Webaruhazbol rendeltem egy orat (futar, utanvet), jogom van kibontani a csomagot a futar elott kibontani, es ha serult/hibas/nem tetszik akkor nem atvenni es nem kifizetni?
1.- ha utánvéttel kérted, a futár addig nem adja oda a csomagot, amíg ki nem fizetted. Ha kifizetted, nem kötelessége megvárni, hogy leellenőrizd a csomag tartalmát - ez alatt nyugodtan távozhat, amíg bontogatod - sőt, távozni is fog, mert iszonyat sok címet kapnak, így is alig győzik.
2.- ha épp nem egy darab követ kapsz (mert akár azt is küldhet az eladó, jó, ha tudod, hogy semmitől nem véd meg az utánvét), akkor sem tudsz semmit tenni a futárnál, mert egy kibontott csomagot nem fog visszavinni, már csak azért sem, mert egy összevissza szóródó csomagot nem lehet szállítani.
3.- ha az óra nem pontosan jár, az sem fog rögtön kiderülni, még ha meg is várná a futár - sőt, akár replika (másolat) is lehet az óra.
4. csak ahhoz van jogod, hogy fizetés előtt alaposan megnézd a csomagot és ha sérült, akkor jegyzőkönyvet vetess fel.
a valós menetét senki nem írta a dolgoknak. online vásárlásnál 14 napos elállási jogod van a vásárlástól. a futárnak semmi köze nincs a dolgokhoz, ahogy írták, neki kézbesítenie kell, és a csomag ellenértékét átvenni tőled.
ha panaszod van, akkor a webáruházzal kell felvenned a kapcsolatot, leírod, hogy ez meg ez van, szeretnél a vásárlástól elállni.
törvényileg az nem tudom, van-e szabályozva, hogy a szállítást ilyen esetben kötelesek-e lebonyolítani, vagy van rá móduk, hogy saját költségeden kell visszajuttatnod a terméket, de normálisabb, komolyabb cég szó nélkül küldi a futárt a termékért, és visszaveszi.
Bocs, de én is leszavaztalak, viszont van bennem annyi becsület, hogy le is írom:-) (engem is sokszor lehúznak, aztán letojják, ha az ember nem érti, mi rosszat írt, mit tud rosszul, stb.).
Nos, először is a kérdés arra vonatkozott elsősorban, hogy a futár érkezésekor kibonthatja-e és visszaküldheti a csomagot? Nem az elállási jogot kérdezte.
De ha már elállási jog:
"de normálisabb, komolyabb cég szó nélkül küldi a futárt a termékért, és visszaveszi."
Először is az elállásnál a visszaküldés ára MINDIG a vevőt terheli (ahogy írtad is).
Aztán nem minden esetben él az elállási jog - mondjuk óránál igen, úgyhogy ezt csak zárójelben jegyeztem meg.
De a fő ok az, hogy azt írod normálisabb webáruház futárt küld a termékért: persze, nem elég, hogy bukik az áruház kb. 1.000 ft-ot, még a visszavitelért is bukjon még egy ezrest. 2 ezer ft bukás azért, hogy a vevő nem vett semmit? Hát ez azért nem várható el semelyik webáruháztól. és attól, hogy nem küld futárt a termékért, még normális marad a webáruház.
Ja, és ha azt gondolod, hogy azt nem a vevővel fizettetik meg, hogy vissza is viszi a futár a terméket, akkor tévedsz: nyilván szépen be van építve az árba.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!