Az üzleti érzéket hogyan lehet fejleszteni?
A kérdezőnek talán túlságosan is kései, másoknak lehet kellő időbeli amit válaszolhatok, s aki olvassa talán 10-30 vagy még több elbolyongott évet takaríthat meg magának.
A kérdés fiatal korom óta engem is sokat foglalkoztatott. Magam körül erre a kérdésre csak teljes tanácstalanság fogadott, így saját utánjárásba kezdeni kényszerültem.
A kérdések, amik eredendően foglalkoztattak olyasmik voltak, mint:
● Honnan tudjam, hogy mennyit ér a munkám, mennyit kérhetek érte?
● Hogyan kérjem el és védjem meg a megállapított árat?
● Mit kezdjek az alkudozókkal és sokallókkal?
● Hogyan állítsak össze egy árajánlatot?
● Hogyan szerződjek egy munkára, egy projektre?
● Hogy kezeljem a menet közben felmerülő extra kéréseket?
● Mások és saját érdekeimet hogyan vegyem méltányos számításba?
● Hogyan védhetem meg alkalmas mód az érdekeimet?
● Hogy működik egy vállalat, s hogy egy vállalkozás? Mi minden benne a fődolog?
Mindezekhez idővel találtam egy s más forrást amin érdemben - legalább jobb híján - el lehet indulni az üzleti érzék fejlesztéséhez. A három fő, legjobb hozamú forrás a következő lehet, s ezektől aztán tovább is lehet indulni.
Az angol nyelv - minimum olvasása - megkerülhetetlen.
∎ Az első és talán legjobb hozamú: Alan Weiss. Egyéni vállalkozóként, mint tanácsadó segített különféle vállalatoknak jobbnál jobb eredményeket elérni, mára pedig inkább egyéni tanácsadóknak segít üzletileg jobbnál jobb tanácsadónak lenni. Végső soron pedig mindannyian egyéni tanácsadók (is) vagyunk, még ha informálisan is, így igen hasznos ebben kiválóságára törekedni. Ami tőle tanulható, az egységes egészt alkot, igen széles területet fed le, és bármilyen üzleti- és munkaviszonyban, bármilyen foglalkozás terén, bármilyen ügy sikeres intézésében, dűlőre vitelében gyümölcsöztethető – szerintem. Ráadásul munkáin keresztül további kiváló forrásokra lehet lelni. (Kiindulásként, Alan Weiss gondolatvilágának átfogó megismeréséhez talán az „Alan Weiss on Consulting” című interjúkötete a legmegfelelőbb; ennek tartalomjegyzéke itt: [link] )
Honlap: [link]
Blog: [link]
Facebook: [link]
Amazon: [link]
∎ A második: Ronald J. Baker a VeraSage Institute-nál, aki a tudásukkal dolgozó és szolgáltató vállalkozóknak, vállalatoknak segít üzletileg sikeresnek lenni, és szolgáltatásaikat megfelelően, ügyféloldali érték szerint árazni. The Soul of Enterprise néven mindenféle üzleti témákkal foglalkozó rádióműsort is vezet Ed Kless kollégájával. A VeraSage Institute blogjában pedig számos értékes bejegyzés és kapcsolatos hozzászólás olvasható. Rajta keresztül is kiváló további forrásokra lehet találni.
Honlap: [link]
Blog: [link] blog/
Rádióműsor: [link]
Amazon: [link]
Goodreads: [link]
∎ A harmadik: Nassim Nicholas Taleb. Róla nem igazán tudom mit is mondjak. Azzal foglalkozik, hogy akkor hányadán is állunk az életben, üzletben, gazdaságban, befektetésekben a mindenféle dolgokkal. Mindenképpen csiszolja az üzleti és leleményességbeli, meg egyébkénti elmeélt és találóan elgondolkodtat.
Honlap: [link]
Medium: [link]
Facebook: [link]
Twitter: [link]
Amazon: [link]
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!