Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Egyéb kérdések » Köteles-e megadni a kibocsátó...

Köteles-e megadni a kibocsátó (OTP) a Széchenyi Pihenő (SZÉP) Kártyán keresztül elérhető elektronikus 'csekkek' érvényességi/lejárati időpontjait? Hasonlóan a korábbi papírra nyomtatott csekkekhez, amelyeken kötelező volt feltüntetni ezt a dátumot?

Figyelt kérdés

Az újonnan bevezetésre került OTP SZÉP kártyához tartozik egy elektronikus felület is, melyet egy web böngészőben lehet megtekinteni és az elérhető számlaegyenleget mutatja.

Ez a SZÉP kártya hivatott leváltani a nyomtatott formátumú üdülési és bizonyos étkezési valamint szabadidős csekkeket.


Az OTP-nek a cégekhez (munkáltatókhoz) kiküldött képviselőjének tájékoztatójában ezek hangzottak el többek között:

"a SZÉP kártyán keresztül igénybe vehető szálláshely, vendéglátás és szabadidő elektronikus 'csekkek' érvényességi idejét nem mutatja meg az OTP a felhasználó részére az internetes portálon."

"tartsd a fejedben, hogy mikor igényelted, és a rákövetkező év végéig használhatod el."

"Az érvényességi időn belül fel nem használt 'csekkek' értéke az OTP tulajdonába kerülnek és annak vagyonát gyarapítják."


Az OTP ellenérdekelt abban, hogy ezek a 'csekkek' maradéktalanul beváltásra kerüljenek a lejárati időn belül ÉS ennek érdekében az lenne etikus az OTP részéről is (hasonlóan az eddigi kibocsátókhoz!), hogy a felhasználók felé megadja a szükséges tájékoztatást.


Ez a tájékoztatás megtörtént feketén-fehéren a nyomtatott utalványok esetében (bármelyik típusú utalvány, étkezési, üdülési, ajándék, stb.).

Így az év bármelyik hónapjában/napjában megvolt a lehetősége a felhasználónak, hogy rápillantson a lejárati dátumra és egy konkrét valami alapján egyértelműen tudhatta, hogy még meddig érvényes.

Azaz nem 'sejtenie' kellett a felhasználónak sem számolgatnia a kibocsátás dátuma alapján amennyiben arra emlékezik egyáltalán az év bármely napjában...

Ez egy komoly visszalépés az új rendszerben.


Az igazi gond aztán akkor jön majd elő, amikor az egyik évben kibocsájtott 'csekkek' keverednek a rákövetkező évben kibocsájtott csekkekkel a közös folyószámlán, és nem lehet megállapítani majd, hogy mennyi jár le ezek közül az egyik évben és mennyi lesz még elérhető egy évvel később is.

(ugyanis a pl. 2012. áprilisban kibocsájtott 'csekk' 2013. december 31-ig lesz érvényes, ugyanúgy, mint a pl. 2012. novemberben kibocsájtott 'csekk' is. És mindezek azonos folyószámlán lesznek elérhetőek a 2013-ban kibocsájtott csekkekkel.)


Arra lennék kíváncsi, hogy ez a tájékoztatás törvényi előírás-e a kibocsátóval szemben és ha igen, akkor hogyan lehet ennek érvényt szerezni ebben az esetben is (OTP).


2012. jan. 10. 14:07
Sajnos még nem érkezett válasz a kérdésre.
Te lehetsz az első, aki segít a kérdezőnek!

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!