Mit lehet ilyenkor tenni? Én feladtam, hogy időbe odaérjen, majd vártam a pénzt, ami nem jött.1 hónap használat után visszaküldi, amikor már tönkretették? Álljam a termék és a két posta árát! Ti mit tennétek?
Kérlek szépen segítsetek! Mit lehet ilyenkor tenni?
Vaterán eladtam egy elég drága teljesen új terméket. Megkért az eladó, hogy aznap postázzam, amikor Ő a pénzt utalta, mert szülinapra lesz és Ő már csalódott.
Én hülye feladtam, hogy időbe odaérjen, majd vártam a pénzt, ami sajnos nem jött.
1 hónap elteltével, amikor már jól megfenyegettem a vásárlóm mondta meg, hogy visszaküldi a terméket, mert eltört. Én sajnos nem tudom, kicseréltetni!!!
1 hónap használat után visszaküldi, amikor már tönkretették?
Ja és hogy én álljam a termék és a két posta árát!!!
Ti mit tennétek?
Ezeket írta:
Felhívtam a megadott számon, ahol természetesen az egyik alkalmazottjával tudtam csak beszélni, hogy kellene nekem a bankszámla szám, hiszen utalnék. Azt mondták, hogy elküldik. Kedden kaptam dél körül egy üres e-mailt, amiben semmilyen utaláshoz szükséges adat nem szerepelt.
(Könyörgöm nincsen semmiféle alkalmazottam!!!)
Szóltam Önnek a napokban, hogy a játék eltört.
A fenyegetőzést pedig komolyan gondolta? Mert ezért fel is jelenthetem. Nekem is van sok ismerősöm, mégsem fenyegetőzök velük.
'Mi az az elállási jog?
Az elállási jog azt jelenti, hogy az interneten megkötött szerződéstől jogszabályi felhatalmazás alapján egyoldalúan visszaléphetünk és a termék visszaküldése esetén követelhetjük a kereskedőtől az általunk kifizetett összeg visszatérítését. Az elállási jog kompenzálja azt, hogy a vásárlás előtt nem volt lehetőségünk a termék megvizsgálására, kipróbálására, illetve üzembe helyezésére.'
Szóval én a vásárlás után is visszaléphetek.
Milyen időtartamon belül gyakorolhatjuk elállási jogunkat?
A termék átvételétől és a szolgáltatás igénybevételére vonatkozó szerződés megkötésétől számított 8 munkanapon (nem naptári nap!) belül élhetünk elállási jogunkkal. Az általános szabályok szerint a 8 munkanapos határidőbe a termék átvételének, illetve szolgáltatás esetén a szerződéskötés napja nem számít bele.
Természetesen a 8 munkanapos határidő alatt bármikor elállhatunk a szerződéstől, de a jóhiszeműség és a tisztesség általános követelménye szerint a termék átvételét követően, annak felpróbálása, megvizsgálása és a rendeltetésszerű használatra való alkalmasságáról történő megbizonyosodás után haladéktalanul döntsünk a termék megtartásáról vagy esetleges visszaküldéséről.
Az írásbeli megerősítés tartalmazza mindazon információkat, amelyekre a fogyasztónak egy esetleges jogérvényesítés során szüksége lehet, így például a vállalkozás adatait, az elállási jog gyakorlásával kapcsolatos tudnivalókat, vagy éppen a panaszintézés helyéről, illetve az esetleges jótállási feltételekről szóló tájékoztatást. Az írásbeli megerősítést a kereskedő különféle módokon juttathatja el a fogyasztó részére: megküldheti az elektronikus visszaigazoló e-mail részeként, de rendelkezésre bocsáthatja a megrendelt termék postai csomagjához mellékelve.
Kipróbálhatjuk-e, használhatjuk-e a terméket az elállási határidő alatt?
Természetesen igen, hiszen pontosan ez az elállási jog lényege, hogy a 8 munkanapos határidő alatt megbizonyosodhassunk arról, hogy a termék alkalmas a rendeltetésszerű használatra és megfelel az egyéni használati céljaink teljesítésére, tehát a csomagolás felbontása és a termék kipróbálása nem vezet az elállási jogunk elvesztéséhez (kivéve CD és DVD lemezek esetében). Mint ahogyan utaltunk már rá, amint eldöntöttük, hogy nincsen szükségünk a termékre, ezt követően már ne használjuk, óvjuk meg állagát, hogy minél jobb állapotban tudjuk azt a kereskedőnek visszajuttatni.
Tehát, mivel péntek előtt szóltam, hogy a termék hibás és így nem áll szándékomban igényt tartani rá, így szeretném visszaküldeni. Ez bőven benne van a 8 munkanapban!
Milyen költségeket kell a fogyasztónak viselnie a szerződéstől való elállásakor?
A hivatkozott rendelet egyértelműen úgy rendelkezik, hogy a fogyasztó elállásával összefüggésben kizárólag a termék eladó részére történő visszaküldésének költségeit köteles viselni, ezért a terméket nem adhatjuk fel utánvétellel vagy portóval. Az eladó az elállás miatt sem kötbérfizetési kötelezettséget, sem bármilyen pénzbeli büntetést nem róhat a fogyasztóra. Ezzel összefüggésben a termék ingyenes kiszállításának díját sem lehet utólag a fogyasztóra terhelni. A termék esetleges rendeltetésszerű használatáért használati díjat és az emiatt fellépő esetleges értékcsökkenés (karcolások) megtérítését sem lehet a fogyasztótól követelni, de amennyiben a terméket nem rendeltetésszerűen használtuk, az eladó kártérítést követelhet a termék esetleges meghibásodása, károsodása és értékcsökkenése miatt.
Tehát, a terméket be lehet vizsgáltatni, hogy a hibásodása miattunk, vagy anyaghiba miatt történt. Én ennek állok elébe.
Ön írta a mostani levélben: "Folyamatosan erőltettem Önre a libikókát? Nem is tudtam volna az
adatát, ha nem üti le. Ön ütötte le és választotta ki."
Igen, én ütöttem le, de a vételár utalása előtt lemondtam e-mailben, amit el is mentettem az esetleges problémák felmerülése érdekében. És igen, erőltette, hiszen azután azt írogatta több e-mailen keresztül, hogy "Akkor nem szeretnék a libikókát a fa alá?"
Írta, hogy nem tehet arról, hogy hibás, mert nem Ön gyártja. Na ha én most bemegyek egy boltba és vásárolok valamit, amiről idő közben kiderül, hogy hibás, akkor az eladóhoz kell fordulnom, nem a gyártóhoz. Nem??? Azért vannak a garancia jegyek, hiszen az eladó áll kapcsolatban a gyártóval, nem a vásárló.
Élettartam garancia fogalma
Az élettartam garancia keretében az eladó vállalja a termékek helyes használata mellett jelentkező hibák ingyenes javítását, illetve a termékek cseréjét a termék előirányzott élettartamára vonatkozóan.
Tehát ha elvben fél évet ki kellene minimum bírnia a terméknek, akkor annyi ideig szól a garancia. Az idő alatt köteles elbírálni a panaszom és annak eleget tenni, hiszen "új" termékről van szó.
Nézze, nem vagyok hülye, ismerem a jogot elég jól. Nem kell ahhoz bírósággal meg rendőr ismerőssel fenyegetőzni, mert a saját jogaimmal is tisztában vagyok. A terméket pedig panasz esetén köteles visszavenni, természetesen a saját költségére. Ha interneten is árul, akkor gondolom, amiket idézőjelben tájékoztató jelleggel írtam, azokkal tisztában van. Ha pedig nem hisz nekem, akkor Önnek kell bevizsgáltatni. Mivel én elektronikus és papír formájában tudom bizonyítani a hibáról való panaszom, így nyugodtan vagdalózhat bírósággal, ezt a dolgot meg tudják vizsgálni.
Most mit tegyek? Megírjam Neki, hogy azért van pár új termékem, mert játékboltom volt??? Könyörgöm nem vagyok már vállalkozó!!!
Kedves kérdező,
A vásárlód nagyon tisztába van az internetes vásárlás szabályaival, csak egy nagyon fontos dolgot felejtett el, internetes árverésen illetve kauciókon vett "dolgok" esetén amennyiben azok nem fix árasak a vásárlót nem illeti meg az elállási jog.
Rendelkezünk-e elállási joggal, amennyiben egy terméket internetes árverés, aukció keretében vásároljuk meg?
Nem, hiszen az árverés is egy speciális, spekulatív jellegű szerencseszerződés, amely értelmét vesztené, ha a „leütési ár” megfizetése után mégis meggondolhatnánk magunkat. Természetesen az úgynevezett fix áras árveréseknél (amikor a vételár előre meghatározott, és nem kerül sor licitálásra) az általános szabályok szerint gyakorolhatjuk elállási jogunkat.
Amennyiben nem fix áras volt a termék, úgy nem illeti meg a vásárlót az elállási jog.
Ha 8 munkanap után jelezte az elállási szándékot akkor sem vagy köteles visszavenni a terméket.
Elállási jog gyakorlásánál az eladó (azaz te) kérheti az árú nem rendeltetésszerű használatából adódó kár megtérítését.(ami lehet 99%-is).
Én nem írnák a váltakozásról semmit, hiszen te mint magánember vagy jelen a vaterán, és miért nem kaphatott volna a gyerek a nagyszülőktől és valaki mástól ugyanolyan ajándékot.
Remélem tudtam segíteni
Kedves Válaszoló!
Ez fix áras leütéses termék volt.
Igen, 8 munkanap után jelezte az elállási szándékot.
Köszönöm segítségedet!!!
Azon felül, hogy rossz minösítést adsz neki nem sok mindent tudsz tenni.
Mi ebay-k és rengeteg dolgot eladtunk és vettünk, de a szabály hogy elöbb fizetni aztán feladni. Minden hirdetésbe bele írjuk, hogy magán aukció és nincs garancia vagy vissza küldési lehetöség.
Én hülye voltam, hogy előre küldtem, de az eladó szépen kért, hogy mikorra kell ott lennie, mert szülinapra lesz.
A másik dolog az, hogy már több, mint 32 ezer ft feleslegesen elküldött pénzem is áll a Teszveszben, mert semmit nem küldtek érte. Ezekben az esetekben sem tudom, hogy mit lehet tenni???
Elég zagyván írsz...
Lenne pár kérdésem:
1., MAGÁNEMBERKÉNT adtad el a terméket? Mert akkor szó sincs elállási jogról.
2., Jelezte 8 napon belül a vevő, hogy mégsem kell neki a termék ( mert ugy ő azt írja, hogy rögtön írta, hogy nem kell neki)?
3., Jelezte AZONNAL, hogy a termék sérülten érkezett?
Ha ő tényleg megírta neked rögtön a rendelés után, hogy mégsem kell neki a termék akkor teljesen igaza van.
Ha viszont nem írt ilyet, te elküldted neki jóhiszeműen a terméket és ő nem is jelezte, hogy sérült átvétel után akkor ne vedd vissza, egyszerűen menj be a rendőrségre és jelentsd, mint csalót.
Igen, MAGÁNEMBERKÉNT adtam el a terméket.
Nem jelezte 8 napon belül a vevő, hogy mégsem kell neki a termék!!!
Jelezte, hogy a termék rendesen megérkezett, de 3 hét használat után eltört.
Nem a rendelés után írta, hogy mégsem kell a termék, hanem amikor megérkezett a termék.
Sajnos igen elküldtem Neki jóhiszeműen a terméket.
Nem volt sérült átvétel után!!!
A rendőrség mit tud tenni ilyen ügyben?
Előre is köszi!!!
"Nem a rendelés után írta, hogy mégsem kell a termék, hanem amikor megérkezett a termék"
Na most akkor jelezte vagy nem jelezte?!
Amúgy ilyenkor szerintem már mindegy, mivel azt mondod egyszer jelezte, hogy rendben megérkezett, majd 3 héttel később jelezte, hogy összetört (tehát nem szállítási sérülés).
A rendőrség azt tudja csinálni, hogy ez csalás. Bizonyítható, mivel leírta neked, hogy:
1., Megjött a termék
2., Sértetlen
3., Nem fizeti ki
Az már a magánügye, hogy összetört.
Ezért feljelentheted, mint csalót.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!