Cég használhat-e privát számot?
Pl.: UPC-nél a honlapon rámentem arra, hogy telefonos segítségkérés, beírtam a telefonszámomat, és rámentem a visszahívásra (más nem volt), és 2 másodpercre rá felhívott egy privát szám. Természetesen nem vettem fel, privát számot a telefonom egy program autómatikusan kinyomja.
Tehát Cég vagy cég alkalmazott üzleti célra használhat e privát számot?
Magánszemélyre más felelősség tartozik. Míg hivatalos ügyben, akár kötelező is lehet beszélni egy adott személlyel, aki viszont így a felelősségét átruházhatja másra.
Pl.: Marika néni megszerezte a telefonszámom, és folyton hívogat hülyeségekkel, azt nekem nem kötelező meg hallgatni, leteszem, letiltom stb. De ha nekem van egy megbízásom és beszélnem kell xy nal csupán üzleti ügyben, aki a munkájáért felelősségel tartozik, de mivel a telefonszáma rejtve van ezért semmiért nem vállal felelősséget, tehát bármit mond azt én nem vehetem információnak, mivel nem kérhetem rajta számon, üzletet nem köthetek vele, nem hivatkozhatok rá hogy xy ezt mondta ezért ezt meg ezt kell tenni, aláírni stb.
Remélem kezd érthető lennni.
Hivatalos ügyben teljesen egyértelmű a rejtet szám letiltása, magán ügyben meg miért idegesítsem magam. Ha olyan ember lennék aki szeret fölöslegesen hülyeségeket hallgatni vagy vitatkozni Marinénivel, akkor felveszem, de ilyen esetben semmi nem különböhzteti meg mari nénit a hivatalos személytől.
Először is válasszuk ketté a hivatalos ügyeket az üzleti ügyektől. Hivatalos ügyben csak hivatal kommunikál. Nem egy cég. Egy cégnek tehát veled nincs hivatalos ügye. Magánügye van csak.
Mari néni mondandója ugyanúgy lehet fontos (mikor tudja visszaadni a fűnyíródat), vagy nem fontos (lecserélték a postást, aki a Gézának a húga), mint egy cégnek a mondandója ("megkaptad a fizetési könnyítést" vagy "bár nem kérted, de van egy szuper ajánlatunk csak most csak neked").
Egy céggel való együttműködésed során pedig szabadon dönthetsz, hogy rejtett számmal kommunikáló céggel együttműködsz-e vagy sem. A cég szabadon dönt, hogy rejtett számot használ, akkor is, ha téged emiatt elveszít, te is szabadon döntesz, hogy megtagadod emiatt az együttműködést, még ha emiatt elveszíted őket, mint lehetséges partnert.
Ha téged zavar, mondj le a cégről vagy a vele való telefonos kommunikációról.
Mindenki szabadon dönt, emiatt kár senkit nem ér. Hol a probléma? Legalább ennyi választási szabadságunk hadd legyen! ;)
Na végre az első értelmes hozzászólás, köszönöm szépen. :)
Bár azért, lehetne olyan opció, hogy engem ne így hívjanak fel, vagy hasonló, mert lehetnek olyan kellemetlen szituációk, hogy mondjuk valami probléma adódik, és engem telefonon keresnek, hogy nem fizettem be valamit, de rejtet számon, amit mondjuk nem veszek, fel utána pedig beperelnek, hogy hát ők kerestek, de nem tudtak elérni. Ilyenkor kíváncsi lennék, hogy a bíróság mit mondana, mert én nem tudhattam, hogy kerestek. (nyílván ez extrém eset és nem valószínű, főleg hogy levélben értesítenek legtöbbször stb.)
(Azóta megérdeklődtem a upc-t, hogy miért van ez, azt válaszolták, hogy amikor egy dolgozójuk magán számról intézi a visszahívást, akkor szokták ezt az opciót választani (lehetne külön telefonszámok khmm, de ez személyes vélemény))
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!