Mik a fontosabb tudnivalók egy 220 eurós telefon rendeléséről az Aliexpressről? (többi lent)
Sziasztok!
Telefont szeretnék rendelni az Aliról, már ki is néztem a megfelelőt. Igazából hihetetlenül olcsónak tűnik, gyanúsan.. ugyan 100%-os elégedettség a visszajelzőktől, de 63 rendelésből, mindössze 3-man jeleztek vissza. Az eladó önmagában jónak tűnik, 97,3%-os feedback. Több kérdésem is lenne.
1. Mint kezdő "alis", még nem látom át annyira a dolgokat, nem akarok naiv vásárlásokba kezdeni. Ti nyugodt szívvel megrendelnétek-e ettől az eladótól, ezt a terméket?
2. Sok hsz-t olvastam, és ha jól vettem ki, csak a kínai, szingapúri meg egyéb ázsiai postával érkező termékeknél kell félni a vámtól? Az általam kinézett telefon pont svéd postával jönne, így nem nagyon kell tartanom az átvizsgálástól?
3. Az ÁFA-t minden termék után fizetnem kell, értéktől függetlenül? Ez egy 220 eurós rendelés lenne, ebben már benne van az áfa is, vagy majd későbbiekben vonja azt le, esetleg egyáltalán nem kell fizetni?
4. Mennyire éri meg DHL szolgáltatást igénybe venni? Kevesebb mint 20 dollár lenne, és nekem pont jól jönne a mihamarabbi kiszállítás, ugyanis a következő 2 hónapban eléggé bizonytalan az itthonlétem.
Előre is köszönöm a segítségeteket! :)
"Igazából hihetetlenül olcsónak tűnik"
Ez nem olcso, az ilyen kinai szutykok ennyibe kerulnek. Ne ess abba a tevedesbe, mint laptopoknal sokan, hogy osszehasonlitjak a szamokat (processzor orajel, memoria, stb.).
Igen, kockazatos ettol az eladotol rendelni, lehet, hogy az elso 3-nak hibamentes telot kuld, a tobbinek meg "b kategoriasat", aminek van valami (jobbik esetben csak) aprobb hibaja.
Ennyi penzert mar kaphatsz itthon peldaul Samsung Galaxy S5 Mini-t.
Öhm, egyrészt igazad van, mert rossz volt a kérdés, nem a termék érdekelt igazából, hogy ti hogy vagytok vele. Nem a termék erőssége, vagy piaci helyzetéről szeretnék kérdezni, hanem a vásárlásról, az aliról és a szállítás a lényeg. :)
És azt hiszem kicsit le vagy maradva, ha a Xiaomit 2015 közepén B kategóriás telefonnak titulálod :) Főképp az Mi4-et. Igazából jogos az emberek, az ismeretlenebb kínai gyártóktól való félelmük, de az a baj, ezek már alaptalanak. Ha utánanézel a Xiaominak, és az Mi4-nek, tapasztalatoknak és értékeléseknek, meglátod, hogy nem kell attól tartani, hogy egy gány telót kapsz.
Ali aranyszabály:
Nézd meg mibe kerül a megbízható shopokban és nagyon sok feedbackes ali eladóknál a termék. Ha ennél 10%-nál nagyobb az árdifi, akkor felejtős, mert elképesztően sok a hamisítvány Ali-n (értve még a kínai márkákat is hamisítják) és az Ali (direkt) nem tesz semmit.
1. Az eladóval látszólag nincs gond, hasonlítsd az árat össze az átlaggal és ha nagyjából stimmel akkor nyugodtan.
2. Az tök mindegy milyen postával küldik, ugyanis a magyar posta vámkezel és nem azt nézi, hogy milyen szolgálattal vagy milyen országokon keresztül jön a csomag, hanem azt, hogy mi a "country of origin" azaz a kiindulási ország. Látja kína, vámpapír nincs mellette, puff, vámolják. Kb. 90%-át vámolják mostanság a telefonoknak. Szóval számíts rá.
3. 20USSD felett kell ÁFÁt fizetni és 150 EUR felett VÁM-ot is! Ha 220 EUR a telefon akkor +27% áfa + 5% vám fogja terhelni + 2,000 ft vámügyintézési díj a postának.
4. Ilyen értéknél megéri, mert 90% az esélye sima postával is, hogy vámoják (DHL-el is annyi), de 3 nap alatt itt van, van rá 100%-os biztosításod ha sérül (én már kaptam sérült csomagot DHL-el, a DHL a teljes árat megtérítette nekem a sérült terméket meg megtarthattam - ezt a magyar posta az életeb nem teszi meg).
Jah igen, még 5% VÁM is vna, ahogy mondták. Nem minden esetben kell fizetni alin áfát és vámot. Ha EU-n belülről jön (aminke vajmi kevés az esélye), akkor egyáltlaán nem kell, ellenkező esetben pedig a fenti szabályok érvényesek.
Az meg, hogy a postázásnak a 'Swedish post' van megadva, nem érdekes, az számít, hol adják fel a csomagot. Ami az esetek nagy részében Kína.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!