Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Fogyasztóvédelmi kérdésekre...

Fogyasztóvédelmi kérdésekre választ kitől várhatok?

Figyelt kérdés

Vettem egy mosogatógépet, 3 hét múlva elromlott.

Kijött a garanciális szerelő, nem tudta megcsinálni. Kiderült, hogy rendelni kell Olaszországból egy alkatrészt hozzá. 3 hét múlva megjött az alkatrész, beszerelte, és így sem működik. Jelenleg fogalma sincs a márkaszerviznek, hogy mit kellene vele csinálni. Hogyan tudom elérni,hogy cseréljék ki az egész gépet? Meddig várjak, hogy talán rájönnek a hibára? Van valami paragrafus, ami alapján kérhetem a cserét?


2016. aug. 8. 22:21
 1/5 anonim ***** válasza:

2013. évi V. törvény a Polgári törvénykönyvről. 6. könyv 168. szakasz (1) és (2) bekezdése.


6:168. § [Termékszavatossági igény]

(1) Vállalkozás által fogyasztónak eladott ingó dolog (ezen alcím alkalmazásában: termék) hibája esetén a fogyasztó követelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy - ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges - a terméket cserélje ki. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

(2) Ezen alcím alkalmazásában gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója.


Irány a bolt, kérd, hogy adjanak másikat, mondd a fenti szakaszt. Ha nem adnak, akkor vásárlók könyvét szépen elkéred, s beírod, hogy csereigényedet nem teljesítették annak ellenére, hogy kijavítani nem tudták, s a mosógép X időre való kiesése aránytalan terhet ró rád. Ha ez nem működik, akkor itt találkozunk megint, adjuk a további instrukciókat.

2016. aug. 9. 11:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:
köszi a segítséget. Annyiból macerás az ügy, hogy internetes áruházból lett véve, futárszolgálat hozta ki. Írok egy levelet nekik belinkelve a fenti paragrafust.
2016. aug. 9. 13:54
 3/5 A kérdező kommentje:

Küldtem nekik egy részletes levelet:

Tisztelt Szerviz!

Az Extreme Digital Zrt.-től 2016.06.28.-án vásároltam egy Candy CDP 4609 márkájú mosogatógépet. A gép három hét múlva elromlott. A hibát 2016.07.19.-i dátummal bejelentettem, kijött egy szerelő, de nem tudta megjavítani, így elment. Később érdeklődtem a szervizben, hogy van-e fejlemény a mosogatógépem ügyében. Azt válaszolták, hogy megtalálták a hibakód forrását, és egy bizonyos alkatrészt meg is rendeltek Olaszországból. Az alkatrész megérkezett, és a szerelő 2016.08.08.-án be is szerelte, ezután mosogatógép ugyanazt a hibát produkálta. A szerelő széttárta a karját, mondván, hogy nem tudja, mi a hiba és elment. Ma augusztus 9.-e van, több, mint 20napja nem működik a mosogatógépem, és remény sincs, hogy záros határidőn belül meglelik a hibát.

Kérem, hogy még e hét folyamán (augusztus 12.-ig bezárólag) javítsák meg a készüléket, vagy cseréljék ki. Ellenkező esetben az ide vonatkozó jogszabály értelmében az érdekemet polgári peres úton fogom érvényesíteni.



2013. évi V. törvény a Polgári törvénykönyvről. 6. könyv 168. szakasz (1) és (2) bekezdése.


6:168. § [Termékszavatossági igény]

(1) Vállalkozás által fogyasztónak eladott ingó dolog (ezen alcím alkalmazásában: termék) hibája esetén a fogyasztó követelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy - ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges - a terméket cserélje ki. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

(2) Ezen alcím alkalmazásában gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója.


Erre ezt válaszolták:

Tisztelt XY!



Azt látom az Ön munkalapján, hogy a múlt héten a szerviz megkapta a rendelt alkatrészt! Folyamatban lévő rendelésük nincs ehhez a javításhoz! A szervizelésről Ők tudnak további felvilágosítást adni


Szerviz elérhetősége: Elektra Gáspár Szombathely Akacs M.u. 84. Tel: 93/311-000



Köszönöm szépen a türelmét!



Kicsit mellébeszélés szagú. Küldtem nekik egy választ, hogy azért nincs folyamatban lévő alkatrész rendelés, mert a helyi szerviznek fogalma sincs, hogy mi a hiba így haladéktalanul cseréljék ki a gépet. El levelezhetünk velük még így egy darabig.

2016. aug. 9. 15:16
 4/5 anonim ***** válasza:
Te az áruházzal állsz jogi kapcsolatban, nem a szervizzel, s ez garanciális kérdés, hanem szavatossági. Azt, hogy ők kikkel állnak kapcsolatban szervizelés témájában nem rád tartozik. Nyugodtan írd nekik, hogy vagy cseréljék ki, vagy utalják vissza az árát a terméknek.
2016. aug. 9. 15:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:
A fenyegető hangú levélnek volt valami haszna. A szervizes ember mondta, hogy ilyen gyorsan még sosem kaptak alkatrészt. Végül teljes elektronikát cseréltek, működik a gép.
2016. aug. 26. 15:47

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!