A napokban az egyik nagy külföldi áruházlánc üzletében a következő történt, melyet milyen jogi kategóriába lehetne sorolni, konkrétan ez bűncselekmény?
Az elmúlt hét elején egy fiatal,kb 16 éves gyerek vásárolt a jégkrémet az erre rendszeresített hűtőládából,melynek a tároló részének az elejére 139.-Ft volt írva.A pénztáros 499- Ft-t ütött be,tehát ennyit fizetett érte a srác.Ezt már később vette észre.
Kíváncsiságból bementem én is és kivettem egyet ugyan abból a rekeszből/139.-Ft/db volt feltüntetve!A pénztárnál valóban 499.-Ft-t fizettem én is!Visszamentem,mobillal lefényképeztem,tehát bizonyítható az egész!/Magnum jégkrém/volt. Megírtam az üzletlánc központjának Bicskére,majd a következő napokban jeleztem a helyi Fogyasztóvédelemnek!!Az utóbbitól az a választ kaptam,miért nem vittem be hozzájuk?Az előző,tehát a bicskei központ a mai napig nem válaszolt!
Vajon a kérdéses áruház hány vevőjét vezette félre napokon keresztül,hány embert vertek át rafinált módon,esetleg tudatosan?
Az viszont tény,hogy az E-mail megírása után az áruház azonnal intézkedett!
Kérdésem,az ilyen cselekedet minek minősül nálunk,Magyarorszá?Vagy azt tehetnek ezek,amit akarnak?
Azért én nem vennék rá mérget, hogy szándékos dologról van szó. Ott is emberek dolgoznak és ugyebár csak az nem hibázik, aki nem dolgozik.
Velem is előfordult már, hogy vettem egy testápolót, ami 500ért volt kiírva és 1000ért húzták le a pénztárnál. Minden vásárlás után ellenőrzöm a blokkot, nem stimmelt, mentem a vevőszolgálathoz, megnézték a kiírást, nekem volt igazam, és szó nélkül kifizették a különbözetet. Ja, és kicserélték a papírt. Ennyi. 2 nappal korábbig akciós volt és vki elfelejtette lecserélni az ártáblát.
Szerintem is menj be a tescoba és vagy kérd vissza a pénzt vagy vásárold le!
Az áruházláncok meg sokszor tudnak genyák lenni de pl a tescokban vagy 3-4.000 termék van és azok ára is össze-vissza változik. Ha ebből 10-15 termék ára félremegy az szerintem már hibahatáron belül van.
A fogyasztóvédőkhöz szerintem akkor érdemes fordulni ha az áruház nem kompromisszumkész az ügyben!
Hisz mindenki hibázhat!! A lényeg hogy a hibájából eredő következményeket(alacsonyabb ár) vállalja...
ez nem tesco. Ha pl.: én észre is veszem, hogy átverés van, nem a kasszással kezdek vitatkozni, hanem megyek a vevő szolgálatra, ilyenkor van, hogy oda küldenek 1 görkorist, hogy nézze meg, vagy volt, hogy a sima kiflit sajtos stanglinak ütötte be a pénztáros az az ügyfélszolgálaton 1ből elismerték stb...
ha nagyon de nagyon akarod lehet a fel tudod keltetni a fogyaszt védők figyelmét de inkább ott helyben kellett volna kiverni a balhét elkérni a panaszkönyvet stb...
Bocsi, a tescot csak példának akartam írni hogy szemléltessem hogy mennyi árut cimkéznek folyamatosan ami úgye még hétről hétre változik is. Csak valahogy aztán az elején is azt írtam :)
Szóval nem tudom hol történt de a legtöbb hipermarket vagy supermarket boltjában sok ezres különböző árufajtáról beszélünk ugyanennyi különböző árral...
De a lényeg szerintem is az hogy ilyen esetekben ott azonnal kell jelezni mert szerintem ezügyben még elég korrektnek tekinthető a legtöbb bolt.
Szerintem túlliheged a dolgot. Először is, gyakori, hogy az árufeltöltő munkát -olcsósága miatt- diákokkal végeztetik -iskolaszövetkezeti foglalkoztatás keretein belül.
Ők meg aztán s*arnak bele hogy az 500 ft-os magnumot a 139 Ft-os rekeszbe górálta-e bele a szar pénzér. Én is dolgoztam diákként tescoban, tudom miről beszélek. :D
Amúgy meg nem ébred fel benned a gyanú, hogy a Magnum az egyik legdrágább jégkrém, és bizonyára nem akcióról, hanem trehányságról van szó?
Szóval korántsem biztos hogy ez az áruház tudatos lépése volt a vásárlók megtévesztésére.
A pénztár mindig hozza az árat és azt bármikor sztornózhatod.
A pénztáros meg egyáltalán nem üti be a termék árát, csak leolvassa egy vonalkód leolvasóval, fingja nincs róla mi mennyibe kerül, vagy hogy ahonnét te az árut kivetted vajon jól volt-e címkézve.
Erre mondják, hogy a hatályos jogszabályok szerint ez nem bűncselekmény. Az árcédula csak tájékoztató jellegű. A terméket vonalkódós beazonositás után a nyilvántartásban szereplő áron számlázzák. Ha a vevőnek panasza van joga van az árát visszakérni. Egyes termékek esetén pl. sajt ez egyéb rendelkezés tilthatja. Ha a megtévesztés gyanuja fennáll és nincs egyetértés, a vevőnek dokumentálnia kell az esetet (panaszkönyv) s a saját példányát elköldeni a fogyasztóvédelemnek. A gyakolat az hogy ha jogos a vevő észrevétele akkor a panaszköny szó hallatán kezelik a helyzetet, s ha mégse akkor utólagos kompenzáció lesz.
Korábban az volt a törvény hogy ha két árcimke van egy terméken akkor köteles a boltos az olcsóbb áron adni. Hogy ebben az esetben ez érvényes e azt nem tudom.
De meg lehet próbálni ilyen esetben ezt határozottan jelezni, a különbözetet visszakövetelni s ha erre nem hajlandóak akkor az emlitett panaszkönyvel dokumentált módón a fogyasztóvédelemnél észrevételt tenni. ha nincs ilyen törvény már érvényben akkor hivatalos értesitést kap a vevő hogy tévedett.
Sajnos azonban a boltból való távozás után nehézkes jogorvoslatot kérni, főleg jégkrém esetén. ha pedig el van tüntetve másnapra a cimke is akkor végkép nincs mit tenni.
Én személy szerint nem vagyok annyira biztos benne hogy ez nem csak egy trükk, mert rengeteg ember megveszi így tévedésből és sokannem figyelik a számlát.
Javaslom mindenki szokjon rá a számla ellenörzésére, s meg fog lepődni hányszor próbálják meg átverni az embert. Közvetlenül a vásárlás után a helyszinen joga van a vevőnek elállnia a vásárlástól de mint írtam nem vagyok biztos hogy ez minden termékre érvényes. (sajt, felvágott, jégkrém, egyéb mirelit termék.
A legjobb módszer a gyanusan olcsó termék esetében rákérdezni a pénztárostól s ha nem kell akkor van lehetőség sztornó nélkül levonni a tételek közül még a számla zárása elött.
Ha valaki szeret balhézni próbálkozhat a különbözet visszakövetelésével, de ez esetben javaslom nézzen utána él e még e törvény mert nem tartom kizártnak hogy fogyasztóvédelmi ügy esetén díjat számláznak ki nekünk ha kiderül hogy nincs igazunk.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!