Mire mondják hogy "jó kis PR (píár) szöveg"?
PR az adott vállalkozás és környezete (külső környezet, belső környezet) között kiépített kapcsolat, bizalom, ennek ápolása. Lehet belső PR és külső PR.
Belső: A vállalat és a belső emberei, dolgozói között kialakított kapcsolat. Eszközei lehetnek pl.: céges újság, céges bulik, csapatépítő programok, kedvezmények a dolgozóknak, faliújság, pozitív, ösztönző munkakörnyezet kialakításához szükséges dolgok.
Belső, de nem elhanyagolható, mert a vállalkozás sikere a dolgozóktól függ. Fontos, hogy jól érezzék magukat munkavégzés közben, bizalmuk legyen a cég, a vezetőség felé.
Külső: A vállalat és környezete között kialakított kapcsolat, ennek folyamatos ápolása. A szereplői lehetnek: ügyfelek, vásárlók, versenytársak, beszállítók, kamarák, önkormányzatok, sajtó, különféle szervezetek. Eszközei lehetnek: sajtótájékoztató, megnyitók, nyílt napok, közlemények különféle formákban (írott sajtó, rádió, tv), személyes találkozók...
Itt különféle csoportokról beszélhetünk, lehet személyes, mikor csak egy konkrét személyre figyelünk (pl. személyes beszélgetés - akár személyesen, akár telefonon), lehet csoportos (pl. lakossági fórum - politikusok előszeretettel alkalmazzák, nekik is kell PR -, ehhez kapcsolódó vita, találkozó, levelek), tömeg (pl. tv-ben futó reklám, reklámújság, rádiókban reklám).
A kitűzött cél, illetve ennek alanya határozza meg a PR szöveget, szóval, szerintem fogalmazd meg, mire kell PR szöveg. Kell, hogy legyen kiindulási alap. Nem mindegy, hogy gyógyszergyár akar a dolgozóira hatni, állatkereskedés egy szűk rétegre vagy egy új csokimárka elég nagy szegmentumra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!