A posta hibája? Lehet valamit tenni?
Értékes dolgot egyszerű levélben nem szabad küldeni.
Az elsőbbségi levelek 95 %-át a Magyar Posta ZRt. másnap kikézbesíti. A maradékot nyilván később. Ez a Posta honlapján elolvasható.
Ha kisebb értéket küldesz, akkor tértivevénnyel, vagy ajánlottan és LNK jelzéssel (LNK=levélszekrénybe nem kézbesíthető) kell feladni, így csak aláírás ellenében vehető át a küldemény. Nagyobb érték esetében értéknyilvánítással kell feladni a küldeményt.
A küldemény elveszését lehet elvileg a Posta hibájául is felróni, de a Posta csak az üzletszabályzatának megfelelő módon kártalanít.
Hibázni alapvetően az hibázott, aki közönséges levélként adott fel értékes dolgot. Ha a partnered kérte, hogy így add fel, akkor ő hibázott. Ha Te döntöttél úgy, hogy csak egy elsőbbségi jelzőt vagy hajlandó kifizetni, akkor sajnos Te hibáztál.
A borítékben lévő "valami" értékét praktikusan a hiba elkövetőjének kell kifizetnie.
Bizsu ékszerek voltak a borítékban, tehát nem tízezres nagyságrendű a kár, de azt a háromezer valahányszor forintot sem lenne egyszerű visszafizetnem.
Tudattam az illetőkel online amikor a csomagokat feladtam, az egyik vevő másnap már vissza is írt hogy megkapta. Ugyan akkor adtam fel a két borítékot, az egyik megérkezik, a másik nem? Ezt nem értem miért.
Nem először adtam fel így "csomagot" és ez az első eset hogy ilyen történt. Legutóbb ötből öt helyre rendben megérkezett minden, most kettőből egy.
A küldés lebonyolítása így volt megbeszélve, mivel ezzel az esettel ellentétben eddig minden rendben volt így.
1. vagyok.
Ha így volt megbeszélve, akkor ő is hibázott, ezesetben ha nem kerül elő a csomag, így járt, Te pedig legközelebb add fel ajánlottan, úgy ahogy én és az utánam válaszoló is írta.
#6
Elsőbbséginél nincs semmilyen azonosító, az csak egy natúr matrica. Én is karácsony előtt adtam fel postán egy levelet így és semmilyen "azonosítót" nem kaptam. Ez csak arra való, hogy valamivel hamarabb megérkezzen szerintem.
Na akkor tisztázzuk, mert a válaszolok több sebből véreznek.
Elsőbbséginél semmiféle azonosítószám nincs (csak egy kék matrica), csak akkor ha ajánlottan adtad fel. Ha ajánlottan adtad fel, bemész egy postára és megkérdezed az azonosítószám alapján hol jár a levél. Ajánlott levél elvesztése után nyújthatsz be kártérítési igényt, míg a nem könyvelt küldemény után csak reklámációt, amivel nem fogsz elérni semmit, csak egy "igen, igaza van tisztelt ügyfelünknek és nagyon sajnáljuk" levelet.
Az elsőbbségik a szabály szerint 85%-ban érnek oda másnap, és 97%-ban a feladást követő harmadik munkanapig. Elvileg. Karácsonyi csúcsidőben ez tolódik sajnos, mert a levelek számával a munkások számát nem emelték.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!