Újként adtak el egy már felbontott, kopott és ráadásul hibás telefont, két napon belül visszavittem és nem cserélték azonnal. Mit tegyek?
Ha vettem a part nero gsm -nél egy telefont. Ott nem tűnt fel hogy hibás, de otthon újra kibontva feltűnt, hogy karcos (le vojt ejtve ez látszik rajta) és 3db lezáró matrica volt egymáson rajta, az alsó kettő átvágva szóval már használták(ez is otthon tűnt fel. Ezen kívül a kijelzővel is voltak bajok és az érintőceruzájával is. Visszavittem 2nap múlva és nem cserélték ki egyből(!!!) hanem elküldték a samsungnak :o elvileg szerdára lesz kicserélve ha kicserélik... Az is furcsa volt hogy nem volt nálam a samsung garanciapapírja de azt mondták, hogy nem baj és hogy csinálnak újat. Elvileg kötelesek lettek volna azonnal új telefonra cserélniük mert van a raktárukon. Ezt nem tették meg hanem elküldték a samsungnak. Ezen kívül a panaszkönyv se volt látható a boltban. Ha kedden bemegyek mit tegyek? Hibátlan, bontatlan telefont szeretnék vagy a pénzemet vissza, és megveszem egy normális helyen.
Hogy jelentsem fel őket azért mert nem cserélték ki egyből? Vagy mit csináljak? Köszönöm szépen a segítséget!
Szóval összefoglalom neked érthetően, magyarul, hogy a fentebb linkelt jogszabály mit is mond ki:
Ha te veszel egy új terméket, ami 3 munkanapon belül meghibásodik és ezt te jelzed az eladó cégnek akkor ők nem hivatkozhatnak arra, hogy azért javítják, mert úgy nekik olcsóbb (ez a PTK rész), hanem KÖTELESEK kicserélni a terméket egy újra.
Na most amit te nem értesz:
A jogban a HIBÁS termék azt jelenti, hogy BIZONYÍTOTTAN hibás. Nem azt, hogy te, mint laikus azt mondtad a szintén laikus eladólánykának, hogy márpedig ez hibás.
Így már stimm?
Ez egy 2007-es cikk.
Ezt a pert ma úgy elvesztenéd, hogy csak úgy füstöl, ugyanis azóta kicsit "értelmesebbre" módosították a joggyakorlatot, mivel ez ebben a formában ésszerűtlen volt.
Hidd el, jót akarok csak neked. Van lehetősége bevizsgáltatni a terméket az eladónak, de ha az valóban hibás akkor nincs lehetősége javíttatni, csakis újra cserélni. Ez van.
Nem, a kormányrendelet nem változott - de a kormányrendelet nem is mondja ki, hogy AZONNAL cserélni kéne bármit is!
Amit te itt linkelsz az egy bírósági ítélet, a kormányrendelet jogértelmezése a döntő bíróság szerint. Ezt szokás joggyakorlatnak hívni, hogy miként értelmezünk egy törvényt! Ez viszont időről időre változik, mert időről időre előkerülnek logikátlan és/vagy teljesíthetetlen jogértelmezések (mint jelen esetben is)!
Természetesen, hozd fel a fogyasztóvédelmet, sőt, nyugodtan helyezd kilátásba a jelentést nekik.
De ha szóbeli "fenyegetéssel" nem érsz szót akkor MINDENT le kell írnod a PANASZKÖNYVBE. Mindent, ugyanis annak nyoma van.
Továbbá ha azt mondják megjavították neked és nem akarnak egy újat adni az ÁT SE VEDD! Semmiképp, mert ez a későbbiekben hátrányos lehet neked. Hagyd ott és vetess fel a panaszodról jegyzőkönyvet vagy ha erre nem hajlandóak írd ezt is be a panaszkönyvbe!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!