Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Mit lehet tenni, ha a keresked...

Mit lehet tenni, ha a kereskedő megtagadja az elállási jogomat?

Figyelt kérdés
Webshopban vásároltam, a termék hibás és használt volt, élni akartam a 8 napos elállási jogommal, a kereskedő megtagadta, mert hogy a terméket a boltjában vettem át (bár ez nem igaz, egy szemközti raktárban vettem át lezárt csomagban, és nem volt módom kibontani és megnézni). A kérdésem nem az, hogy igazam van-e, azt számos fogyasztóvédelmi állásfoglalás (netes és telefonos is) alátámasztja. Hanem hogy mit tudok tenni ez ellen a kereskedő ellen. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Felügyelőség honlapján az van, hogy lehet panaszt tenni, és közérdekű bejelentést is, de telefonon meg azt mondják, hogy ez nem rájuk tartozik, forduljak békéltető testülethez, bírósághoz. Igazából mit tehetek, és mi a pontos módja? Nem csak a pénzemet akarom visszakapni, hanem azt is szeretném, hogy ez ellen a cég ellen eljárás induljon, mert a neten fellelhető rengeteg panasz alapján valószínűleg nagyon sok embert megkárosítanak, becsapnak. Használt, hibás termékeket sóznak rá a vásárlókra újként, de azokat nem veszik vissza, max. szervizbe küldik, ami sokszor hónapokig tart, az elállási jogot magasról lesz...ják stb. Az emailekre lekezelően, kioktatóan válaszolnak, hogy még a vevő érezze magát törvénysértőnek, ostobának. Kérem, akinek van az ilyesmiben tapasztalata, adjon tanácsot.

2014. máj. 20. 18:06
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
74%

Nekem volt egy másfajta esetem.

Tapasztalatom. Békéltető testület.

Egyszerű a dolog, és ezt tedd.

Írsz neki egy levelet, ahol leírod mi történt pontosan, majd felhívod a figyelmét, hogy 14 napos (2014 január 1. től) az elállás joga. Ezek után adsz neki 8 napot, hogy békésen akarod lezárni. Vagy békéltető testület.

Amennyiben nem válaszol, vagy azt mondja, hogy nem, akkor békéltető testületnek írsz. Lakóhely szerintinek kell írni. Úgy kezdődik a név, hogy Dr., vagyis mindegyik ügyvéd.

[link] Ezt az oldalt linkeld be.


Nekem 1.5 éves tv egyik nap behalt, és nem akarták cserélni. 1 nap alatt visszakaptam a pénzem, elég volt a békéltető testületet megemlíteni. :D

Ott ugyanis fogyasztóvédelmi fekete listára kerül. A pénzed vissza fogod kapni, csak kérdés, hogy ez neki még bele kerül e 10 millába. Ezért általában engedni szoktak. De ilyen esetben be is zárhatják a boltját. Mivel ez súlyos kategória. Ezt nem kell megírni neki, majd rájön. Ha felmegy a lapra és utána nézz, vissza fogja adni a pénzed.

Ha nem akkor békéltető testület.

Fontos, hogy a levélben legyen fénykép is legalább 2-3.

Sok sikert!

2014. máj. 20. 18:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 A kérdező kommentje:
Köszi, de én már írtam neki rengeteg emailt, beidéztem a rendeletet, fogyasztóvédelmi állásfoglalásokat, tanulmányokat. De azt mondja, hogy az ő jogásza szerint a fogyasztóvédelem rosszul értelmezi a törvényt, és nem hajlandó visszaadni a pénzt. Megírtam neki, hogy ebben az esetben a hatósághoz fordulok, az sem hatotta meg. Szóval úgy tűnik, nem hat rá semmi, csak hajtogatja a maga igazát, hogy mindenki rosszul tudja a törvényt, csak ő nem. Attól tartok, a békéltető testület ajánlására is magasról tesz majd, és annak nincs is semmilyen joga megbüntetni vagy eljárni ellene. És ez bosszant a legjobbam, hogy ezek szerint Magyarországon senkinek nincs igazán joga fellépni az ilyenek ellen, akik rengeteg ember életét keserítik meg a rájuk sózott hibás, használt termékekkel, amiket aztán nem vesznek vissza. És senki nem tehet semmit, legfeljebb pereskedhet a pénzéért évekig, ő meg csak röhög a markába.
2014. máj. 20. 18:41
 3/15 anonim ***** válasza:
35%
Tudni kell a jogszabályokat. Valakinek igaza van. Vagy neked vagy neki.
2014. máj. 20. 18:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim ***** válasza:
55%

Nem e-mailbe kell ezt írni, hanem a vásárlók könyvébe. Úgy hidd el, hogy annak sokkal előbb lesz hatása. Az e-mailt kb. minden sumák kereskedő lexarja és arra játszik, hogy te feladod.


Úgyhogy vásárlók könyve, írd bele, hogy NETEN RENDELTÉL és HASZNÁLT, HIBÁS TERMÉKET kaptál, illetve az elállási jogoddal való élést a kereskedő VISSZAUTASÍTOTTA. Saját példányod MINDENKÉPPEN hozd el!


Utána ugyan ezt ajánlott tértivevényes levélbe a cég székhelyére + adsz 8 napot, hogy elfogadják az elállásodat.


Ha ez mind nem hatja még mindig meg őket akkor a vásárlók könyvi bejegyzéssel a békéltető testülethez illetve a fogyasztóvédelemhez. Ők ugyanis ezért már büntetni fognak!

2014. máj. 20. 19:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 A kérdező kommentje:

Írtam én a vásárlók könyvébe is, meg felvetettem egy másik jegyzőkönyvet is. A vásárlók könyvéből a másodpéldányt nem adták ide, megtagadták, de fénymásolt példányt azért el tudtam hozni (aláírva, pecséttel).


Igen, pont ez a kérdésem, hogy a békéltető testülethez VAGY a fogyasztóvédelemhez forduljak-e. És melyik fogyasztóvédelemhez, mert kettő is van. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság és az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület. Vagy forduljak mindegyikhez? Ez nekem a zavaros.

2014. máj. 20. 19:45
 6/15 anonim ***** válasza:
64%
Egy pillanat. Az elállás azt jelenti, hogy a terméket visszaadod jó állapotban. Itt egy hibás termékről van szó.
2014. máj. 20. 19:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 anonim ***** válasza:
86%

Ha hibás a termék 3 napon belül cserélni kell.

Viszont itt békéltető testület lesz ebből.

Holnap írd ezt meg nekik:

a fogyasztó, azaz a kérelem benyújtójának nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,

a panasszal érintett gazdálkodó szervezet nevét, székhelyét,

a panasz rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait, (itt különösen fontos hivatkozni minden az ügy lényegét érintő írásbeli dokumentumra, szerződésre, szállítólevélre, számlára, átvételi elismervényre stb.). Ezeket a dokumentumokat csatolni kell a kérelemhez,

a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a vállalkozóval megpróbálta a vitás kérdést közvetlenül tisztázni,

az ügy eldöntésére irányuló kifejezett indítványt.


Aztán vársz. Ha nem tudtok megegyezni ez esetben fel fogják keresni a fogyasztóvédők, majd nyilvánosságra hozzák a nevét, és még a kamarát is kap egy levelet.

2014. máj. 20. 20:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 anonim ***** válasza:
100%

Fordulj a békéltető testülethez IS és a fogyvédhez IS!

Természetesen ne a gittegylethez, hanem a hatósághoz.


Sajnos tapasztalat, hogy a lusta "kollégák" gyakran lerázzák a nem elég kitartó sértett vásárlókat úgy, mint veled is tették. Igenis, az ő hatáskörük (is), úgyhogy próbálkozz addig, amíg el nem jutsz egy értelmes, nem életunt fogyvédeshez, aki segít.

2014. máj. 20. 20:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 A kérdező kommentje:

6-os: hogy adjam vissza a terméket jó állapotban, ha már sérülten kaptam meg? Talán előbb nekem kéne megjavítani?


Köszönöm a többi választ is, akkor megpróbálom mindkettőt, az NFH-t és a békéltetőket is.

2014. máj. 20. 22:46
 10/15 A kérdező kommentje:
Hm. Közben megnéztem a Békéltető Testület feketelistáját, vagyis amin azok a cégek szerepelnek, akik nem hajlandók együttműködni. Hát nem lepődtem meg, hogy ez a cég is a listán szerepel. Úgy hogy Békéltető Testület kilőve, csak feleslegesen menne vele az idő.
2014. máj. 20. 23:21
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!