Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Mi értelme van szinte minden...

Mi értelme van szinte minden áruházban annak, hogy minden áru 99999. -cel végződik?

Figyelt kérdés

Valami adózási dolog?Vagy a sok nem visszaadható 1 Ft,meg ott hagyott 10 Ft?

Ha valami olyan az oka,hogy a vásárlónak mondjuk egy 10ezres áru olcsóbbnak tűnjön attól,hogy 9990-re van beárazva,azt nem értem,nagyon síknak kell lenni valakinek,hogy ez hasson rá.



2015. dec. 21. 08:56
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
100%

Egyszer megkérdeztem a telenorban ezt egy telefon miatt.

Azt mondták pszichés alapú.

Mert jobban megveszi az ember 11999 forintért az adott dolgot mint ha az lenne kiírva hogy 12000.

Az első szám ragad meg az agyban és azt mondod jaj csak 11 ezer valamennyi..közben meg 12.

2015. dec. 21. 09:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:
100%
Második ok. Pedig állítólag hat az emberekre.A reklám szakma már komoly tudománnyá nőtte ki magát.
2015. dec. 21. 09:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 A kérdező kommentje:

Persze ez az egész világon így van,de ettől függetlenül szerintem nagyon ócska dolog hülyének nézni az embereket.

A bankok is ezt csinálják,ma reggel láttam egy ilyen reklámot,mindent szépen kidekorálnak,aztán a visszafizetési adattáblázatot csak kb.komolyan fél másodpercig mutatják.

2015. dec. 21. 09:22
 4/15 anonim ***** válasza:
78%

Ez így igaz, kereskedelmi fogás, amit az ember magán is tapasztalhat, úgy, ahogy írták előttem.

A férjem a munkája során sokat járt külföldre- főleg német nyelvterületen- de, már a hetvenes években is így voltak az árak, hogy 1,9 márka (most csak mondtam valamit, amire az ember úgy emlékszik, egy márka valamennyi volt... stb.)

Akkor is mindennek 9-es volt a vége, pontosan agyunkat megcélozva, hogy kevesebbnek gondoljuk, mint amennyi valójában.

Aztán a rendszerváltás után itthon is átvették, nekem már fel sem tűnik, de tény, hogy hatásos marketing fogás.

2015. dec. 21. 09:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 anonim ***** válasza:
91%

'szerintem nagyon ócska dolog hülyének nézni az embereket.'


Nem, az emberek hulyek, hogy ilyen ocska trukkokkel meg lehet oket etetni. Pont mint az 'AKCIO!!!!' feliratu tablakkal, ami mellett ott van olcsobban egy masik, azonos tulajdonsagu termek, vagy kisebb/nagyobb kiszereles, kedvezobb aron. Nyitva kell tartani a szemedet, meg kell tanulni szamolni, ennyi a titka.

2015. dec. 21. 10:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 Koplárovics Béci ***** válasza:
100%
Hányszor hallom, hogy a 99999Ft-os cucc az "kilencvenezerbe kerül"... Egyébként 99990 a pontos összeg, de ez kevésbé lényeges. Pszichológia és marketing. A polcok elrendezése sem véletlen úgy van, ahogy: kaja pl épp a bejárattól átellenes sarokban, hogy át kelljen caplatni az egész áruházon. Szem/kéz magasságában vannak a legdrágább/legnagyobb nyereségű termékek. És ez csak a jéghegy csúcsa a marketinges eszköztárból.
2015. dec. 21. 10:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 anonim ***** válasza:
72%

Most nem találtam meg a leírást róla, de adózási oka volt eredetileg. Nem a vevővel trükköztek, hanem az adózás miatt volt érdekes. A pszichés dolog csak később jött.

Átverés nincs benne. Akkor lehetne durcáskodni, ha egyetlen helyen lenne egy alkalommal ilyen húzás. De hát már mi is 25 éve a kapitalista-szerű képződményben élünk, s mivel mindenhol ezzel szembesülünk, tudjuk, kiismertük.


Ha van csúnya trükközés, az a kiszerelések körül van. Régen én nem találkoztam csomagolt szalámival, sajttal, csak 10/20 dekással. Most van 3,75 dkg-os, 7,54 dkg-os, 10 dkg-os szalámi is egymás mellett. Ha nem figyelek, s fontos az ár, akkor megveszem a 3,75 dkg-ost. Aztán, amikor felszorzom az árát 10 dkg-ra, jövök rá, hogy másfélszer többet adtam érte, mint a 10 dkg-os egységára.

2015. dec. 21. 10:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 anonim ***** válasza:
100%

Az embereket nem kell hülyének nézni, legtöbbjük hülye magától is.


Ez meg puszta pszichológia, ha kiteszel 2 terméket (az egyik egy kék labda a másik egy zöld labda, mindenben azonosak):


3999

vagy

4000 forintért


akkor 100 megkérdezettből 90 a 3999 forintosat fogja venni.

2015. dec. 21. 10:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 anonim ***** válasza:
91%

Több oka is lehet.

Az egyik, amit már többen leírtak, hogy kevesebbnek "érzékeled" az árat, ha kisebb számmal kezdődik, akkor is, ha csak 1 Ft a különbség.


10 000 Ft-nál a garancia is ok lehet, mert 9999 Ft-os termékre más szabály vonatkozik mint egy 10 000 Ft-osra.


Az "otthagyott" forintok szerintem nem számítanak, mert a pénztárgépek már rögzítik, hogy mennyit fizettél és abból mennyit adtak vissza, így az összesítésnél ott vannak a "megspórolt" forintok - ráadásul sokszor lefelé kerekítenek a végösszegnél, így az egyik vásárló "othagy 1 Ft-ot, a másik "elvisz" kettőt.


De szerintem is egy marhaság, viszont működik!

Figyeld meg, a nagyobb áruházakban milyen "trükköket" alkalmaznak!:

- Rendszeresen átrendezik a termékeket, hogy ne tudj "rutinból" vásárolni, hanem keresgélned - ezzel együtt nézelődnöd kelljen.

- Állandó halk, kellemes zene, ami ellazít, így könnyelműbbé tesz.

- Friss pékáruk és grillpultok, amelyek folyamatosan kellemes ételillatot árasztanak, beindítva a nyálképződés és ezzel az éhséget, több élelmiszer vásárlására ösztönözve. Az egyik áruházláncnál pld. az egész grillcsirkét olcsóbban adják, mint a nyers csirke kilóját, pedig nem kevés energiát, plusz műszakonként két embert kell fizetniük az elkészítéséhez - mégis megéri nekik.

- Minél nagyobb bevásárlókocsik alkalmazása. Nagyobb kocsiba ugyanannyi termék kevesebbnek tűnik...

2015. dec. 21. 10:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 A kérdező kommentje:

9-es nagyon jókat írt,de a Többiek is!:)

Tényleg orruknál fogva vezetik az embereket,nagyon észnél kell lenni.

Az okos ember megveszi csak a grillcsirkét,és jól jár vele.

2015. dec. 21. 10:44
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!