Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Vettem egy számítógépet 7...

BefŐzike kérdése:

Vettem egy számítógépet 7 nappal ezelőtt, éppen használtam mikor leállt, már nem működik, be sem akar kapcsolni. Milyen lehetőségeim vannak?

Figyelt kérdés

Az eladó (internetes bolt) híre nem olyan jó ezen a téren, a garanciás termékeket kb. 15 naptól 2-3 hónapig "javítják". Drága számítógép volt, nem szeretném, ha ez lenne a sorsa; és ha ki is cserélnék sem biztos, hogy örülnék, ha később az is meghibásodna. (Ettől most már tartok eléggé).


A bolt nevét nem véletlenül nem írom le, nem akarok nekik rossz reklámot.


2015. jún. 4. 02:31
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
30%
14 napon belül elállhatsz a vásárlástól, ezt írásban kell jelezned és a termék visszaszolgáltatása után 30 napon belül vissza kell kapd a pénzed.
2015. jún. 4. 06:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 anonim ***** válasza:
73%

Ha interneten rendelted, akkor alap esetben még él az elállási jogod. Ezt mindneképp jelezni kell, vagy lehet a bolt felé.


Ha azonban garanciás javítást kérsz, akkor az ÁSZF szerint leírtak alapján kell eljárni. Pl. jobb helyeken a garanciás javításra nem önköltségen kell visszaküldeni a terméket, hanem futár megy érte.


A bolt honlapján elérhető garanciális javításokra vonatkozó szerződési feltétel lesz a mérvadó, vagy a törvényileg meghatároott napok száma, így indokolatlanul nem húzhatják el, bár ejellemző hogy ezekimport termékek és a külföldi nagykernek, disztribútornak, vagy gyártónak küldik meg, ami igencsak időigényessé teheti a dolgot.


Emellett vannak oyéyan termékek, mint pl az Acer, vagy Asus, ami Worldwide garanciával bír és a boltok nem foglalkoznak szervizeléssel, hanem a gyártó maga végzi azt "door to door" szolgáltatással.


(egy volt számtech boltos)

2015. jún. 4. 06:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/16 anonim ***** válasza:

Meghibásodás esetén egész addig nem érvényes az elállási joga, amíg be nem vizsgálták a terméket és meg nem állapították, hogy valóban jótállásos hiba történt.


Én a helyedben ezt csinálnám - jelezném az üzletnek, hogy elromlott, vizsgálják be és vagy cseréljék pár napon belül vagy állj el a vásárlástól ( ez esetben 30 napjuk van a pénz visszautalására, tehát mérlegeld, hogy milyen hosszú lenne a csere).


Javításba semmiképp nem mennék bele, hiszen ha elállsz, visszakapod a pénzed tudsz újat venni.

2015. jún. 4. 08:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 anonim ***** válasza:
8%

"Javításba semmiképp nem mennék bele, hiszen ha elállsz, visszakapod a pénzed tudsz újat venni."


A teljes arat biztos, hogy nem kapod vissza, mert nem az eredeti, csomagolt es mukodokepes allapotban adod vissza.

2015. jún. 4. 13:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 anonim ***** válasza:
51%

De igen, visszakapod, AMENNYIBEN jogos a garanciális igény.


Az eredeti csomagolást pedig akkor sem kéne visszaadni ha csak simán meggondolná magát, erről már többször is nyilatkozott a fogy. védelem.

2015. jún. 4. 14:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 anonim ***** válasza:

"Az eredeti csomagolást pedig akkor sem kéne visszaadni ha csak simán meggondolná magát, erről már többször is nyilatkozott a fogy. védelem."


Valoban nem, de ebben az esetben az elado siman felszamithatja a csomagolas dijat meg tovabbi ertekvesztest. (Ezt meg csomagolassal is megtehetne.)

2015. jún. 4. 16:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 anonim ***** válasza:
51%
Nem, nem számíthat fel semmit. Teljes áron vissza kell vennie, ha termék és a tartozékai megvannak és hibátlanok. A csomagolás a hivatalos állásfoglalás szerint NEM A TERMÉK RÉSZE.
2015. jún. 4. 16:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 anonim ***** válasza:
51%

Utolso, ez igy nem mukodhetne, mert akkor nagyon sokan kihasznalnak ezt termekek tesztelesere, ingyen hasznalatara. Nem emlekszem a pontos feltetelekre, lehet, hogy amit irtam hulyeseg, de itt egy idezet:


"Figyelem!

Fontos tudnia, hogy amennyiben a megvételt követően használatba vette a terméket, már nem állhat el a vásárlástól. A vásárlástól való elállás joga nem a termék 14 napos ingyenes használatát biztosítja Önnek, hanem a termék szemrevételezésének lehetőségét, ugyanúgy, ahogyan arra az üzletben vásárolt termékek esetében is módja van."


Innen, 2015-os cikk: [link]

2015. jún. 4. 16:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 A kérdező kommentje:

Elállni nem szeretnék, nem "tesztelni" vettem a gépet, használni szeretném. Viszont kiderült, hogy tényleg hibás az alkatrész. Feltéve, hogy elállnék (de nem fogok) és a ti leírásotok alapján történne, a kérdés érdekes, én elfogadnám ha levonnának értékcsökkenésért és nem a teljes összeget adnák vissza. Persze mértékkel, nem gondolom, hogy 7 nap alatt 50%-os lehetne az értékcsökkenés, de semmi bajom nem lenne egy 10000 Ft értékcsökkenéssel. Úgy gondolnám, hogy ez volt a tanulópénz és inkább boltot váltanék; ezt a boltot pedig soha többet nem választanám a jövőben. (Amit választanék, az például olyan nagyobb és drágább bolt, ahol nem szórakoznának garanciával).


Most éppen nem ez a helyzet, pozitívan csalódtam; pár óra alatt elintézték az egészet, új alkatrészt rendeltek, az viszont csak később érkezik meg.


Azt, hogy félek a cserétől úgy kell érteni, hogy félek, a márka amit vettem olyan rossz minőséget gyárt (tápegység esetében nem gondoltam erre, hogy ennyire fontos), hogy a következő is beadja a kulcsot.

Viszont megnyugtattak, hogy a gyártó nem szemetet gyárt, szóval valószínűleg nem lesz baj.


Amúgy rákérdeztem és nem úgy működik, ahogyan ti gondoltátok, felhasznált dolgokat nem vesznek vissza, nem lehet elállni. És mivel össze lett szerelve a számítógép az alkatrészek fel vannak használva és nem veszik vissza.


Emellett mivel a számítógép nem polcról van, hanem össze lett állítva, ezért "egyedi termék" is. Egyedi terméket pedig nem vesznek vissza.


Ezekkel én nem igazán értek egyet. Sem az egyedi termékkel, sem a felhasználtsággal, de örülni fogok, ha gyorsan kicserélik és újra használhatom a gépet. Majd megírom, hogy mi történt, ha gyorsan kicserélik és működőképes lesz a számítógép, akkor biztos írok róluk valami pozitív értékelést. Meg ami talán fontosabb, nyugodt szívvel ajánlom majd másoknak. Például egy ismerősöm említette, hogy szeretne tőlük vásárolni egy új gépet (nem általam talált rá a boltra, de biztosan érdekelné a véleményem).

2015. jún. 4. 18:22
 10/16 anonim ***** válasza:

# 8


Igen, ez az amit rosszul tudsz a linkelt cikked pedig baromság.


Nem is értem miért nem a hivatalos törvényt vagy a magyar fogyasztóvédelem állásfoglalását olvasod ilyen random nyomorult oldalak helyett:


[link]


[link]


"Kipróbálhatjuk-e, használhatjuk-e a terméket az elállási határidő alatt?


Természetesen igen, hiszen pontosan ez az elállási jog lényege, hogy a 14 napos határidő alatt megbizonyosodhassunk arról, hogy a termék alkalmas a rendeltetésszerű használatra és megfelel az egyéni használati céljaink teljesítésére, tehát a csomagolás felbontása és a termék kipróbálása nem vezet az elállási jogunk elvesztéséhez (kivéve zárt csomagolású egészségvédelmi, higiéniai termékek, hang-, képfelvétel, valamint számítógépes szoftver esetében). Amint azonban eldöntöttük, hogy nincsen szükségünk a termékre, ezt követően már ne használjuk, óvjuk meg állagát, hogy minél jobb állapotban tudjuk azt a kereskedőnek visszajuttatni, ugyanis a termék tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges mértékű kipróbálást meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felelősséggel tartozunk az eladó felé, és azt meg kell térítenünk részére, kivéve, ha az eladó az erre vonatkozó kötelezettségünkről elmulasztotta tájékoztatni a fogyasztót."


Szóval jó lenne nem terjeszteni hülyeségeket. Amúgy is teljes non-szensz az, hogy szerinted nem lehet kipróbálni egy terméket... Akkor 13 napig nézzem és úgy döntsek? Nóóómális, Margit?

2015. jún. 4. 20:43
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!