Hogy lehetne "jól elintézni" a Zepter szerű cégeket?
Miért kellene őket perelni??
Nem erőszak a vásárlás, én is nem mondtam, meg nagyon sokan mások is. Ilyen egyszerű.
Minek akarod elintézni? Mert neki bejött az élet és van pénze? Ha nem tetszik nem kell megvenni(én is hülyeségnek tartom), de most minek akarsz bosszúhadjáratot indítani egy cég ellen, csak azért, mert megy neki?
Szerintem inkább azzal törődj, hogy mit tudsz magaddal csinálni.
Igaza van a kérdezőnek. A Zepter, mint a hozzájuk hasonló cégek is, főleg idős emberekre specializálódnak, erős rábeszéléssel szabadítják meg őket a megtakaritott pénzüktől, rájuk sózzák a bóvlijaikat.
Egy ötlet: el kéne járni a termékbemutatóikra, és ott elmondani a résztvevőknek, hogy mekkora átverés. Tékozló Homárra is be kéne írni minden becsapott vevőnek. Továbbított emailben felhívni a figyelmet rájuk.
Nem sokat érsz el vele/velük szemben. Több éve csináljuk ezt sokad magunkkal fórumokon önkéntesen, mert valóban zavaró jelenség.Eddig nekem összesen egy 6 milliós bírságra futotta,
ami pl itt indult el a Gyakorin.
http://www.gyakorikerdesek.hu/uzlet-es-penzugyek__sajat-vall..
A milliárdos anyacégi bevételekhez képest ez smafu, inkább a magyarázatok az érdekes, és hogy végül kiderül nincs bizonyított hatása az állítottakról egyes cégek, egyes termékeinek, vagy pl nehéz helyzetbe hozná a céget, ha ezt a bírságot egy összegben kellene kifizetnie...
. 14 napos elállási jog szokott még aggályos lenni, de pl. Zepter ellen sok a peren kívüli egyezség a hiteles vásárlások kártérítéseinek kapcsán.
Amúgy a legegyszerűbb, ha fórumokon válaszolsz, hozzászólsz vagy épp jelentkezel álláshirdetésre, vagy termékbemutatóra, amit ajánlanak Neked telefonon. Vásárolsz, vagy "bedolgozol" nekik, mindkettő némi beruházást igényel.
Kérdezz minél többet, hadd beszéljenek fűt-fát.Mindent papírozzál (fórumon ez alapból adva van), nyoma legyen annak amit mondtak,állítanak a csoda hatásokról,stb.
Ha károsultnak érzed magad, mert megtévesztettek így vagy úgy,akkor GVH, esetleg NAV bejelentést teszel. 3-6 hónap múlva kiderül, mennyire volt helytálló az állításuk.
Nem feltétlen megy túl jól itthon sem. 2006-2011 között, közel 30-40%-os forgalom visszaesés volt, ami azóta is kisebb mértékébe évről évre csökken általánosságban a direct sales, illetve mlm cégek esetében. A Toplistát vezető 11 mrd dolláros értékesítéssel bíró Amway esetében, pl a régóta kozmetikázott hazai beszámolókból is jól látható a paic visszaesése, sőt veszteséges cégműködére is volt példa az elmúlt években, ami a realitáshoz közelebb áll, semmint a marketingelt piacvezető szerephez, ha csak a hazai értékesítéseket nézzük. A minősülő tagok pedig ugyan a hazai értékesítéshez tartoznak, de nem feltétlen itthonra adnak el, ahogy a nevük sem feltétlen magyar. Jelenleg pl. kínai és ukrán hangzatú nevek szerepelnek a hazai hálózatépítő elismerések között.
De pl most a Herbalife, tavaly a Nuskin esetében a tőzsdén is megingott a befektetői bizalom, a részvényeik árai drasztikusat zuhantak rövid időn belül részben a pilótajáték és gyanúk miatt. Ez is lehet egy eszköze a gyengítésnek, de ettől még nem fogják felszámolni az anyavállalatot sem.
Mesterségesen generált forgalmak, a belépett tagok maguk is fogyasztók, vásárlók. Az árképzésben be kell építeni az x.-ik alattad lévőnek is a jutalékát így a bolti árhoz képest többszörösért kell megvenned, vagy eladnod a terméket. Rendszerint nem OGYI, csak OÉTI engedélyesek, így a mellé bemondott "gyógyhatások" nem igazoltak, ami már a megtévesztésre elegendő lehet.
A Zepter esetében jól látható, hogy a fluktuáció elég magas, szinte mindenhol beléjük botlani mint álláshirdetés, de az mlm cégeknél sem sokkal rosszabb a helyzet. A munkalehetőségek beszűkülése magával hozza, a majdhogynem bármit elvállalok csak fizessenek érte hozzáállást a munkavállalói oldalról. Ez egy ideig működött is,- korábban itt is posztoltak felvételiről beszámolókat, ahol állítólag ki is jelentették, hogy úgy sincs más választásuk, vagy belépnek, vagy.....
De ma már több olyan cég van, aki még az interjún sem mondja ki a cég nevét, mert annyira negatív tapasztalatok jellemzik. Emellett a leginkább aggályos, hogy emberek ezek miatt sokszor nem restek feláldozni a kapcsolati tőkéjüket sem az állandó tukmálással és a fizetős rendezvényeken hallottak mantrázásával.
Igazából pénzkeresetre önmagában befektetés nélkül nem való ez a fajta munka, ami a terméket illeti, meg elenyésző számban igazolható a hatás, vagy összetétel. Mégis van annyi "lúzermassza" akik fenn tartják a forgalmat, még ha az pl kényszerből történt vásárlásból is eredt, lásd példának egy flp-s egykori "sikerembert".
Általában így járnak az esetek 95%-ban a belépők, akik az ismerősök, rokon, stb hatására vásárolnak, vagy lépnek be egy ilyen üzletbe, és csak ezrelékes az arányuk azoknak, akik milliókat képesek ezekkel keresni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!