Vállaltam 2 év hüséget a telenornál. Ha a T telenor egyoldaulag díjat módosít, akkor felmondhatom?
Az ÁSZF 9.1.4.3 B a) fejezete alapján fogják elutasítani a kérelmedet:
"Nem mondhatja fel azonban a határozott időtartamú jogviszonnyal (hűségnyilatkozattal)
rendelkező Előfizető a szerződést, ha kö
telezettséget vállalt arra, hogy a Szolgáltatást
meghatározott időtartamra veszi igénybe, és a szerződést az ebből eredő kedvezmények
figyelembevételével kötötte meg
feltéve, hogy a módosítás a kapott kedvezményeket
nem érinti."
Mivel a kapott kedvezmény a telefon árának csökkentése volt, amit a havidíj módosítása nem érint.
Ezt így látatlanban honnan tudod, hogy a telefon árának csökkentése volt a kedvezmény?
Amúgy a magánvéleményem az, hogy ez elég tisztességtelen gyakorlat. Lényegében akkor egy ilyen ÁSZF-fel bármit megtehetnek. Ha azt mondják, hogy holnaptól 3-szor annyi az előfizetési díj, akkor sem tehetsz semmit.
" Ezt így látatlanban honnan tudod, hogy a telefon árának csökkentése volt a kedvezmény? "
Előfizetői szerződés minta ( [link] )
4.3 pont, Telenor hűség:
"Elfogadom, hogy kedvezményes készülék vásárlás miatt a jelen szerződés aláírásától számított határozott időtartam lejártáig [...] nem mondom fel."
A kedvezményes készülék vásárlás félkövérrel ki is van emelve.
4-es vagyok. Készüléket nem vettem a Telenortól. Nem az ÁSZF-re, hanem az aláírt szerződésemre hivatkoztam a panaszban. A 9. pont az alapdíj emelést említi, nem a kedvezményeket.
Egyébként szerintem is gyomorforgató ez a gyakorlat, nem véletlenül kapták a 250 milliós bírságot.
Szerintetek miért van az, hogy előfizetőnek X napja van nyilatkozni, hogy elfogadja-e, stb.stb.? Ha eleve esélytelen vagyok, minek nyilatkozzak? Tiszta agyrém.
Úgy vagyok vele, ha nem próbálom meg, nem is nyerhetek. Maximum kötbérrel elhúzok és soha velük már nem kötök szerződést. 2000 óta vagyok Telenoros - több előfizetésünk van.
Van Vodám is, ott valahogy jobban megy minden nekem, de ez szubjektív gondolom.
Igazából pereskedésre is ráérek, bár biztosítókat szoktam perelni sikerrel - eddig.
Meglátjuk mi lesz.
30 napon belül megkapom a választ.
Mindenképpen megírom mi lett, legalább megtudjuk ki tippelt a legjobban.
A 9-es pont ( a linkelt szerződésmintában legalábbis) így szól (Részlet):
A Szolgáltató jogosult az Egyedi Előfizetői Szerződést és az ÁSZF-et egyoldalúan módosítani. Erre a Szolgáltató kizárólag abban az esetben jogosult, ha jogszabályváltozás vagy hatósági döntés; a körülményekben bekövetkezett, a szerződés megkötésekor előre nem látható lényeges változás indokolja. Jogosult továbbá a Szolgáltató az Előfizetői szerződés egyoldalú módosítására az előfizetői igények (technikai, minőségi, kényelmi, gazdasági stb.) minél szélesebb körű kiszolgálása érdekében – mely nem eredményezhet lényeges módosítást, így különösen a szolgáltatásra vonatkozó alapvető díjszabásra [...] vonatkozó változtatást."
Gondolom te az utolsó mondatra hivatkozol. Ez tehát akkor működne, ha egyoldalúan módosítanák a szerződést és nem a jogszabályi változásokra, hanem az igények kiszolgálása érdekében történne. (Ahogy történt velem anno a Vodafonenál és az ő ÁSZF-jükben lévő hasonló pontra hivatkozva utasítottak el engem).
Viszont most megnéztem a közleményt, ami a díjmódosítást tartalmazza ( [link] ) és meglepő módon azt írja:
"A fenti módosításokra az ÁSZF Törzsszöveg 9.2.1. pontja szerinti kétoldalú (közös megegyezéssel történő) szerződésmódosítás szabályai szerint kerül sor. A kétoldalú szerződésmódosításra vonatkozó Telenor ajánlat akkor tekinthető elfogadottnak, ha azt az előfizető az értesítéstől számított 15 napon belül az ÁSZF 9.2.1. pontjában rögzített módok egyikén kifejezett, tevőleges magatartással elfogadta, illetve az elektronikus hírközlési előfizetői szerződések részletes szabályairól szóló 6/2011. NMHH rendelet 15. § (5) bekezdéséve l összhangban kialakított ÁSZF Törzsszöveg 9.2.3.10. pontja alapján a nyilatkozattételt fenti határidőn belüli elmulasztotta. "
A lényeg, hogy ez nem egyoldalú, hanem kétoldalú módosítás, mait egyébként kezdeményezhet a telenor és ha csak a díjcsomagemelés a tárgya, akkor, ahogy írja, a hallgatás beleegyezésnek minősül az ÁSZF szerint.
Így természetesen nem az előfizetői szerződés 9. pontja vonatkozik, hanem az ÁSZF, aminek a 9.2.1 pontja meglepően azt írja, hogy (9.2.1.5.):
"Amennyiben a Telenor kétoldalú szerződésmódosításra vonatkozó ajánlatát az Előfizető a fentiek szerint nem fogadja el, a szerződés változatlan feltételekkel hatályban marad "
Szóval értelmezésem szerint nem mondhatod fel kötbér nélkül az ajánlatot, viszont nyilatkozhatsz az értesítés után 15 napig, hogy nem kéred a módosítást és akkor a régi tarifán használhatod a szolgáltatást.
Köszönöm az időd és energiád, amit erre szánsz. Jó, hogy van kivel megvitatni.
Igen, annak utolsó mondatára hivatkoztam, mivel az értesítésben amit nekem küldtek a díjmódosításról az áll, hogy nem törvénymódosítas miatt emelik a díjat, hanem úgymond fejlesztenek a jobb kiszolgálás érdekében.
A módosítás az alapdíjamat érinti.
Kétségtelen, van mit fejleszteni a rendszeren, de attól még nem értek egyet a díjemeléssel.
Az is vicces, hogy Arena Telenorban fiúka szerint a kötbérem 120 ezer (a két előfizetésre), Károly körúton a hölgy szerint maximum 36 ezer / előfizezés.
Utóbbival értek egyet a szerződés szerint. Bár a kötbér értelmezésem szerint a kedvezmények megfizetésére vonatkozik, de mivel én nem vettem készüléket, nem értem hol a kedvezmény?!
De állítólag előbb fel kell mondanom a szerződést, akkor derül ki.Ez milyen már???
Tehát ha beballagok, közlöm, hogy felmondom, kérésemre sem tudja megmondani mennyi a kötbér!!
Utólag kell kérvényeznem, hogy engedje el az egészet, vagy egy részét.
Én is azt nyomozom, hogy akkor most ez egy, vagy kétoldalú módosítás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!