Az elmúlt hetekben már sokadszorra hívnak ugyanattól a call centertől, hogy állítsam le?
Nyomd ki, vagy fenyegetőzz feljelentéssel, vagy kérdezd meg honnan van meg a számuk és onnan törölteted magad.
A számodat meg valószínűleg úgy szerezték meg, hogy valamikor valahova beregisztráltál, megadatdtad a teló számod, egy erre specializálódott cégmeg adatbázist készít az ilyenekből, amiket aztán meg lehet vásárolni.
Kedves kérdező!
Az én nevem: Péter.
Az említett Véleményfigyelő Kft. egyik operátora vagyok. A válaszaim a következőek a felvetésére:
A véleményfigyelő - ahogy a neve is mutatja - véleményt figyel tehát, egy közvélemény kutató intézet. Az a feladata, hogy különböző felméréseket végezzen a lakosságon. Amennyiben több alkalommal is felhívták, annak több lehetséges magyarázata is lehet.
- A számítógépes rendszer nem vette figyelembe azt, hogy Ön már ugyanazt a kérdőívet egyszer kitöltötte. Ritka az ilyesmi, de előfordul...
- Lehet az oka emberi mulasztás, amikor az adott operátor nem megfelelően terminálja le az önnel történő beszélgetést a végén. Valami elmulaszt bejelölni s a rendszer már vissza is dobja a következő kampányban az Ön számát...
- S végül lehet az oka az is, hogy...hát, hogy is fogalmazzak...nem volt épp túl kedves a csupán a munkáját végző operátor kollégával. Ilyenkor előfordul, hogy az őket anyázó, becsmérlő és szidalmazó lakost egyszerűen szándékosan visszateszik a listába, hogy a bunkóságáért cserébe, hívják még fel vagy 200-an. Ez kivédhetetlen. Ezért szoktam mondani, hogy jobb a békesség és ha az ügyfél az okosabb és a 200. ilyen hívás után is megpróbál ha nem is kedves de legalább diplomatikus és higgadt maradni.
Van megoldása a jelenségnek, de koránt sem a feljelentéssel fenyegetőzés, mert azért az ilyesmi elég mulatságos tud lenni. Ez ugyanis nem zaklatás, csak egyszerű ritmustévesztés a munkafolyamatok között. Az életbe nem tudná senki egyetlen call centerre sem rábizonyítani, hogy Őt szándékosan zaklatta bármelyik is. Véletlenül bekövetkezett zaklatást pedig ugye nem ismer a jog. Szóval, javaslom, hogy az ilyen tanácsokra ne hallgasson...
A megoldás sokkal egyszerűbb, mint gondolná. Meg kell kérni az adott operátort, hogy törölje a számukat a rendszerből. Ha elfogad egy tanácsot, ezt tegye a lehető legkedvesebben, mert az anyázás ilyenkor is az ellenkezőjét válthatja ki. Ha ön ezt emberi hangon teszi, az operátor biztosan törölni fogja, mert nincs oka az ellenkezőjére.
A válasz arra, hogy mégis honnan van meg az Ön száma nekünk is borzasztóan egyszerű. Minden olyan telefonszám, ami nincs titkosítva az úgynevezett szabad préda. Azok belekerülnek egy "Nyilvános Adatbázis"-ba, amit kis túlzással bárhol meg lehet venni. Pár százezer forintért telefonszámok millióihoz hozzájuthat bárki. BÁRKI! Ezért szoktam javasolni, hogy titkosítsák a számukat, ha nem akarnak részt venni az ilyen kutatásokba.
A végére hagytam a legfontosabbat!
Az, hogy mi mondjuk kitöröljük Önt az adatbázisunkból, ahogy kéri - de csak ha kéri - attól még az ilyen hívások nem fognak megszűnni. Még csak a számuk sem lesz kevesebb! Épp az előbb említett tények miatt, hogy az ilyen adatbázisokhoz bárki hozzájuthat. Bármilyen cég. Nem csak a Véleményfigyelő. Logikus tehát, hogy azért mert a mi adatbázisunkból kikerül...még a többi 15 különböző cég adatbázisából természetesen nem.
A konklúzió tehát: Akárhányszor hívják önt, minden egyes alkalommal el kell mondani, hogy szeretné, ha törölnék az adatbázisból. Minden alkalommal! Mert lehet, hogy reggel 10-kor mi hívjuk, de 11-kor már egy másik hasonló profilú cég, 15-kor pedig egy harmadik.
Remélem tudtam segíteni.
Péter
Kedves Péter!
Az első kifogása nyilvánvalóan bullshit kategória. Ha valami ritkán fordul elő, akkor az nem fordul elő 20 alkalommal
A második kifogása már sokkal nagyobb probléma. Ezek szerint a véleményfigyelő kft olyan retardált kollégákkal dolgozik, akik a napi rutin folyamataikat képesek egy embernél akár 20 alkalommal is elrontani. Had ne mondjam, hogy ha komolyan gondolta ezt a mentegetőzést akkor az miként minősíti a cégüket.
A harmadik lehetőség pedig - hogy is fogalmazzak - már valóban büntetendő, hiszen zaklatás, mivel szándékos cselekmény. Értem én, hogy nem lehet bizonyítani, mert villanymotor, de mi hajcsa?! De amennyiben erről önök a cégüknél tudnak és a vezetőik nem tesznek ez ellen semmit az talán a legszánalmasabb és leginkább elítélendő üzleti magatartás, amit képesek produkálni.
További apró megjegyzés, hogy nehogy már a KÉRETLENÜL HÍVOTT "ügyfelek" legyenek a hibásak önök szerint. Kutya nem kérte, hogy hívják fel a kérdezőt. Ilyen esetben ha ingerült az az önök sara és el kell fogadni, nem "megleckéztetni".
Remélem vette a lapot.
üdv,
Kedves Peter
A belinkelt jogszabaly szerint ez bizony zaklatas.
En tenyleg sajnalom magukat, hogy a vegzettsegevel es a tengernyi eszevel nem kepes tisztesseges, ertekes munkat talalni,mert a telefonos zaklatonal a szememben meg az utcasepro munkaja is nagysagrendekkel hasznosabb. Kerem tanuljon kemenyen, hagyja ott ezt az aljamunkat es igyekezzen,hogy utcasepro lehessen es igy legalabb a tarsadalom ujra megbecsult tagja legyen.
A sertodgetes meg a masikkal valo kitolas helyett talan vegig kellene gondolni, hogy esetleg jogosan van mar elege magukbol (foleg ha munkaidoben munkahelyen hiv,ahol mi DOLGOZUNK es nem a kis s....gghulye kerdoivukkel foglalkoznank), mert minket nem erdekel ez a hulyeseg, vagy epp lehet hogy akit felhiv az a beteg gyerekenel van a korhazban es masfele hivasokat var.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!