Mit lehet tenni, ha a kereskedő megtagadja az elállási jogomat?
Nekem volt egy másfajta esetem.
Tapasztalatom. Békéltető testület.
Egyszerű a dolog, és ezt tedd.
Írsz neki egy levelet, ahol leírod mi történt pontosan, majd felhívod a figyelmét, hogy 14 napos (2014 január 1. től) az elállás joga. Ezek után adsz neki 8 napot, hogy békésen akarod lezárni. Vagy békéltető testület.
Amennyiben nem válaszol, vagy azt mondja, hogy nem, akkor békéltető testületnek írsz. Lakóhely szerintinek kell írni. Úgy kezdődik a név, hogy Dr., vagyis mindegyik ügyvéd.
[link] Ezt az oldalt linkeld be.
Nekem 1.5 éves tv egyik nap behalt, és nem akarták cserélni. 1 nap alatt visszakaptam a pénzem, elég volt a békéltető testületet megemlíteni. :D
Ott ugyanis fogyasztóvédelmi fekete listára kerül. A pénzed vissza fogod kapni, csak kérdés, hogy ez neki még bele kerül e 10 millába. Ezért általában engedni szoktak. De ilyen esetben be is zárhatják a boltját. Mivel ez súlyos kategória. Ezt nem kell megírni neki, majd rájön. Ha felmegy a lapra és utána nézz, vissza fogja adni a pénzed.
Ha nem akkor békéltető testület.
Fontos, hogy a levélben legyen fénykép is legalább 2-3.
Sok sikert!
Nem e-mailbe kell ezt írni, hanem a vásárlók könyvébe. Úgy hidd el, hogy annak sokkal előbb lesz hatása. Az e-mailt kb. minden sumák kereskedő lexarja és arra játszik, hogy te feladod.
Úgyhogy vásárlók könyve, írd bele, hogy NETEN RENDELTÉL és HASZNÁLT, HIBÁS TERMÉKET kaptál, illetve az elállási jogoddal való élést a kereskedő VISSZAUTASÍTOTTA. Saját példányod MINDENKÉPPEN hozd el!
Utána ugyan ezt ajánlott tértivevényes levélbe a cég székhelyére + adsz 8 napot, hogy elfogadják az elállásodat.
Ha ez mind nem hatja még mindig meg őket akkor a vásárlók könyvi bejegyzéssel a békéltető testülethez illetve a fogyasztóvédelemhez. Ők ugyanis ezért már büntetni fognak!
Írtam én a vásárlók könyvébe is, meg felvetettem egy másik jegyzőkönyvet is. A vásárlók könyvéből a másodpéldányt nem adták ide, megtagadták, de fénymásolt példányt azért el tudtam hozni (aláírva, pecséttel).
Igen, pont ez a kérdésem, hogy a békéltető testülethez VAGY a fogyasztóvédelemhez forduljak-e. És melyik fogyasztóvédelemhez, mert kettő is van. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság és az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület. Vagy forduljak mindegyikhez? Ez nekem a zavaros.
Ha hibás a termék 3 napon belül cserélni kell.
Viszont itt békéltető testület lesz ebből.
Holnap írd ezt meg nekik:
a fogyasztó, azaz a kérelem benyújtójának nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
a panasszal érintett gazdálkodó szervezet nevét, székhelyét,
a panasz rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait, (itt különösen fontos hivatkozni minden az ügy lényegét érintő írásbeli dokumentumra, szerződésre, szállítólevélre, számlára, átvételi elismervényre stb.). Ezeket a dokumentumokat csatolni kell a kérelemhez,
a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a vállalkozóval megpróbálta a vitás kérdést közvetlenül tisztázni,
az ügy eldöntésére irányuló kifejezett indítványt.
Aztán vársz. Ha nem tudtok megegyezni ez esetben fel fogják keresni a fogyasztóvédők, majd nyilvánosságra hozzák a nevét, és még a kamarát is kap egy levelet.
Fordulj a békéltető testülethez IS és a fogyvédhez IS!
Természetesen ne a gittegylethez, hanem a hatósághoz.
Sajnos tapasztalat, hogy a lusta "kollégák" gyakran lerázzák a nem elég kitartó sértett vásárlókat úgy, mint veled is tették. Igenis, az ő hatáskörük (is), úgyhogy próbálkozz addig, amíg el nem jutsz egy értelmes, nem életunt fogyvédeshez, aki segít.
6-os: hogy adjam vissza a terméket jó állapotban, ha már sérülten kaptam meg? Talán előbb nekem kéne megjavítani?
Köszönöm a többi választ is, akkor megpróbálom mindkettőt, az NFH-t és a békéltetőket is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!