Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Webaruhazbol rendeltem egy...

Webaruhazbol rendeltem egy orat (futar, utanvet), jogom van kibontani a csomagot a futar elott kibontani, es ha serult/hibas/nem tetszik akkor nem atvenni es nem kifizetni?

Figyelt kérdés
2017. nov. 13. 13:15
 1/10 anonim ***** válasza:
81%
Nincs. Csak akkor bonthatod ki ha már átvetted a csomagot. A futárnak pedig nem kötelessége megvárni amég kibontod a csomagot.
2017. nov. 13. 13:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
87%
a futár dolga a kézbesítés és a pénz átvétele. Kb semmi köze ahhoz, hogy neked tetszik-e vagy sem a termék. Azt az eladóval rendezd le. Amúgy pedig: én se adnám ki a kezemből a csomagot addig, amíg nincs kifizetve. Ugyanis a pénzzel el kell számoljon. Egy bontott, ki nem fizetett csomaggal majd hogy számol el?
2017. nov. 13. 13:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
13%
Nem , a sofőr csak átadja a csomagot miután ki lett fizetve aláírat és távozik . Vedd fel minőségi vidire az átvételt és a kibontást és a kipróbálását , a felvételen ne látszódjon a cégnév és a futár . Ekkor tudod tutira bizonyítani ha reklamációd lépne fel .
2017. nov. 13. 13:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
100%
hiába veszi fel, nem bizonyítóerejű, bármely videó szerkeszthető...
2017. nov. 13. 13:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim válasza:
79%
Az átvétel megtagadására a kibontás után már nincs lehetőséged, de ha sérült a termék, kérheted jegyzőkönyv felvételét. Bár lehetőség, ennek ellenére igen ajánlott, ezzel tudod ugyanis igazolni az eladó felé, hogy a terméket nem te tetted tönkre, már rossz állapotban kaptad. A futárnak kérésre kötelessége felvenni a jegyzőkönyvet, neked pedig kötelességed fizetni, aztán majd az eladóval rendezitek a cserét vagy az ár visszafizetését.
2017. nov. 13. 14:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
87%

1.- ha utánvéttel kérted, a futár addig nem adja oda a csomagot, amíg ki nem fizetted. Ha kifizetted, nem kötelessége megvárni, hogy leellenőrizd a csomag tartalmát - ez alatt nyugodtan távozhat, amíg bontogatod - sőt, távozni is fog, mert iszonyat sok címet kapnak, így is alig győzik.

2.- ha épp nem egy darab követ kapsz (mert akár azt is küldhet az eladó, jó, ha tudod, hogy semmitől nem véd meg az utánvét), akkor sem tudsz semmit tenni a futárnál, mert egy kibontott csomagot nem fog visszavinni, már csak azért sem, mert egy összevissza szóródó csomagot nem lehet szállítani.

3.- ha az óra nem pontosan jár, az sem fog rögtön kiderülni, még ha meg is várná a futár - sőt, akár replika (másolat) is lehet az óra.

4. csak ahhoz van jogod, hogy fizetés előtt alaposan megnézd a csomagot és ha sérült, akkor jegyzőkönyvet vetess fel.

2017. nov. 13. 14:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
22%

a valós menetét senki nem írta a dolgoknak. online vásárlásnál 14 napos elállási jogod van a vásárlástól. a futárnak semmi köze nincs a dolgokhoz, ahogy írták, neki kézbesítenie kell, és a csomag ellenértékét átvenni tőled.


ha panaszod van, akkor a webáruházzal kell felvenned a kapcsolatot, leírod, hogy ez meg ez van, szeretnél a vásárlástól elállni.


törvényileg az nem tudom, van-e szabályozva, hogy a szállítást ilyen esetben kötelesek-e lebonyolítani, vagy van rá móduk, hogy saját költségeden kell visszajuttatnod a terméket, de normálisabb, komolyabb cég szó nélkül küldi a futárt a termékért, és visszaveszi.

2017. nov. 13. 17:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
aki leszavazott, írja le, mi a hiba. roppant kíváncsi vagyok rá.
2017. nov. 13. 22:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
79%

Bocs, de én is leszavaztalak, viszont van bennem annyi becsület, hogy le is írom:-) (engem is sokszor lehúznak, aztán letojják, ha az ember nem érti, mi rosszat írt, mit tud rosszul, stb.).


Nos, először is a kérdés arra vonatkozott elsősorban, hogy a futár érkezésekor kibonthatja-e és visszaküldheti a csomagot? Nem az elállási jogot kérdezte.

De ha már elállási jog:

"de normálisabb, komolyabb cég szó nélkül küldi a futárt a termékért, és visszaveszi."


Először is az elállásnál a visszaküldés ára MINDIG a vevőt terheli (ahogy írtad is).

Aztán nem minden esetben él az elállási jog - mondjuk óránál igen, úgyhogy ezt csak zárójelben jegyeztem meg.

De a fő ok az, hogy azt írod normálisabb webáruház futárt küld a termékért: persze, nem elég, hogy bukik az áruház kb. 1.000 ft-ot, még a visszavitelért is bukjon még egy ezrest. 2 ezer ft bukás azért, hogy a vevő nem vett semmit? Hát ez azért nem várható el semelyik webáruháztól. és attól, hogy nem küld futárt a termékért, még normális marad a webáruház.


Ja, és ha azt gondolod, hogy azt nem a vevővel fizettetik meg, hogy vissza is viszi a futár a terméket, akkor tévedsz: nyilván szépen be van építve az árba.

2017. nov. 14. 07:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 A kérdező kommentje:
Igazabol csak arra iranyult a kerdesem h ha esetleg problemam akadna a termekkel, mik a lehetosegek es azok modjai. Ezekre valaszt kaptam, koszonom mindenkinek
2017. nov. 14. 10:48

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!