Szerintetek nem álszentség ez a "minden termék árából 1 Ft-ot adományozunk"?
Először is: 1 Ft az semmi. Most mindegy, hogy joghurtról, vagy ásványvízről, abból a termékenként 1 Ft-ból nem fog egy komoly összeg befolyni (monjuk 1-2 millió, amit egy nagyvállalkozás észre se vesz, ha hiányzik).
Másrészt, az egész csak arra megy ki, hogy az emberek az ő terméküket vegyék meg, annak a tudatában, hogy abból 1 Ft "jó helyre" fog kerülni, a másik ugyanolyan termék helyett. Szóval összességében csak a saját bevételüket akarják növelni, miközben az egészet úgy állítják be, hogy ők nagylelkűen adakoznak.
Ez ilyen "adakozunk, de csak akkor, ha a mi termékünket veszed meg" ami lefordítva "átutalunk nekik 1 Ft-ot, de csak akkor, ha előbb te fizetsz nekünk 100 Ft-ot".
Ha tényleg adakozni akarnának, akkor egyszerűen csak elküldenék a pénzt, nem játszanák ezt a termékenként 1 Ft-ot.
Szia!
Igaz ami igaz, a pénz valószínűleg tényleg ott landolna így is úgy is az adott szervezetnél (sőt, szerintem ki is egészítik, ha nem jön össze annyi, amennyit elsőre terveztek).
Ez marketing a cég részéről, aki a terméket árulja. De közelítsük meg más szemmel a dolgot - marketing annak az intézménynek/ügynek is, AKINEK adományoznak. Ha hetekig azt látod a kedvenc joghurtodon, hogy támogatják az etyeki zöldkunyhó környezetvédő egyesületet, akkor benned is jobban megmarad ez a név, hogy egyáltalán létezik ilyen kezdeményezés.
Szerintem ez egy WIN-WIN szituáció, mindenki nyer a dologgal.
Személy szerint értékelem azt, ha a cégek ilyen célokra költenek. Tetszeni szokott, ha egy-egy eseményt amit szeretek általam kedvelt és fogyasztott márka támogat. Megteheti? Meg. Meg kell tennie? Nem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!