb időkülönbséget adnak a kiállítás kelte és a teljesítés kelte között. 15 napostól nagyobb időkülönbséget nem is találtam egyetlen más szolgáltatói számlán sem; de annál a szolgáltatónál is egyszeri alkalom volt, máskor rövidebb 2-3 nappal.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!