Gyakorlott Ebay-es eladók! Tudnátok segíteni?
Eladni szeretnék, de nem vagyok teljesen tisztában néhány dologgal.
1. Úgy tudom, hogy a kezdő eladóknál a PayPal visszatartja az összeget addig, amíg a vevő nem készít pozitív, elégedettséget kifejező értékelést. A kérdésem az lenne, hogy milyen módon értesít a PayPal, hogy a partner elutalta a vételárat és az beérkezett hozzájuk?
2. Mi van akkor, ha partner nem elégedett a termékkel? A PayPal visszautalja neki a pénzt és még a termék is nála marad?
3. A jutalékot automatikusan vonja le az Ebay vagy nekem kell intéznem a kifizetést? A PayPal-on hol találom meg az erre vonatkozó részt?
Ezekre a kérdésekre sajnos nem találtam választ, ezért fordulok Hozzátok. Válaszaitokat előre is köszönöm!
Nem vagyok gyakorlott eladó, inkább vásárló, de azért próbálok segíteni.
Az első pontra nem tudok sajnos válaszolni.
2. A legtöbb eladó leírja a feltételeket a visszaküldéssel kapcs, ez a "Return policy". Szinte mindenhol ott virít, hogy a vásárló fizeti a visszaküldés költségeit, illetve, hogy hány napig teheti meg.
Amiről te beszélsz az kínai módszer, kínaiaknál gyakori, hogy nem kérik vissza a terméket, egyrészt tudják, hogy rohadtul drága a posta, a termék ára pedig töredéke a valódi gyártási árnak. Számukra többet ér a pozitív feedback, vagyis inkább a negatívtól félnek. Ez persze olyan esetekben megy amikor valóban ők hibáztak.
Volt, hogy rendeltem valami gagyi ékszert amiről le volt kopva a festék. Befotóztam és szó nélkül jött a refund. Volt olyan termék ami darabokban volt, használt szar. Kicsit próbálkozott az eladó, de végül refund lett.
Egyszer postáztam vissza a terméket Hong Kong-ba ewgy videókártyát (kicsit laptop cucc, az is több mint 2e Ft volt). Nah ott volt szívás rendesen de a végén kis veszteséggel de én nyertem.
Amiről itt írtam az a "közös megegyezés" lényegében. Amiről te beszélsz már az a rész amikor nem tudtok megegyezni a vevővel és ő kínjában az ebay-hoz fordul.
Olyankor az ebay-nak vizsgálnia kell, hogy jogos e a követelés. Kezdetben megkérdeznek téged, kapsz tudtommal lehetőséget, hogy megvédd magad. Ha kussolsz és nem reagálsz akkor rövid időn belül lezárják és refund.
Amennyiben kommunikáltok, és lényegében nem arról van szó, hogy a termék szilánkokban érkezett, hanem valami olyan hibája van amit neked meg kéne vizsgálnod, akkor a vevőn a sor, hogy visszaküldje és kezeljétek az esetet.
A másik téma a nem megérkezett termék. Amennyiben nem ajánlottan adod fel, akkor esélytelen, hogy bizonyítsad, hogy te valóban elküldted. Ezért van az, hogy a kínai szó nélkül újraküldi "resend".
Összegezve, törekedni kell a közös megegyezésre, angol tudás nagy előny.
3. Tudomásom szerint számlát vezet, hogy mennyi a befizetni valód. Annó hirdettem tesztként 1-2 terméket és akkor láttam, igaz nem kellett fizetnem semmit, mert akció volt vagy mi. Valszeg levonja magától ha sokáig nem fizeted ki. De ez nem 100%, ebben majd felvilágosít valaki.
Én gyakorlott eladó vagyok.
1. Új eladóknál van egy 500$ vagy 10 db termék limit. Ha az egyiket elérted, akkor abban a hónapban nem adhatsz el mást.
A paypal a fizetéstől számított 21 napig tartja vissza a pénzt, kivéve ha FedEx-szel vagy UPS-sel szállítasz mert azokat nyomon tudja követni. A sima postai ragszámot nem tudjal
Akkor is visszatartja ha már pozitív értékelést kaptál a tranzakcióra. Ez azért van mert nincs kapacitásuk rá hogy egyenként felülvizsgáljanak minden esetet és a rendszer nem tudja automatikusan intézni. Egy idő után emelik az eladási limitedet és a pénzvisszatartás is megszűnik.
2 Ha a partner nem elégedett a termékkel akkor az eBay először a felekre bízza a megegyezést. A vásárló visszaküldi a terméket és miután visszaérkezett, az eladó visszafizeti a vételárat vagy egyéb megoldást is kitalálhattok. A lényeg hogy senkinek se keletkezzen a postaköltségen kívül nagyobb kára. Olyat csak nagyon ritka esetben, hosszas vita után tesz a paypal, hogy visszavonja a pénzt az eladótól és a vásárló megtartja a terméket és a pénzt is. Ez egyébként általában az eladó kizárásával vagy eladási limit növelésével is járhat.
3 Az ebay számlát vezet amit havonta kell fizetni. Ha nem fizetsz, bezárja az accountodat. Ez ilyen egyszerű. Egyszer kiküldi a havi értesítőt, aztán rá egy hétre a számlát amit be kell fizetned paypalen keresztül.
Bar kulfoldon elek es a helyi postanak van kovetesi szama, az eBay szabalyai itt is ugyanazok, mint mashol.
Új eladóknál van egy 500$ vagy 10 db termék limit - errol en meg nem hallottam. Be tudod linkelni az eBayes oldalt, ahol errol irnak?
Az elso par eladasom alkalmaval 21 napot vartam a penzemre. Aztan ez egyre kevesebb lett, kb. egy het.
Amikor a vasarlo fizet, a Paypal kuld egy emailt, hogy penz jott a hazhoz.
ha partner nem elégedett a termékkel? - attol fugg, miert nem? Mert nem jo a meret? Te leirtad pontosan, hogy hanyas meret, a vasarlo felre nezte, ez nem a te hibad. Ha kifizeti a posta koltseget es visszakuldi neked a cuccot, akkor visszaadod neki a penzt, de azt nem varhatja el toled, hogy a postakoltseget te fizesd, mert o felrenezte a meretezest.
Ha azert nem elegedett, mert pl. szallitas kozben a cucc megserult/eltort stb, abban az esetben jogosan koveteli vissza a penzet, mert az elado felelossege ugy csomagolni, hogy az biztonsagban eljusson a vasarlohoz.
En pl. eladtam egy fulbevalot, szallitas kozben eltort, a vasarlom irt, hogy visszakuldik nekem a cuccot. Mondtam neki ne butaskodjon, vissza ne kuldje, mit csinaljak a torott cuccal? Fotozza le, bizonyitsa, hogy tenyleg torott. Megtette. Lattam, hogy tenyleg torott, igy visszautaltam neki a penzet. Es meg ezek utan is hagyott egy pozitiv ertekelest ;)
Az eBay havonta vonja le a jutalekot. Nekem ugy van beallitva, hogy automatikusan levonjak a Paypalrol, nem kell kulon fizetnem. Igy egyel kevesebb dologra kell figyelni. Kuldik az emailt, hogy mennyit kell majd fizetni, majd kesobb a Paypal is kuldi az emailt, hogy fizettem az eBaynek.
Sziasztok! Eléggè meg vagyok ijedve, most használom először a paypalos rendszert pènz fogadàsra. Egy hölgy vàsàrolt tőlem, kèrte az e-mail cìmemet, nevemet ès az összegeket. Utána kaptam egy paypalos e-mailt - a feladó: sericeenligne63@gmail.com (francia paypalom van). Ìrta, hogy a pénzt elutslták nekem (összeg, e-mail, név minden ott volt) ès kèrte hogy màsnap 17 òràig adjam fel a csomagot, ès küldjem el e-mailben a cdomag számàt, nevemet telefonszámomat , cìmemet.
elküldtem ès azòta semmi vàlasz. Ez normàlis, hogy semmilyen ayyomatikus levèl nincs ezutàn? Vsgy az hogy ennek az egèsz törtènetnek a nyomàt nem talàlom a paypal fiòkomban? Azt is olvastam hogy èrdemes nèzni a feladò e-mail cìmet. Nem tudom lehet paranoia de mièet sericeenline63 ès mièrt nem serVise pl vagy mi az a 63? Jajj paràzok. Kedvem lenne berohanni a postàra ès visszakérni A csomagot... a csomagküldő tàrsasàg honlapjàn egyébként a csomagszâmot beìrca màr làthatò hogy itt van a postàn.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!