Hogyan működik internetes vásárlások esetén a 14 napos elállás?
Elolvastam a jogszabályokat neten, csak nem tudom, h jól értettem-e.
Pl. rendelek egy laptopot, ezt kibontom, Windowst telepítek rá, használom ... Viszont ha bármilyen okból nem felel meg, akár azért mert nem tetszik a kijelző vagy a billentyűk minősége (tehát nem hibás a készülék) stb., akkor is visszaküldhetem?! Ha fóliázást leszedtem róla, ha a kábeleket kibontottam, akkor is?! Kivéve (ezt is olvastam), ha "zárt csomagolású egészségvédelmi, higiéniai termékek, hang-, képfelvétel, valamint számítógépes szoftverről" van szó?!
Először is nem minden netes adásvételre vonatkozik:
pl. ha magánszemélytől veszel valamit vagy igyan cég, de aukción, licitálással veszed meg, akkor nem érvényes az elállási jog.
Aztán csak a termék kézhezvételétől számított 14 napon belül lehet élni vele.
De ha már feltelepítettél rá egy Windowst, akkor már nem ugyanazt a terméket küldöd vissza, már nem élhetsz az elállási jogoddal. Nem arra vonatkozik, hogy nem tetszik, stb. hanem arra, hogy nem tudod úgy megnézni, mint a boltban. Pl. ha a boltban veszel egy laptopot és ott megnézted, ott sem tehetsz fel rá egy Windows-t, csak otthon. De ha már láttad, megnézted a boltban, akkor már csak azért, mert nem tetszik, nem viheted vissza.
Remélem, sikerült érthetően leírnom :-)
Olyan állapoztban kell visszaküldeni, hogy a következő vásárló egyből vihesse.
Ez érthető nem? Te vennél összeturkált készüléket?
Fóliát miért szeded le?
Én küldtem vissza készüléket, de nem is szedtem le a fóliát..
Anélkül is ki tudtam deríteni kell, vagy nem kell.
Kábeleket, fülest semmit nem bontottram ki, mert volt másik, amivel használni tudtam.
Letakarítva, ujjlenyomat nélkül, áttörölve küldtem vissza, ember meg nem mondta, hogy használva volt.
# 1/2 Windows nélkül nem működne, nem tudom megállapítani egy laptopról, h jó-e, ha nincs rajta oprendszer. Ha pedig teszem fel nem jó, még mindig jobb szerintem, ha a 14 alapján küldöm vissza, mint garanciában. Ugyanígy nem tudom megállapítani az anyaghasználatot, billentyűk minőségét képek alapján. Nem arra vonatkozik, hogy nem tetszik?! És ha mondjuk egy cipő teljesen mást mutat a valóságban, mint a képeken volt? A boltban megnézett laptop példája meg nem jó, hiszen pont az internetről rendelt, élőben nem látott termékre vonatkozik a fenti lehetőség. Egyértelmű, h ha személyesen veszem, akkor nincs ilyen lehetőség.
# 2/2 Természetesen nem vennék összebarmolt cuccot, de a jogaimmal élhetek azért, nem?! A többi már a bolt problémája.
"Az elállási jog kompenzálja azt, hogy a vásárlás előtt nem volt lehetőségünk a termék megvizsgálására és kipróbálására, továbbá, hogy kizárólag az eladó által egyoldalúan meghatározott információkra támaszkodhatunk a vásárlás előtt."
Ebből nekem az jön le, h akár a füles miatt is visszaküldhetem, ha mondjuk nem tetszik a hangja. Ugye mi van akkor, ha pont egy fejhallgatóról van szó, aminél örülnék, ha tetszene a hangzása?!
Első kettő válaszoló nincs képbe a jogszabályokkal, csak mondják, hogy "szerintük" mi a helyzet.
A valóságban a jogszabályok egyértelműek. 14 napon belül indoklás nélkül elállhatsz. Természetesen mindent kibonthatsz és használhatod a gépet. Ami fontos, hogy RENDELTETÉS SZERŰEN kell használnod.
Tehát ha a laptopra ráöntesz 2 deci kakaót vagy nekiesel kisfejszével vagy egy laposfejűvel belekarcolod egy szivacskébe a csajod nevét akkor nem élhetsz az elállási jogoddal.
Ha leszedted a védőfóliát róla az teljesen oké, ez a bolt "kalkulált" rizikója.
Természetesen telepíthetsz rá windowst is, hiszen egy oprendszer nélküli laptopot lehetetlen kipróbálni.
A jogszabály azt is megszabja, hogy meg kell óvnod a lehetőségeidhez képest a termékek eredeti minőségét. De ez köszönőviszonyban sincs azzal, hogy "Olyan állapoztban kell visszaküldeni, hogy a következő vásárló egyből vihesse. ". Egyáltalán nem kell.
Használd, ha nem tetszik bármilyen okból visszaküldöd. A cég meg eladja refurbished vagy árcsökkentve.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!