Indíthatok fizetési meghagyást, ha a kereskedő nem teljesíti megbeszélt időre az előre kifizetett szolgáltatást?
Egy nagy műszaki áruházban vettem egy új berendezést, amelynek üzembe helyezésére a gyártó saját szakemberét bízza meg az áruház a garancia miatt. Az üzembe helyezést előre ki kellett fizetni. Az eladó 1-2 napos határidőt ígért a szakember kiszállására, de az egy teljes hét és többszöri sürgetés után sem jelentkezett.
Egy hét elteltével hivattam másik szerelőt és ő helyezte üzembe a készüléket, melyet nem azért vettem, hogy hetekig csak porfogóként funcionáljon. különösen, hogy a régi berendezés elromlott és elszállításra került. Most be fogok menni az áruházba visszakövetelni a előre elkért üzembehelyezési díjat, arra hivatkozva, hogy nem teljesítették a kifizetett szolgáltatást.
Ha nem hajlandóak visszaadni a pénzt, akkor milyen lehetőségeim vannak? Indíthatok ellenük fizetési meghagyást a közjegyzőnél?
Azt olvastam, hogy fmh "lejárt" tartozás esetén indítható. Az én esetemben a bolt tartozása jogi szempontból mikortól számít "lejártnak"?
Előbb próbáld meg személyesen vagy emailben írásos formában kérni a visszatérítést.
Ha erre nem hajlandóak, akkor szólítsd fel kétszer írásban, ha nem vennék át élj a kézbesítési vélelemmel, és csak azután tudod beadni az fmh-t.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!