A vaterán szokás elkérni a postaköltséget, ha visszaküldöm az árut, ha nem felel meg?
Pl. csere esetén,ha nem jó a méret vagy hibás az áru, akkor azt a pénzt, amit én postára költök, amikor visszaküldöm szokás elkérni az eladótól, akkor is ha mondjuk kisebb összeg?Azért merült föl bennem, mert ugye az eladó is elkéri a postaköltséget tőlem, ha vásárolok, viszont ha ő mást küld, akkor én miért fizessek duplán postát? :)
Mik a tapasztalataitok, ill. hogy szoktátok csinálni?
Én több webáruházat kezelek, ismerem a fogyasztóvédelmi törvényeket is, abban pedig ez áll : a Vevő viseli a visszaküldés költségeit!
Az Eladó azért kéri el vásárláskor a postaköltséget, mert azt őneki is ki kell fizetnie a Magyar Posta részére, ez nem az ő zsebébe vándorol.
Amikor valamiért cserélni kell a megvásárolt cuccot, akkor majd az Eladó az újraküldésért nem fog pénzt elkérni, de az már tényleg sok lenne, ha ő fizetne 2x postaköltséget (visszaküldést is, újrapostázást is)?!
Mondjuk, abban az esetben, ha az Eladó mást postázott, mint a megrendelt termék, akkor jogosan kérhető tőle a visszaküldés postaköltsége, ezt biztosan fel is fogja ajánlani vagy valamilyen ajándéktárggyal fizeti ki ezt a tartozását.
De ha arról van szó, hogy te megrendeltél egy terméket, ami a megrendelésnél még jónak tűnt, de kicsomagolás után jöttél rá, hogy kicsi, akkor nem jogos az Eladótól kérned a visszaküldés postaköltségét...
============
Én már vásároltam úgy a Vaterán, hogy az Eladó "új, kifogástalan"-nak hirdetett terméke működésképtelen volt kicsomagolás után, mind a 2 darab, tehát nem csak véletlenről volt szó, hanem több ilyen sz@rt is eladott, én annak is örültem volna, ha egyáltalán visszaveszi, postaköltség nélkül... Nemhogy erre nem volt hajlandó, de még ő adott nekem rossz értékelést, mert merészeltem beírni az értékeléséhez, hogy használhatatlan cuccot árul. :-[
Úgyhogy a Vaterán már az is valami, ha az Eladó kicseréli a cuccodat és nem veszett el a pénzed...
Ezt eladója válogatja..
Én vevő és eladó vagyok egyszerre, és azt tartom korrektnek, mint amit ez előző leírt: ha az eladó hibájából nem felel meg a termék a vevőnek (nem olyan állapotú, nem akkora méret, ..stb) akkor az eladónak kötelessége valamilyen formában kártalanítani a vevőt. De ha a vevő volt figyelmetlen (elnézte a méretet, másra gondolt, nem olvasta el a termékelírást), akkor a vevő szívott és nem kérhet számon semmit az eladón.
Szeva, én is árultam a vaterán autó alkatrészt. Leírtam a cikkszámot, ami alapján betudja azonosítani, de én azt is letisztáztam, ha még se lenne jó visszaveszem, de az összes postaköltség az övé.
A te leírásod alapján, én úgy tartom logikusnak.
Nem jó a méret, az a vevő hibája, lehetett volna kérdezni, megméretni. A vevő küldje vissza saját költségen és fizesse ki a következő postázást is.
Ha hibás az áru, az eladó hibája, vegye vissza, fizesse a vissza postát, és az újraküldését is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!