Félreküldött vaterás csomagot Dpd-vel küldve átvettek, sikeres kézbesítéssel. Mi a teendő?
Vaterán vettem a terméket. Az eladónak megírtam direkt, hova küldje. De ő a vatera által megadottra küldte. Elvileg ott nem tartózkodott senki, a terméket mégis sikeresen átvették.
A Dpd elérhetetlen (foglalt órák óta.)
Mit tehetek az ügyben?
Járt már így valaki?
Pl. megírod az eladónak, hogy mi történt és megkéred, hogy intézkedjen. Bocs, hogy ezt mondom, de ilyenkor nem a gyakorira, nem a DPD-nek (aki semmiről nem tehet és nem is fog lépni, hiszen Ő pontosan kézbesített), hanem az ELADÓNAK/FELADÓNAK kell írni, hogy orvosolja a problémát. Majd Ő utána néz, kinek kézbesítették ki, ki vette át, stb.
Emberek vagyunk, tévedhetünk, a hibát pedig nyilván ki fogja javítani :-)
Azzal kezdtem. Válasz még nem jött.
De nagy valószínűséggel semmit nem fog tudni csinálni ő sem, mivel a rendszerben látszik a csomagszámnál, hogy sikeres kézbesítés.
Ezek szerint aki átvette, semmivel nem kellett igazolja, hogy kicsoda, vagyis olyan, mintha én vettem volna át.
Te nem vetted át. Hiába sikeres a kézbesítés, mert küldhette volna saját magának is, és akkor is sikeres lett volna. Szerintem reklamálj a vatreránál és kért az intézkedésüket, mondván, hogy te egyértelműen megadtad a kézbesítési címet és az eladó nem oda küldte.
Mellette próbálkozhatsz annál is, ahova ment, mert az nem az övé, és ez esetben kvázi lopásnak számít, tehát ha nem akarja neked átadni, akkor rendőrséggel is megfenyegetheted. Persze ennek akkor van értelme, ha komolyabb értéket képvisel a cucc.
Nem fizeted ki, mert nem kaptál semmit.
Ha előre utaltál, akkor húzol egy ÍJ kártyát.
"reklamálj a vatreránál és kért az intézkedésüket,"
Bocs, de ez egy teljesen felesleges kör lenne - ugyanis az eladó a kérdező által a Vaterának megadott címre küldte - tehát elvileg nem is hibázott.
Az eladás után kijön egy rendszerüzenet, amiben megvan a vevő neve, címe, email címe, stb.
Ha a vevő más címre kéri, akkor a megjegyzés rovatban vagy külön emailben írhatja meg az eladónak, hova kéri.
A Vatera ebbe nem fog beavatkozni, nem az Ő illetékességük, hogy a vevő máshová kérte a küldeményt.
Felhívtam a lakástulajt (családtag), hogy beszéljen az albérlővel, mert mégiscsak otthon kellett legyen, ha átvett egy csomagot. Végül nem volt probléma, tulajnak odaadta, ő meg elhozta nekem.
De az eladó nem jelentkezett azóta, hiába írtam neki.
Nem tudom, így mire kéne értékelni.
Semlegest vagy pozitívot javasolnék - belátásodtól függően, azt is megindoklom, miért:
1. - tévedni emberi dolog, aki dolgozik, mindenki tévedhet. Ráadásul nem rossz vevőnek, rossz címre küldte a terméket, hanem a Vatera által megadott címre - tehát tulajdonképpen Te kértél "extrát", hogy ne oda küldje.
Általában ilyenkor a vevők még ráadásul nem is a vatera által kijött értesítéshez írják a kérést, hanem külön email (tudom, telefonból pl. így egyszerűbb, mint csatolni a választ) - így aztán totális a keveredés. Én ezt úgy szoktam "kivédeni", hogy a vevő emailjét bemásolom a Vatera értesítéshez (ahol a címe van) és ha más címet ad meg (csomagautomata, stb) akkor az egész értesítést befelkiáltójelezem - ilyenkor tudom, hogy külön oda kell figyelnem a címre, meg kell keresnem, mit írt a vevő.
2.- ha egyébként a termékkel elégedett vagy, az eladó gyorsan intézte az adásvételt, stb. akkor elsősorban az üzletmenetet, a termék minőségét értékeld, s úgy tudom, a szállítási problémát lehet jelezni a csillagozásnál - mondjuk azt lehúzod egy kicsit.
Igazából senki nem vétett hatalmasan nagyot, ugyanis egyszer a postást is megkérdeztem: ha adott címre visz ki ajánlott levelet, a lakásban tartózkodó (3.-ik) személynek is átadható a levél (tehát nem a címzettnek).
nyilván a futár is így volt vele: nem vizsgálta, kinek adja át, a megadott lakásban tartózkodó személynek átadta.
A lakás tulaja meg családtag - elmondásod szerint - tehát lehet, még a vezetéknév is egyezett a kaputelefonon, stb (pl. Te Jakabfalvi vagy és a kaputelefonon is Jakabfalvi volt.
Ha nagyon rossz a szájízed, amiért nem válaszolt az eladó, akkor meg adhatsz neki egy semlegest, azzal a megjegyzéssel, hogy a termék rendben volt, de a szállításnál gondok adódtak - bár én nem adnék neki emiatt semlegest. természetesen más, ha a termékkel sem vagy elégedett - akkor igen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!