Ha egy webshopban elírtak egy árat, elállhatnak az üzlettől?
Érdemes elolvasni minden erre vonatkozó tájékoztatóját a webshopnak.
Sokszor a visszaigazolás amit kapsz, csak egy automata visszaigazolás a rendelésről, csak a rendelés befogadásának igazolása és nem a rendelés elfogadásának igazolása.
Mi az equus.hu-ról rendeltünk 15 féle terméket, nem kis értékben. A rendelés visszaigazolást rögtön megkaptuk, majd 4 nap múlva küldtek egy e-mailt, hogy nem tudják teljesíteni a rendelést, mert a rendelt termékek nincsenek jelenleg raktárkészleten. 1 sem a 15 féléből! Pedig azokat a termékeket nem is rendeltük, amiknél fel volt tüntetve, hogy jelenleg nem kapható.
Jogállam ide, jogállam oda, meg fogja találni a módját, hogy ne kapd meg a terméket a téves áron. Nem arra fog hivatkozni, hogy figyelmetlenek voltak, hanem lesz olyan a vásárlási tájékoztatójában, ÁSzFében, ami miatt jogszerűen nem küldi a terméket.
Ha megírnád, melyik oldalról van szó, pontosabbat tudnánk mondani.
"Jogállam ide, jogállam oda, meg fogja találni a módját, hogy ne kapd meg a terméket a téves áron. Nem arra fog hivatkozni, hogy figyelmetlenek voltak, hanem lesz olyan a vásárlási tájékoztatójában, ÁSzFében, ami miatt jogszerűen nem küldi a terméket."
Na de ez esetben ugye nem is volt igaza. Én arra reagáltam hogy azt sugallta hiába van igaza úgysem... Mert dehogynem!!
Azért hívják jogállamnak, mert mindenkinek jogai vannak, de kötelességei senkinek sincsenek!
A törvény úgy szól, hogy azon az áron oda kéne, hogy adják neked a terméket, a gyakorlatba fel fognak hívni és megmondják, hogy elírták, lóf@szt a seggedbe (amúgy is görénység részedről, hogy TUDOD, hogy elírás, mégis nyerészkednél. Ott is emberek dolgoznak!).
Aztán ha pattogsz akkor "átmeneti készlethiány" miatt egy 5 évig nem tudnak szállítani neked sajnos. Ez teljesen jogszerű.
Érdekességképp nézegettem a neten a témával kapcs mert speciel a melóhelyem a másik oldalon van éppen.
Egy rendszerhiba miatt irreálisan alacsony áron lett kitéve egy termék amit egy vevő berendelt, gyorsan 5-öt és veri a bill-t, hogy ptk és neki jár, stb. Kb milliós tételt akar fillérekért.
(érdekességképp, a termékek árait a gyártó rendszerén keresztül frissítjük, és csak most derült ki, hogy ott is pénz formátumban mutatja meg az árat, azaz ezreseknél kitesz egy pontot, amit az adatbázis tizedesnek tekint. Mivel ez az egyetlen 1000 euró feletti termékünk a kategóriában, így nem vettük eddig észre)
A lényeg, hogy utánajártam a jogszabályoknak. A távollévők között, azaz pl webáruház, nem jön létre a szerződés a rendelés leadása után azonnal. Az eladónak egy nyilatkozatot kell visszaküldenie a vevőnek amiben elfogadja az ajánlatát. Ha ezt nem teszi meg, akkor a szerződés nem jött létre. Ha minden igaz, akkor 48 óra áll rendelkezésre.
Ergó ha az automatikus visszaigazoló levélen kívül egy kolléga nem írja vissza neked, hogy igen megkaptuk, teljesítés alatt van stb, akkor még semmilyen kötelezettsége nincs.
Nohde, olvastam még. A szerződés támadható ha tévedés esete áll fenn. Főleg olyan tévedés amit a másik fél észlelt. Nah most ha látsz pl egy fasza monitort 5e Ft-os áron ami irreálisan alacsony, akkor te tapasztaltad, hogy elírás van, így a tévedés megállja a helyét. Persze ez akkor lesz mérvadó amikor a kolléga figyelmetlen és visszaigazolja a rendelést annak ellenére, hogy hibás az ár. Hisz ha nem jön létre a szerződés, akkor nincs mit támadni se.
Amúgy a mi esetünkben nincs a cucc raktárkészleten. Kolléga szerint meg kéne írni a vevőnek, hogy 60 év a beszerzési idő, de szerintem elég lesz az is ha a jogszabályokat levezetjük neki, magyarán neki kuss a neve.
Ahogy nektek is ha így akartok ügyeskedni.
A tescoban lehet játszadozni az elírásokkal, ott oda fogják adni a téves áron.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!