Hogyan tud egy üzlet tömegesen 50% kedvezményt adni? Ebben nincs általában valami szabályellenes?
"Amikor azt írom, hogy olcsóbban, úgy értem hogy a bekerülési értékénél alacsonyabb áron adják"
1. honnan tudod, hogy mennyi a bekerülési értéke - Te vagy az árubeszerző? :-)
2.- sokszor előfordul, hogy közeli lejáratú határidős terméket inkábberősen leakcióznak, mint totális veszteségbe menjen át az egész. Ha valamit eladok féláron, még mindig kisebb a veszteségem, mintha az egészet ki kellett volna dobni, leselejtezni.
"Ha féláron is megéri adni, akkor az év többi részén súlyosan megkárosítanak, túláraznak!"
Nem károsítanak meg - szabad piac van, mindenki annyiért adja, amennyiért akarja, illetve, amennyiért megveszik a vevők. Senki nem kényszeríti a vevőt arra, hogy 10 ezer ft-ért vegyen meg egy parfümöt, amit esetleg máskor, máshol, 5 ezerért is megvehet :-) ha mégis megveszed 10 ezerért, akkor biztosan megér Neki annyit, mert
- nem számít neki a pénz
- nem akarja az egész Budapestet végigkajtatni, hogy hol kapja meg 5 ezerért
- nem akarja megkockáztatni, hogy bizonytalan eredetű parfómöt (esetleg hamisítványt) vesz 5 ezerért.
"Ha féláron is megéri adni, akkor az év többi részén súlyosan megkárosítanak, túláraznak!"
Ha drágállod, nem veszed meg, ha elfogadod az árat és megveszed, akkor létrejön a felek által közösen, szabad akaratból elfogadott adásvétel.
Hol károsítottak meg?
nem azt írom, hogy tuti megkárosítanak, vagy tuti dömp9ingáron beszerzési ár alatt adják el. Csa kérdezem, mik lehetnek az okok:
- vagy tényleg van még rajta nyereség 50-70% leértékelés mellett is. (ekkor merül fel bennem az, hogy akkor viszont az év többi részén a fogyasztó fizet többet a korrekt árnál.
- vagy ha beszerzési áron alul adják el, annak mi lehet az oka? Hogy lejárat közeli? OK, eldöntöm fogyasztóként, hogy megveszem-e. Vagy azért adja ráfizetéssel hogy más árut is ott vegyünk amin bejön ez a veszteség? De akkor a nagy áruházláncokat miért büntetik ha beszerzési ár alatt adják a dinnyét?
Csak meg szeretném érteni, laikus fejjel. Ezekkel az akciókkal valószínűleg még annyi új vásárlót sem kötnek magukhoz akik a továbbiakban náluk vásárolnak. Hiszen aki most az akciót vadászva vette, az a jövőben is ott vásárol ahol nagyságrendekkel olcsóbban kaja ugyanezt.
"Hiszen aki most az akciót vadászva vette, az a jövőben is ott vásárol ahol nagyságrendekkel olcsóbban kaja ugyanezt."
Igen, és lehet, hogy legközelebb is talál UGYANOTT egy jó akciót. Vagy bemegy megnézni, hogy nincs-e megint akcióban a parfüm, azt ugyan nem talál, de talál helyette mást, ami megtetszik neki :-)
Valószínűleg készlettől akarnak megszabadulni, vagy ez a behúzó akció, hogy mást is vásárolj náluk.
Az ilyen termékeken valószínűleg egy Ft hasznuk sincs mindent egybevéve, vagy akár veszteségük is keletkezik rajta, de egyfajta marketingköltségnek fogható fel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!