Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Vettem az egyik legnagyobb...

Vettem az egyik legnagyobb magyarországi laptop viszonteladótól egy 200. 000-es gépet. Azonban két és fél hónapot kell várnom arra, hogy kicseréljék a hibás alkatrészét? Rendben van ez jogilag?

Figyelt kérdés

4 napra rá arra, hogy meg lett véve a gép visszavittem (április 25.) mert nem működött a videókártyája jól (szülinap miatt volt a késés). Egy hónap várakozás után hívtak fel a boltból ahonnan vettem, hogy reagált a külföldi gyártó (Lenovo) és, hogy azt ajánlották fel, hogy vagy adnak nekem egy cseregépet - ami sokkal szarabb - vagy várnom kell július elejéig amíg megcsinálják az eredetit.


Tehát a kérdés az, hogy nincs-e valamilyen keretek közé szorítva a gyártó számára mennyi időn belül kell a garanciát betartanija? Ha úgy van kedvük akkor akár egy év múlva július eleje is lehet amire megcsinálják?? A boltban azt mondták nincs elvileg megkötés. Nem értem. (megnézném a garancialapot de az a boltban van)



2012. máj. 22. 18:28
 1/9 anonim ***** válasza:
Megkötés nincs, cseregépet felajánlottak, neked meg nem kellett. Jogilag tiszta!
2012. máj. 22. 18:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:

Sajnos nincs határidő..

A garanciát viselőnek törekednie kell a legrövidebb idő alatti javításra. Ennyi, ez így gumiiiii....

Azért vételkor közlik, hogy gyári garancia, bolti garancia stb. ezek mind mást jelentenek.

2012. máj. 22. 19:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 A kérdező kommentje:
Tehát ha úgy tartja kedve 2020-ra is mondhatja nekem a javítás befejeztét? Ez csak nincs így... És mi az, hogy egy tök más, sokkal gagyibb ár/érték arányú gépet adnának cseregépként?? Nevetséges.
2012. máj. 22. 22:06
 4/9 anonim ***** válasza:

Ez azért nem egészen így van.

TÖREKEDNIE kell az eladónak a 30 napon belüli megoldásra. 30 nap után nyugodtan hivatkozhatsz a jelentős kellemetlenségre a PTK. szerint és elállhatsz a szerződéstől - ilyen esetben az eredeti vételár visszajár.

2012. máj. 22. 22:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
Te egyálalán felfogtad hogy mi az a CSEREGÉP? A javítás időpontjára adták volna, hogy addig ne maradj gép nélkül.
2012. máj. 22. 22:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

Tulajdonképpen cseszheti a kérdező a cseregépet is, ha nem alkalmas arra, amire az eredeti gépet vette.


Pl.: ha én grafikusként dolgozom és egy arra alkalmas laptopot vettem semmire sem megyek egy user széria notival, mert egy értelmes nyomdai szerkesztőprogramot nem tud elfuttatni.

Vagy 1 óra helyett egész éjszaka kódolja nekem a videót, az sem mindegy...

2012. máj. 22. 23:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 A kérdező kommentje:

Nem, a csregépet örökre szánnák, hangsúlyozta is az eladó, hogy se az eredeti gépet, se a rajta lévő fájlokat soha nem látnám viszont.


Ha meg tudná valaki mondani, hogy milyen cikkej foglalja ezt a rész magába a PTK-ban, vagy hogy annak a szövegét honnan tudnám letölteni azt megköszönném.

2012. máj. 23. 11:20
 8/9 anonim ***** válasza:

Tessék:

A javítási idő vagy a gyakoriság miatti vita


A 49/2003 GKM számú rendelet 4. § (2) bekezdése szerint törekedni kell a javítás 15 napon belüli elvégzésére, ami azt jelenti, hogy a munkaszüneti és a pihenő napok is beleszámítanak a javítás idejébe. A forgalmazók egy része hajlamos ezt az előírást úgy értelmezni, hogy a kijavításnak nincs is határideje. Ezt azonban nem szabad elfogadni.


Mindenekelőtt felvethető, törekedett-e a forgalmazó a hiba határidőn belüli elhárítására. Ez alatt azt értjük, megtett-e minden tőle telhetőt ennek érdekében. Ha nem, máris megszegte a jogszabályt. Ha azonban rajta kívül álló okok késleltetik (pl. a Távol-Keletről megrendelt alkatrész nem érkezett meg), indokolt a türelem.


Meddig kell tűrnie a fogyasztónak a késedelmet? Erre nincs előírás. A következőket szoktuk javasolni:


 a termék leadásától számított két héten belül csak akkor lehet fellépni, ha a forgalmazó nem törekszik a hiba elhárítására (pl. nem továbbítja a terméket a szervizbe),

 két hét elteltével már célszerű sürgetni a javítás elkészültét,

 egy hónap elteltével – nagyon konkrét ígéret hiányában – már kérheti a termék cseréjét.


Az is gyakori vitatéma, hogy hány javítást kell eltűrni. Erre sincs előírás, ezért a következő gyakorlatot alakítottuk ki:


 egy javítást – amennyiben az lehetséges – el kell fogadni, mert a törvény ezt megköveteli,

 a másodikat célszerű elfogadni, hiszen nem zárható ki, hogy mégis sikerül megjavítani,

 ha harmadszor is meghibásodott a termék (különösen, amennyiben azonos hibával), már kezdeményezhető a csere, mert kicsi a valószínűsége, hogy használható állapotba tudják hozni valaha is.



Cserekészülék biztosításával kapcsolatos vita


Sok fogyasztó reklamálja, hogy a javítás idejére a forgalmazó nem biztosít részére cserekészüléket. Erre vonatkozóan nincs kötelezettség előírva a forgalmazók részére, tehát a követelés megalapozatlan. Ettől függetlenül előfordul, hogy egyes forgalmazók (pl. mobil telefonszolgáltatók) adnak cserekészüléket. Ezekkel kapcsolatban viszont az szokott lenni a kifogás, hogy nem olyan színvonalú, mint a javításra leadott berendezés. Természetesen ez a kifogás is megalapozatlan.

2012. máj. 23. 11:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 A kérdező kommentje:
Köszi szépen, csak most láttam a válaszodat, de még mindig aktuális a téma -.-
2012. júl. 11. 11:54

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!