Vaterán mire gondol az az eladó, aki megvárja hogy előbb a vevő értékelje őt, és Ő csak az után értékeli a vásárlót?
Szoktam vaterán eladni is, vásárolni is..
De a falra mászom azoktól az emberektől, akiktől megveszek valamit, és Jó vevő módjára gyorsan jelentkezem és utalok, vagy rendesen megjelenek adott helyen adott időben. Átveszem az árút, Haza viszem és nyilván tesztelem egy ideig ha olyasvalamiről van szó. pl 1 processzor...
Pár nap múlva Értékelem az adásvételt. Hogy rendben ment minden jó a termék stb... És kisvártatva megjön az eladó értékelése is....
Ha az eladó tudja hogy nem vert át, mert jót kaptam... Időben jelentkeztem és utaltam, vagy átvettem a terméket.. Mi a túróra vár az értékelésével??
Fél hogy rossz értékelést kap??? És akkor még van esélye visszavágni?? vagy mi??
Szerintem ez Méltatlan.. Én mint vevő megtettem a magamét ne lesse már, hogy mi sül ki a dologból...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
" Nőjünk már fel!"
Akkor hajrá, nőlj fel és értékelj eladóként elsőnek. Látom nem érted az értékelès lényegét. Segítek: a vevőt értékeli az eladó, a vevő dolga pedig fizetni. Ha fizetett akkor megérdemli a pozitivat!
Ez nem jelenti az ügylet végleges lezárását! Ha reklamacio van azzal foglalkozni kell ettől még.
Nem is értem milyen kifacsart gondolatmenettel akarod megmagyarázni, hogy a vevőnek kéne először értékelni. Ez csak annak az eladónak jó aki bosszúnegativot szetetne adni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Ha fizetett akkor megérdemli a pozitivat!"
Kedves barátom, nem. Az, hogy fizetett, az feltétele volt, hogy megkapja az árut, és egyáltalán kézbe vehesse. Azt az árut, ami nagyon könnyen lehet, hogy nem is felel meg neki. Ha fizetés után az eladó lepozitívozza a vevőt, és utána a vevő kitalálja, hogy nem felel meg neki a termék, az egyik lehetséges ügymenet, hogy termék vissza, pénz vissza. Nos, ha így végül nem hiúsult meg az adásvétel, nem is jogos, hogy a vatera jutalékot számlázzon az eladónak, ugye? Pedig pozitív értékelésnél ez automatikus, és vétózhatatlan. Ebből is látszik, hogy ezt nem így találták ki.
De kedves barátom, áruld el, a te véleményed szerint ilyen esetben mi a teendő?
Akármennyire is nehéz, de hidd el, az egyetlen ésszerű időpontja az eladó értékelésének az, amikor a vevő jelezte, hogy számára a termék megfelel (egyszerű esetben). És ezt elsősorban az értékelésével teszi...
Hát, ez a kifacsart gondolatmenet. Most mutass a fenti problémára egy megoldást a te - nyilván nem kifacsart - gondolatmeneteddel.
Tehát vevő fizet, eladó elküldi az árut, majd rögtön pozitívat ad, mert szerinted ez a dolga... A vevő ezután kitalálja, hogy nyomja a 42-es cipő, és visszaküldi a terméket. Meghiúsult az adásvétel, hogyan tükrözze ezt az értékelés?
Mondasz erre valamit, amivel megvéded az álláspontodat, vagy egy ilyen egyszerű kihívásnak sem tud megfelelni az elméleted?
(Lássuk be, minél kitartóbban véded a védhetetlent, annál lehetetlenebb lesz a helyzeted, és további érvek hiányában el fogsz kezdeni személyeskedni, és nagyon mélyre viszed majd ezt a vitát...)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Az is lehet, hogy simán elfelejtette, vagy nem foglalkozott vele, és miután látta, hogy te értékelted, akkor jutott eszébe, nem?
Én is venni szoktam, de elég ritkán értékelek, csak miután már többször kaptam emlékeztetőt.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ja, és felmerült bennem egy kérdés.. 69%-os, és kérdező!
Mégis a vevőnek milyen indoka lenne, hogy ne értékeljen, ha elégedett a termékkel? Mert most, hogy emlegetted ezt a bosszúnegatív dolgot, csak most jut eszembe, hogy azért nem akarhat a vevő először értékelni, mert negatívot szándékozik adni, és FÉL(!!!) A BOSSZÚNEGATÍVTÓL! Ugye, csak erről van szó?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
""az ő igénye ki van elégítve. Teljesen mindegy hogy a vásárlo elégedett-e!" "
Te ki vagy?
Csak hogy tudjam, kitől nem fogok soha semmit venni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
69-es elakadt, agyal a válaszon, szerintem megfogtam.. :) Lepontozni már volt ideje, válaszolni még nem. :D A bosszúlepontozó.. :)
Hagyjuk is, valóban éretlen még szegény.. :)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Éretlen és személyeskedő inkább te vagy. És kösz, nem vagyok a barátod. Valamint nem szoktam pontozni. Tudod elég sokan olvassák az oldalt rajtunk kívül is, meglepő ugye? :-)
Cipő... Ha magánszemély vagy akkor nem vagy köteles visszavenni. Te dolgod ha mégis. Amúgy azt hol írtam, hogy nem lehet megvárni amig mondjuk ír egy emailt a vevő, hogy jó a cipő? Már persze ha valaki ilyen extra szolgáltatást akar nyújtani és így a vatera jutalék miatt ez valóban érdekes lehet. Hozzáteszem a legtöbb magán eladó elküld a fenébe ilyen kérésekkel. Persze tudom akik most itt irogatnak mind kivételek... :D
Az is vicces volt hogy valaki nem vásárolna tőlem. Fogalmam sincs ezt mi alapján? Mert nekem eladoként fontos a vevő? Mert próbálok a kedvében járni és minél előbb pozitívan értékelni? Igazad van, jobb is olyantol vásárolni, aki bosszunegativra akar esélyt hagyni magának.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Mert próbálok a kedvében járni és minél előbb pozitívan értékelni?"
KAMU. Küldd át a vatera felhasználónevedet, megnézem hányszor értékeltél eladóként pozitívan előre!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!