Az Auchanban ilyen vicces szokott lenni a 3 napos cseregarancia?
"Épp az hogy meg kellett volna az elpazarolt időmet is téríteni amíg visszaviszem és az üzemanyag költségem is."
Ja, te lehet így gondolod, a valóság pedig cseppet sem ilyen. A vásárlás egy egyedi jogügylet, klasszikus adás-vételi szerződés. A szerződés tárgya a garancia. Mely feltételei is megismerhetőek a vásárláskor: ha rossz visszaviszed, cserélik. Ha javítható, javítják.
Így mi az elvesztegetett idő? Hiszen te magad vállaltad a szerződés megkötésekor (gyk. vásárláskor), hogy ha rossz, te vissza fogod vinni.
Létezik olyan garancia-szolgáltatás ahol futár viszi, hozza a terméket a javításra (ez mondjuk 4-5 nap), sőt olyan garancia is, amelynél helybe megy a szerelő. De a vásárláskor mindegyik egyértelműen definiált, hogy mit kapsz az adott pénzért.
A vevőszolgálatos, ahogy te magad is mondtad: NEM ÉRT HOZZÁ, ezért küldi be az adott osztályra a terméket, ahol a műszakis kolléga fogja a szakvéleményt kiállítani, amely alapján a vásárlói kifogás jogos lesz.
A műszakis kolléga pedig meg is tette ezt, az alapján a vevőszolgálat kifizette a termék árát, téged kár nem ért.
A három napos cseregaranciát pedig meg kellene már jegyezni miről szól:
"Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk. 306. §-a (1) bekezdésének a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
A fentiek alapján a Korm. rendelet mellékletében felsorolt, kötelező jótállás alá eső termékekkel (általánosságban 10.000,-Ft vételár feletti bútorok, órák, hangszerek, írógépek, számológépek, számítógépek, távcsövek, pendrive, fényképezőgép, rádió, porszívó, mosógép stb.) kapcsolatban a kereskedőnek kötelessége a cserét elvégezni, ha a termék rendeltetésszerűen nem használható.
És itt a lényeg: "HA A TERMÉK RENDELTETÉSSZERŰEN NEM HASZNÁLHATÓ". Ezt kellett igazolnia a műszakis munkatársnak.
" van ahol elzavarnak, hogy ez van kopj le"
És van aki ilyenkor le is kopik. ;-) Na aki ennyire nem áll ki az igazáért az meg is érdemli.
Kösz, hogy leszavaztatok...
Amúgy meg igen van ahol elküldenek,mert néha olyan képtelen sztorikat mondanak és van mikor direkt addig és úgy tesztelik azt a vackot amíg nem azt csinálja mint kéne és akkor szia vidd el, meg mindig kitalálnak valami mesét ők is, persze az esetek nagyobb %-ban cserélnek, de néha szeretnek kib*szni másokkal, én természetesen szétverem a pultot amíg nem adja vissza a pénzem vagy cseréli ki, volt, hogy vettem Energiaitalt, de 40ft-l többe került, mint ami kivan írva, én már ilyenkor is odamegyek, hogy rohadjatok meg átakartok verni?! adjátok vissza a 40ft-om (természetesen nem a 40ft-ről van szó, hanem arról, hogy átbasznak) ezért folyton számolom mennyinél járok, észben tartom mi mennyibe került (szerencsére nem okoz gondot a sok cucc árát megjegyezni) és ha valami eltérést látok egyből megyek pattogni, mert már nem egyszer leakart húzni 500ft-kal... Hát ha még valami olyat sóznak rám ami nem is jó tyűűű...
Na mind 1, kár volt ideírni a sok leszavazós marha miatt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!